Ga naar inhoud
  • 0

achterdeur niet meer openen langs buiten én binnen


meme

Vraag

hoi,

ik rijd met een passat 1.9 tdi bouwjaar 2003 (highway).

ik heb een probleempje met mijn achterdeur (kant bestuurder).

Met mijn kids heb ik kinderslot geactiveerd, nu is mijn deur niet meer te openen langs buitenkant en dus ook binnenkant door kinderslot :blink:

Heeft er iemand iets van tips hoe ik deze kan ontgrendelen??? ik heb al op de klink geklopt, met afstandbediening proberen te openen terwijl ik klink vasthoud (verkregen tip), ....

ik heb nu wel gemerkt dat mijn klink soms "uitgeklikt" blijt, dus die valt niet terug op zijn normale positie, wat niet normaal is denk ik......

Als iemand me tips kan geven zou ik enorm apprecieren, bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi, het is de gewoonte dat men eerst ff het voorsteltopic bezoekt :mrgreen: Wel zo netjes.

 

Wat je deur betreft zal de kabel zijn die niet meer goed zit aan de binnenkant van he slot :mrgreen: ( kwaaltje)

 

Remedie is zorgen dat je aan de binnenkant je deurpaneel eraf krijgt. Hoe? Tja dat heb ik zelf nog niet gehad dus kan je ook niet zeggen hoe dat het beste gaat?

 

Mischien iemand anders die daar op kan antwoorden? Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je de deur niet openkrijgt krijg je de deurbekleding er ook niet af. Ferme tik met de vlakke hand op de buitenant van de deur ter hoogte van het slot al geprobeerd?

 

Deze tip heb ik vorig jaar ook gehad van vw dealer.

Tip was:

Met de sleutel in de hand, telkens op het open knopje van de centrale vergrendeling op de sleutel blijven drukken en tegelijkertijd aan de binnenzijde tegen de deur (waar het slot zit) stevig kloppen met een vuist.

 

Slot moet je vervangen voor zekerheid omdat deze defekt en of slijt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de greep van je slot, zit zowel voor als achter een plaatje. voor met een slot, en achter is die leeg, Daar tussen de greep zit een kabeltje met een blokje die in een geribbeld stukje hoord, in de greep zelf. Dus tussen blindplaat, en greep.

Als je hem aantrekt moet je ribbels zien aan de zijkant greep tegen de blindplaat aan.

Zie je daar een ribbeltje soort half schroefdaard zeg maar. en zie je daar een blokje?

 

Zo niet, kijk even of je voor zichtig de blind plaat eraf halen kan., Dan met een dikke boor een gat boren in die blind plaat die je kaploos gemaakt hebt. { even voor safe de delen omliggend goed in tapen emt dikke stevige tape, dat je niet gelijk krassen maakt. Daar moet je ruimte in boren in het midden, dat je met een kleine punt tang bij het blokje zal kunnen, en die toetrekken dan klikt hij open.

Ze noemen dit een bowdenzeug, volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meme,

 

Ik rij een 2003 3B6 Passat Variant met hetzelfde probleem, hoewel ik me niet kan herinneren dat ik het deur op het kinderslot gedaan heb. In ieder geval wil de linker-achterdeur noch van binnen noch van buiten open, niet met handgreep binnen/buiten en ook niet met de sleutel draaien in slot of drukken op afstandbediening. Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw verdere acties en ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je de deur niet openkrijgt krijg je de deurbekleding er ook niet af. Ferme tik met de vlakke hand op de buitenant van de deur ter hoogte van het slot al geprobeerd?

 

Dit is niet helemaal waar. Ik heb twee maal hetzelfde probleem gehad. Rechts achter en links voor. Ondanks dat het moeilijk ging, kon ik beide keren de bekleding, met enig geweld, eraf krijgen. Het is een soort van voorzichtig, op een nette manier, los 'slopen'.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen weekend heb ik de deursloten (links achter en achterklep) gemaakt, dit waren mijn ervaringen:

 

1. De binnenbekleding van een achterdeur van een Passat 3B6 uit 2003 is er met de deur op slot vrij makkelijk af te halen, zonder iets kapot te maken. Een torx schroevendraaier past namelijk tussen de drempel en de dichte deur, vervolgens is het binnenpaneel er met enig gewurm - trekken en werkend van onder naar boven en met de zitting van de achterbank verwijderd - af te halen. Tast achter het paneel om de elektra kabels en bowden kabel los te halen.

2. Na verwijdering van het stalen binnen/raampaneel kan je vervolgens het slot bekijken, maar niet verwijderen of openen, daarvoor moet de deur immers open om bij de 2 XZN (soort dubbel torx) bouten te kunnen.

3. De dealer suggereerde het slot kapot te slaan en zo de deur te openen, mmmmm..... Aangezien ik bij CV openen en sluiten dit deurslot met het oor aan de deurhandel niet hoorde meegaan, vermoedde ik een elektra falen. Meten van de 6 contacten in de stekker voor het slot gaf ook maar 1 waarde (6 volt) op 1 contact (hiervoor moet overigens wel de raammotor op het inmiddels verwijderde binnenpaneel aangesloten zijn en dit vergt wel wat acrobatiek op de achterbank).

4. Vervolgens getracht 12 volt op de diverse contacten van het deurslot te zetten (met zaklamp en make-up spiegel, want de stekkerdoos zit met de opening naar beneden op het slot), hierbij hoorde ik de slotmotor lopen, maar het slot opende niet. Ook zekering 38 (comfortmodule, die de CV aanstuurt) trekken bracht geen soelaas.

5. Vervolgens het rubber tussen deur en B-stijl via de voordeur verwijderd (zoals zoveel al aanbevolen hebben) de stekker daar losgewrikt en met een nagelvijl en contacspray (WD-40 is prima) alle contacten van stekker en contra-stekker schoongemaakt.

6. De deur opende daarna en het deurslot werkte weer prima.

7. Ter lering het slot toch losgehaald en binnenwerk bekeken: dit bleek van veel betere kwaliteit dan door andere beschreven (onder meer taligentx.com) en van loszittende soldeercontacten of vastzittende microcontacten was helemaal geen sprake. De plastic buitenkant van dit slot was groen (in plaats van wit plastic), ik vermoed dat Volkswagen dat gedaan heeft om onderscheid te maken met de eerdere inferieure deursloten.

8. Daarna de achterklep-slot problemen te lijf gegaan: hierbij de Haynes manual geraadpleegd en daarin stond dat de achterklep CV bedrading via de rechterachterdeur-control-module loopt. Mijn les geleerd, eerst dus het RA deur-stijl rubber losgemaakt en de stekker/contrastekker schoongemaakt (die waren zichtbaar gecorrodeerd) en tot mijn opluchting werkte de achterklep daarna weer prima.

 

Ergo, een oude les, maar toch, maak bij CV/deurslot problemen de stekkers/contrastekkers in de deurstijl eerst schoon voordat je gaat slopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden