Ga naar inhoud

Koplampen wedsanded ... ! Top


TimM

Aanbevolen berichten

Van de week maar eens aandacht aan de koplampen besteed ... was aardig nodig! GEzien het volgende plaatje ...

Eerst maar eens gewassen met een goede kwam dit als resultaat:

 

IMG_20111228_142236_min.jpg

 

na de volgende behandeling een mooi (Begin) resultaat:

 

- goed opgeschuurd met korrel 1.500

- daarna korrel 2.500

- toen nog eens met korrel 3.000

 

after that ... opgepoetst met turtle clarifing compound (had ik nog liggen ... ;))

 

en toen kwam er dit als resultaat uit :

 

IMG_20111228_144924_min.jpg

 

heb opzich niets te klagen, maar het is nog niet 100% !

 

Kreeg het idee om dit met een dremel op te pakken, helaas gaat die maar VANAF 10.000RPM en kan ik nergens schuurpads vinden met de nodige korrel...

 

Wellicht iemand een idee? Daar ik nog niet volledig tevreden ben en er toch nog een waas cq. vlekken op zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Als je zo "ruig" te keer gaat op je koplampen poets je in feitte de beschermlaag weg (dat is volgens mij ook hetgene dat verweerd). Als je de UV blocker er niet op doet verkleuren je lampen binnen de kortste keren weer. UV licht is ook erg schadelijk voor plastic-achtigen :)

 

Ergo, het is dus erg belangrijk om je harde werk ook zo mooi te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een set koplampen doe breng ik meestal een tijdelijke coating aan. deze blijft 1 jaar tot 1,5 jaar zitten. Een wax of sealant met uv filter kan ook maar dit zul je wat vaker moeten herhalen.

Ook kan ik een permanente coating aanbrengen maar dan moeten de koplampen uitgebouwd worden. Deze zal wel nooit meer verkleuren of verweren.

de meeste kiezen hier niet voor omdat het wat meer werk is en wat duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden