Ga naar inhoud
  • 0

Vag com werkt niet meer


sumarcity

Vraag

Hallo,

 

Vanavond zou ik bij Anne enkele aanpassingen doen met vagcom. Nu ben ik gisteren nog bezig geweest met mijn eigen auto en werkte alles nog perfect. Nu zou ik bij hem de knippers voor 20% aanzetten maar als ik do it aanklik krijg ik nu de melding dat het geen geregistreerde versie is. wie weet waar dit aan kan liggen. Als ik de kabel test geeft hij aan dat alles ok is en wanneer ik hem dan wil gebruiken krijg ik die melding.

 

Alvast bedankt voor de reakties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de kabel test aangesloten in de auto is het dan ook ok?

 

Vaak krijg je bij een kapotte kabel als je hem los van de auto test een alles is ok. melding en als je hem dan in de auto steekt dan kan ie de interface niet vinden.

 

Probeer anders even de zaken eraf te gooien (wel de logs even ergens bewaren), je register op te schonen en dan alles opnieuw te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat je kunt proberen is om de d1.bin, d2.bin en d3.bin bestanden te verwijderen uit de VCDS map, daarna opnieuw je kabel testen en aan de auto koppelen. Voordat je nu iets gaat programmeren even checken via de about knop of de status "Fully registered/Activated" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Vanavond zou ik bij Anne enkele aanpassingen doen met vagcom. Nu ben ik gisteren nog bezig geweest met mijn eigen auto en werkte alles nog perfect. Nu zou ik bij hem de knippers voor 20% aanzetten maar als ik do it aanklik krijg ik nu de melding dat het geen geregistreerde versie is. wie weet waar dit aan kan liggen. Als ik de kabel test geeft hij aan dat alles ok is en wanneer ik hem dan wil gebruiken krijg ik die melding.

 

Alvast bedankt voor de reakties.

 

Ik ben benieuwd of het opgelost kan worden! :D ik kom dan gauw weer langs voor een poging 2! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je de kabel test aangesloten in de auto is het dan ook ok?

 

Vaak krijg je bij een kapotte kabel als je hem los van de auto test een alles is ok. melding en als je hem dan in de auto steekt dan kan ie de interface niet vinden.

 

Probeer anders even de zaken eraf te gooien (wel de logs even ergens bewaren), je register op te schonen en dan alles opnieuw te installeren.

 

Als ik hem in de auto test is ook alles ok en kan ik in alle modules komen alleen als ik wat wil aanpassen dat lukt niet. Als ik bij about kijk staat daar dat ik hem moet gebruiken om de licentie code te jrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag weer bezig gewest en wat tips van jullie opgevolgt. Heb allereerst heel wat programma's van de laptop verwijdert. Hierna heb ik vagcom en zijn drivers weer verwijdert. Hierna een regcleaner over de pc gehaald. Hierna in de auto vogcom opnieuw geinstalleerd en weer een test uitgevoerd. Alles Ok hierna gesaved. Even bij about gekeken en wat denk je, er staat nu gewoon weer de license in en alles werkt weer.

 

Anne je bent weer welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vanmiddag weer bezig gewest en wat tips van jullie opgevolgt. Heb allereerst heel wat programma's van de laptop verwijdert. Hierna heb ik vagcom en zijn drivers weer verwijdert. Hierna een regcleaner over de pc gehaald. Hierna in de auto vogcom opnieuw geinstalleerd en weer een test uitgevoerd. Alles Ok hierna gesaved. Even bij about gekeken en wat denk je, er staat nu gewoon weer de license in en alles werkt weer.

 

Anne je bent weer welkom

 

Tot morgen 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonet bij Anne diverse aanpassingen gedaan. Tot aan daar geen problemen meer, maar toen ik alle storingen via het autoscan menu wou wissen weer

ineens de melding dat het geen gerigistreerde versie was. Bij about gekeken en weer de licensie verdwenen en de melding dat ik de kabel op een auto moet testen. na testen werkt het weer niet. Kan het zo zijn dat een auto zelf een storing kan veroorzaken zodat je kabel niet meer werkt. Gelukkig hadden we alle aanpassingen al gedaan zodat hij niet weer voor niks kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt waarschijnlijk ergens een verkeerde driver zitten.... (dit geld voor iedereen die af en toe een niet werkende kabel heeft...)

 

- Ontkoppel je kabel.

- Voer CDM uninstaller uit (bijgevoegd, voor de moderators : programma is vrij te gebruiken)- deze verwijderd alle FTDI drivers van je systeem. Zowat alle VCDS kabels werken met een FTDI chip.

CDMUninstaller_v1.4.zip

- Installeer VCDS opnieuw

- Sluit de kabel aan...

 

Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een kabeltje van dreke maar die kan alleen lezen lijkt het wel. Hij geeft aan dat alles ok is bij de settings dus dat is het punt niet.

Nadat ik een wijziging heb gedaan en op do it druk geeft hij aan de het is gelukt. Achteraf blijkt dan toch dat de code niet is aangepast :(

Heb op de lijst gekeken of er iemand in de buurt woont met een canbus kabel maar dat valt vies tegen. Iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Anton,

 

Ik heb dit ook ondertussen ondervonden met een opnieuw geflashte kabel... Hij geeft aan "Code accepted", maar er is niks veranderd.... meteen andere opnieuw geflashte kabel doet hij het dan wel weer... heel vreemd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net dus even alles er af gegooid. Heb een oudere windows (2000 geloof ik) erop staan (oude floptop). Eerst alle software verwijderd, hierna de ftdi usb drivers eraf gegooid en opnieuw opgestart. De software 11.2 erop gezet en de kabel weer geïnstalleerd. Hierna de kabel op de wagen aangesloten en ja hoor, alles geeft aan dat hij geregistreerd is. En wat denk je..... wederom enkel lezen. Na aanpassing coding en vermelding coding accepted, uiteraard wederom geen resultaat. pfffff......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

anton ik heb hier nog ne kabel liggen , is wel gene 11.2 ma wel ne 908.2 dacht ik

en ik vergeet geen bewezen diensten dus ik wil u die wel schenken , en ik breng em zelf bij u binne als ge wilt

die kabel moet marcheren , bollen , gaan bref die werkt wil ik zeggen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt eens langs dan Guy. Kun je een keer in mijn bolide rijden en een bak koffie drinken. Is weer effe geleden dat we elkaar gesproken hebben dus zou tof zijn.

@ dreke, inderdaad een zwarte :P maar dan het oudere type. Ik had eerst de nieuwe van je gekregen maar die werkte helemaal niet. Toen heb je deze verzonden nadat ik de mijn terug had gestuurd. Weet je dan genoeg? Zit namelijk geen sticker op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zou probleemloos moeten werken met VCDS 10.6.... met 11.2 heb ik spijtig genoeg ook al ondervonden dat uitlezen werkt zonder problemen, fouten resetten ook, coderen niet altijd, of niet alle modules....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden