Ga naar inhoud
  • 0

Welke bijverwarmer op passat variant 2012 1.6 ?


johnny van de voorde

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Beste passat-ers,

 

Wie weet welke bijverwarmer er in de nieuwe passat 1.6 tdi word gebruikt ?

 

Merk, en type graag ?

Heb je een standkachel uit de optielijst gekozen? Volgens mij kan je het zien aan de afstandsbediening die VW erbij levert, die is exact hezelfde als de OEM. Volgens mij is het Webasto.

 

Tip: Stel alle vragen over je nieuwe auto in je eigen topic, het heeft tenslotte allemaal met dezelfde auto te maken. Is wel zo makkelijk, en zo herkennen de andere leden je sneller adhv je eigen topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geen idee zit die er niet standaard in? Bij mijn 1.9TDI uit 2006 zit hij er wel in.

Maar heb gelukkig ook nog stoelverwarming :)

In 2005/2006 zijn in het begin standkachels als bijverwarming geleverd. Ze moeten aangepast worden om echt als standkachel gebruikt te worden en dienen alleen als bijverwarming als de motor eenmaal is gestart en de buitentemeperatuur is laag genoeg. Daarna is men overgeschakeld op electrische bijverwarming en is de echte standkachel alleen nog als optie bestelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee dan heb je ook de electrische bijverwarming. Bij een standkachel zie je ook bij het starten dat je motor al aardig op temperatuur is. Dat hebben wij niet.

Als je hem uitleest met VAGCOM zie je het volgende staan:

Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl

Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E

Component: PTC-Element 0404

Revision: 00800000 Serial number:

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 2D550D87CD81

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je zoals ik de ganse dag buitenstaat ( met de nadruk op staat ), dan is een standverwarming géén luxe. Voor wie daar anders over zou denken, men mag gerust afspreken om mij een dagje te vergezellen ! :D

 

Ondertussen weet ik nog niet om wat voor type verwarmer het gaat. Webasto of Eberspaecher ? en welk type aub ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, toen ik de mijn auto vanochtend startte, (-9.5) starte hij iets zwaarder, das normaal. Maar na het starten leek het alsof iets in m'n motor begon te klepperen..... voordat ik m kon uitzetten was het gerammel weg. Kan me goed voorstellen dat er ff iets niet lekker liep bij de kleppen oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
we dwalen af : De vraag was of er iemand weet welk type van webasto men gebruikt als bijverwarmer en / of als standverwarming ?

 

groeten, John.

Je stelt twee verschillende vragen.

Al jaren lang wordt er een electrische bijverwarmer gebruikt. Dit staat los van of er wel of geen standkachel is besteld.

 

Als ik op Ebay kijk zie ik eigenlijk alleen de Thermo Top V aangeboden worden voor de Passat.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is het niet zo dat bij de passat ook een webasto bijverwarmer word gebruikt dan ? Dit is bvb wél zo op de transporter. Wanneer men op de transporter een standverwarming besteld dan heb je uiteindelijk de webasto bijverwarmer mét een upgrade kit naar standkachel. Beide zijn dus hetzelfde "apparaat", de bijverwarmer zonder de upgrade en de standkachel mét de upgrade ! Ik dacht dat dit bij de passat precies hetzelfde was ?

 

John.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bijverwarmer voor de warme lucht is niet meer dan een verwarmingselement... althans, dat was bij mij vorige auto zo (Jetta 2007)... Die had verder geen Standheizung maar wel een winterpakket met koplampsproeiers e.d. Was een Duitse auto dus die pakketten kennen we niet in NL.

 

Misschien dat het bij de B7 hetzelfde is als de transporter hoor, alleen tot op heden is dat niet zo geweest volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bijverwarming is een electrisch verwamingselement van iets als 1 of 2 kW in het koelwater die dus ook de kachel opwarmt. Er wordt zeker geen uitgeklede standkachel toegepast! Ook is het geen electrische heteluchtkachel voor alleen het interieur of zo.

 

Upgraden naar een echte standkachel is bij de 3C/3AA dus niet (meer) aan de orde. Heb je 3AA dus zonder standkachel besteld, dan kan je die alleen achteraf (laten) inbouwen.

 

Wanneer er een standkachel als optie is besteld, weet ik niet of dan de electrische bijverwarming komt te vervallen.

 

Ter volledigheid: in 2005/begin2006 toen de 3C net op de markt kwam is er gedurende korte tijd wel standaard een uitgeklede standkachel als bijverwarming geleverd op sommige motortypen. Vrij snel is VW hier echter mee gestopt en is de electrische bijverwarming gaan leveren. Hier is het wel mogelijk om deze te upgraden naar een volwaardige standkachel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden