Ga naar inhoud
  • 0

vreemd geluid bij wegrijden : OPGELOST ???


Marcosandra

Vraag

Ik heb een passat 1.9 tdi, bouwjaar 2002.

Bij het wegrijden na het starten geeft hij na ongeveer een meter of 3 een geluid wat lijkt op dat je b.v over wat losliggend grind rijdt of een klont zand. Dit doet hij alleen maar de eerste keer dat je wegrijdt na het starten, en dan alleen maar vooruit. Dus als ik hem start en ik rijdt eerst 10 mtr. achteruit dan geeft hij het geluid pas als ik dan vervolgens vooruit rijdt. verder hoor je dit geluid dan niet meer totdat je hem bij de volgende rit weer start en wegrijdt. ?????

Heeft iemand enig idee ? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb ik ook aan gedacht, maar ik vind het zo vreemd dat het alleen maar gelijk na het starten 1x gebeurt en daarna niet meer. En ook niet bij achteruit rijden.

Bij de dealer denken ze aan het massavliegwiel en willen ze de versnellingsbak eronderuit halen voor nadere inspectie.

Dit zal al snel een dure grap worden. Kan het niet iets van de startmoter zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zet je hem altijd op de handrem als je uitstapt of in de versnelling?

 

Je moet af en toe eens een stukje rijden met de handrem aangetrokken zodat die niet vast roesten. Sommige auto's kraken daardoor in't begin na't wegrijden.

 

Maar 't kan ook heel iets anders zijn. k'ben geen monteur. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst naar de remmen kijken en al het andere voordat ik de versnellingsbak er onderuit zou halen.

 

Heb je al geprobeerd om buiten de auto te luisteren want in de auto is het geluid moeilijk te plaatsen.

 

Susses op de meeting zijn er genoeg die mee kunnen luiseren. 8)

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het geluid is wel te voelen in de auto, tenminste voor de bestuurder via de pedalen.

Een minuut stationair laten draaien helpt niets.

Ik heb 13 september een afspraak bij de dealer en wil graag zoveel mogelijk ideëen verzamelen over dit mankement. Ik geloof zelf namelijk ook niet zo dat het aan het massavliegwiel ligt.

 

Ik ben nog wat aan het testen geweest. Het is echt alleen maar 1x na het starten. Ik heb b.v. een stuk gereden, ben gestopt, moter afgezet, gelijk weer gestart en bij het wegrijden krijg ik na ongeveer 3 mtr. dit geluid.

Als ik het stop met of zonder handrem en daarna wegrijd is het niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- voelen in de pedalen

- na starten én wegrijden

 

-> iets dat begint na motor start ( druk opbouw?)

-> iets dat met de remmen/wielen te maken heeft

 

samen:

 

- remdruk -> remsysteem/ABS/iets met blokken

- stuurbekrachtiging ?

 

 

of heb je gewoon een hobbel aan het eind van je oprit! :lol:

 

 

ik heb dit wel als ik ACHTERuit rij nadat de auto met de handrem aan een tijd stil heeft gestaan. gevoel alsof die remblokken los in hun houder zitten en losgetikt worden door de beweging.

 

Ik zou het bij de remmen zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet eens proberen om tijdens het rijden met lage toeren je gas los te laten en direct daarna vol gas te geven. Mocht je dan dat geluid horen is het je twee massig vliegwiel, heb je een 6 of een 5 bak, want als je een 5 bak hebt dan kan dit niet, en als je een 6 bak hebt is dit een bekent probleem van volkswagen, heb het zelf namenlijk gehad met mijn vorige auto.

Mvg Heerser

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mijn broer is het iets wat zo hoort.

Hij heeft exact hetzelfde met een SKODA-FABIA, 1.4 16V 101PK.

Let op ! alleen bij deze uitvoering komt dit voor.

Hier staat het ook in het boekje dat dit gebeurt bij het inschakelen van ABS, ASR o.i.d. boven een bepaalde snelheid (b.v 5 km/u).

IK kan het niet meer precies nalezen want de auto is inmiddels weer verkocht.

Ik heb ook in het boekje van de passat iets dergelijks gevonden ;

Werking van het ABS

Bij het bereiken van een rijsnelheid van ca. 6km/h wordt er een automatische test uitgevoerd. Tijdens deze test kan er een pompgeluid hoorbaar zijn.

Maar er zouden dan toch meer mensen moeten zijn die dit horen met een passat bjr:2002, 1.9 TDI comfortline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net nog even aan het testen geweest.

Als ik heeeeel langzaam wegrijd (2km/u) komt het geluid niet.

Als ik dan heel langzaam sneller ga is het geluidje er weer bij ongeveer 5km/u.

Dit zou dan toch willen zeggen dat er iets wordt ingeschakeld.

De vraag is alleen hoort dat dan dit geluid te maken of niet ?

Ik heb de auto pas gekocht en weet dus niet of dit altijd geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden