Ga naar inhoud
  • 0

[3B 1.8 20v T] elec.raam


GSnIet

Vraag

Beste forummers

 

Ik hoop dat dit een bekent iets/probleem is want ik vind het nogal vervelend dat me raam niet meer naar beneden gaat.

Sinds een dag of 4 wil mijn raam (bestuurderskant) niet meer in zijn geheel naar beneden. Hij gaat maar iets van 10cm oid.

Als ik hem weer naar boven druk denkt die als hij boven is dat er iets tussen zit en wil dan weer naar beneden. Uiteindelijk blijft hij wel boven maar het lijkt me niet geheel normaal zal maar zeggen :mrgreen: .

 

weet niet of het er mee te maken heeft , maar de laatste keer dat hij het wel gedaan heeft heb ik de auto met het ruim gedeeltelijk open op het slot gedaan en dus met de comfortmodule het raam laten sluiten (via het slot).

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen voordat ik me halve deur moet slopen.

 

grtz Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mij was de staalkabel in de deur gedeeltelijk ontrafeld waardoor het raam niet meer helemaal dicht kon. Ook ging hij niet helemaal meer open.

 

Heb de kabel zelf vervangen (kabels kosten iets van 25 euro op ebay/marktplaats). Als ik het weer zou moeten doen dan kocht ik een compleet paneel waar al een nieuwe kabel in zit. Scheelt een behoorlijk gepriegel met het oprollen van de kabel etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan klemt ie zich ergens.. is de vinger-afhakbeveiliging..

Nee hij gaat idd niet helemaal naar beneden..hij stop naar een cm of 8/10 simpelweg. En de vingerafhak beveiliging happerd idd ook als ik het raam weer naar boven wil doen..dan gaat ie zeker 1 x weer naar beneden ...

Ik ga zeker de bekleding er maar even afhalen (van t weekend heb ik tijd ,hoop ik) .

Vind het alleen zo raar aangezien er niets geks gebeurt is. :blink:

 

groetjes Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het niet zo dat je gewoon even opnieuw de eindstand moet instellen?

Het is maar een idee hoor, ik weet zelf niet hoe dat moet, maar het is in 1 min gebeurd.. proberen waard toch?

 

Als iemand me verteld hoe ..is dat zeker leuk om te proberen :)

Vraag me af of het niet komt door de comfortsluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ook nog kan is dat het je raamschakelaar is, dat paneeltje dus. Ik had in mijn 3B toendertijd dat mijn raam niet meer wist wat open en dicht was. Het maakte daardoor niet uit waar ik op drukte, het raam leidde zijn eigen leven (ging open bij dicht enz). Ook bij mij ging hij toen vaker niet helemaal open. Raamschakelaar bleek inderdaad kapot. Ik heb toen een nieuwe schakelaar gehaald bij de dealer, kostte niet de wereld ( iets van 40 a 50 euro dacht ik) en is geheel compleet.

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden