Ga naar inhoud
  • 0

Vocht in de auto


Redneck74

Vraag

Hallo allen,

 

Wat mij de laatste tijd opvalt met regenachtig weer, is dat het redelijk vochtig is in de auto.

Voornamelijk zijn de ramen behoorlijk beslagen.

Van de week was zelfs mijn voorruit aan de binnenkant bevroren.

 

Ik heb enige tijd geleden wel last gehad van water in de auto, maar dat is nu opgelost ( water achter de bijrijdersstoel, probleem was dat het water achter de deurpanelen doorliep in de auto )

 

heeft iemand hier ook last van,

 

ik zit zelf te denken aan deurrubbers of raamrubbers

 

Graag hoor ik advies hierover

 

Gr Emiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

water achter de bijrijdersstoel is meestal een lekke pakking van de box van het interieurfilter..

Normaalgesproken lekken deurplaten niet.. zeker niet zo erg dat ze nog over de binnendeurrubbers lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, ik heb ook deze lekkage gehad.

 

Eerst je interieurfilterhuis demonteren, goed schoon en droog maken, en daarna met een goede siliconenkit weer terugplaatsen. Werkt beter dan een nieuwe pakking bestellen. Nieuwe pakking gaat geheid weer scheuren, advies van VW monteur.

 

Daarna je bijrijderszijde helemaal open maken en bekleding goed drogen, met kachels en handdoeken...

En als je dan toch bezig bent, haal gelijk die accubak plugger eruit als die er nog in zitten.

 

Is een klus, maar dan heb je ook wat... :lol:

(ervaringsdeskundig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
water achter de bijrijdersstoel is meestal een lekke pakking van de box van het interieurfilter..

Normaalgesproken lekken deurplaten niet.. zeker niet zo erg dat ze nog over de binnendeurrubbers lopen.

 

 

Helaas ben ik een van de "normaalgesprokenen"

Vandaag samen met Daniël de passie's vertroeteld. Bij het uitnemen van de matten om te kunnen stofzuigen voelde ik meteen nattigheid onder de mat bij de bijrijders kant achterin. Meteen in de accubak gekeken maar daar was het droog.

Na het auto wassen de deur losgetrokken en zag meteen een spoor van water op de dorpel en rubber. Het water was ook niet echt onder de stoel maar meer tegen de verhoging waar de bank op zit.

Dat wordt dus kitten. Overigens aan de voordeur bijrijderskant is het na een hevig regenbui bij een bocht nemen een straal water op de mat. Als ik voor het wegrijden de deur open lekt er wat water onder de deur en heb ik geen water binnen.

Dat wordt dus kitten en nieuwe raamlijsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden