Ga naar inhoud
  • 0

Rammelen onder auto...


Fopperr

Vraag

De laatste dagen als ik de auto start, valt het mij op dat er iets lijkt te rammelen onder de auto. Komt zo ongeveer tussen de midden console en de motor weg. Dit hoor ik eigenlijk alleen als ik in de auto zit. Het klinkt een beetje als 2 metalen plaatjes tegen elkaar rammelen... bijna rinkelen oid.

 

Als ik uit stap en goed luister, hoor ik afgezien van de koude poffende diesel, de kleppen wat harder tikken. Dat lijkt mij verder normaal met die dikke koude olie.

 

Na een stuk gereden te hebben is het gerammel weg. Dus de warme motor loopt goed/soepel en heeft zijn normale vermogen. Verbruik is iets hoger, maar dit breng ik in verband met dat de bedrijfstemperatuur ook later op peil is en een koude motor is nou eenmaal minder zuinig dan een warme.

 

Natuurlijk is dit koude weer iets wat we niet gewend zijn en laat ons bepaalde dingen extra opvallen, maar vroeg me eigenlijk af of meerderen ditzelfde ervaren of ooit eens iets van gemerkt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, kan van alles zijn inderdaad... Om even goed te kijken wat het allemaal kan zijn... Even je motor klep open, alle kappen eraf... alles controleren en je motor aanzetten.

 

Ik had laatst ook een klein klapperend geluid... Het was gewoon de plastic kap van me motor die meer speling had... 3 ringetjes ertussen en klaar was kees.

Zo kom het ook wel eens voor, dat de brandstoffilter losraakt .. zit met 1 grote bout vast en met 3 kleine M7 (Bij de 3BG). Deze kan ook klapperen.

 

En zo heb je nog veel meer dingen die kunnen rinkelen of klapperen. uiteindelijk zal je het denk ik zo vinden als je alles open gooit

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag onder de motorkap de auto even schoongesopt. Want het was er behoorlijk stoffig.

 

Zie ik dat een beugel los ligt (rode cirkel).

Mijn vermoeden is dat de beugel onder een schroef (rode pijl) van het kleppendeksel moet.

Kan iemand dat bevestigen?

 

Het gaat om een 3c 1.9tdi.

 

Als dat het geval is, met hoeveel Nm moet zo'n bout worden vastgedraaid?

post-2824-1423826842,9669_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:lol:

bedankt voor de waarschuwing

is me al meerdere malen overkomen met die handjes van mij

 

doe het wel even met de schroevendraaier/bithouder

 

trouwens eigenlijk best raar dat hij los zit

blijkbaar heeft iemand ooit het kleppendeksel gelicht en vergeten deze beugel er weer tussen te doen

hij heeft bij aankoop (een paar weken geleden) nog een distributieriemwissel gehad maar daarvoor zal het deksel er vast niet af hoeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden