Ga naar inhoud

Licht opbrengst VW Passat 3C


bulletje80

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds vorige week de eigennaar van een VW Passat 2.0 fsi automaat.

Nu reed ik van de week voor het eerst in het donker met mijn auto en nu viel mij op dat de licht opbrengt van mijn rechter koplamp minimaal is.

Ben terug naar de garage geweest bleek de lamp kapot te zijn. Zo gezegt zo gedaan...nieuwe lamp erin. Daarna weer naar huis gereden, thuis aangekomen bleek zijn licht opbrengt nog precies hetzelfde te zijn. Vervolgens weer terug gegaan.

Nu zegt de garage dat de lens van de koplamp dof is, waardoor de licht opbrengst niet goed is.

 

Dealer besteld nu een nieuwe koplamp/lens.

 

Kan dit verhaal wel kloppen?? Want zelf vind ik het een beetje vreemd, want 1 1/2 week geleden is hij apk gekeurd. Volgens mij komt de auto nog eens niet door de apk wanneer de lichtopbrengt niet gelijk is van beide koplampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds vorige week de eigennaar van een VW Passat 2.0 fsi automaat.

Nu reed ik van de week voor het eerst in het donker met mijn auto en nu viel mij op dat de licht opbrengt van mijn rechter koplamp minimaal is.

 

Dealer besteld nu een nieuwe koplamp/lens.

 

Is de lens niet gewoon vies? Misschien wat lastig schoonmaken, maar zo veel zaken zijn er niet de lichtopbrengst kunnen beinvloeden. Lamp, lens en koplampglas. Ik zou bij de lens beginnen, gebuik wel katoen (theedoek) en geen (keuken) papier, want papier krast. Ik zou eerst het optische pad onder handen nemen, en daarna pas aan alternatieve lichtbronnen gaan denken.

 

hey bekend verhaal, ik heb zelfde met mijn passat. (3c 2.0 TDI 170pk van 2007 )

lichtopbrengst was gewoon beangstigend zo weinig, zitten nu 100watters in (i.p.v. de standaard 55watt),

maar kan nog niet zeggen dat ik super veel licht heb

 

Ben je niet bang dat de behuizing wegsmelt met 100Watt? Voor zo veel warmte is de behuizing simpelweg niet ontworpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer gaat nu een nieuwe koplamp/lens bestellen. Daarna maar weer eens kijken.

 

Ik liep tegen dit probleem toen ik de auto voor de garage deur zetten en maar 1 lamp op de garagedeur zag schijnen.

De rechtste koplamp deed het wel, maar de lichtopbrengt was ver te zoeken.....

 

Is dit overigens wel apk waardig??

 

Waar kan ik ergens vinden hoe je xenon erin moet zetten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij kijken za alleen naar de koplampafstelling (hoog/laag) bij de APK

 

Ben je niet bang dat de behuizing wegsmelt met 100Watt? Voor zo veel warmte is de behuizing simpelweg niet ontworpen

nee niet bang, hoe eerder die passat in de fik vliegt hoe beter (zie mijn andere posts)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlichting 3C is sowieso slecht, maar beide koplampunits moeten wel even "weinig of veel" licht geven, mag geen verschil in zitten. Lijkt mij sterk dat een unit nu defect of beschadigd is, tenzij er water in zit.

Denk dat nieuwe koplamp-unit duur grapje is, zou eerst de lamp en lens controleren, wanneer je dat hebt opgelost kun je kiezen voor een Xenon setje van bijv pilot, heb je perfecte verlichting in de zelfde units.

Over het inbouwen kun je zat info vinden op dit forum en anders op de site van pilot Xenon verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op kerstvond gaat ook ineens mijn andere koplamp kapot. Lampje is inmiddels alweer vervangen. Nu alleen nog op het telefoontje wachten voor de andere koplamp maar dat zal wel volgend jaar zijn.

 

Ps waar kan ik de how to vinden voor inbouw van xenon?.

 

http://www.auto-tuning-guide.com/pilot-xenon.html

 

Hier vind je een algemene handleiding voor de pilot, bij de passat 3C heb je weinig ruimte en zul je zelf een beetje creatief moeten zijn, ik heb 1 ballast op de zekeringkast naast de accu geplakt en 1 op een strip boven het brandstoffilter gemonteerd, gaat prima. Heb er even geen foto's van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden