Ga naar inhoud

beslagen ramen


webo

Aanbevolen berichten

Beste lezers

Met mijn passat tdi climatronic heb ik iedere keer dat ik weg wil rijden last van beslagen ramen.

Ik ruik dan in het begin ook een zoete geur,zou dit aan de kachel radiateur kunnen liggen .

Is deze zelf eenvoudig te vervangen,en wat kost een radiateur ongeveer.

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de ruiten beslaan heb ik ook als het boven de 4 graden is,en als de ruiten eenmaal beslagen zijn duurt het een poos voor dat het weer schoon is ondanks dat ik de airco dan aan heb staan.

Vooral de zij en achter ramen duren lang.

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er ligt een plasje daar bij je accu.. onder je voorraam.. dan trekt er wat vocht naar binnen..

Maar een beslagen voorruit en achterruit is vrij normaal met dit weer... zijkant beslaat niet zo super snel aan de binnen kant..

Maarjah als het in je auto koud is en je stapt in vanuit een warm huis.. dan beslaat heb binnen wel snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chippie,als er een ac leiding lek zou zijn dan moet de ac toch ook slecht werken??

De ac werkt volgens mij wel goed ,maar ik zal het systeem eens laten controleren /afvullen.

En ik zal ook eens onder het raam kijken in de motor ruimte,of daar eventueel water staat.

Als het wel de radiateur is ,is dat dan veel werk om het zelf te doen.

 

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe

 

Gr.

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

He dit heb ik ook af en toe, het duurt een eeuwigheid voordat de ramen weer wasem vrij zijn. Ook de voorruit duurt ellendig lang.

Zelfs al zet je de voorruit stand aan op je climatronic, volle aanjagerstand....

Man bij mijn vorige auto (mondeo, met handmatige airco) was het altijd binnen een paar sec weg.

 

Duurt dit bij een climatronic altijd zo lang????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee volgens mij niet. Vanmorgen was het weer raak.

Ingestapt, auto gestart, achterruit verwarming aan. Stand verwarming 23 graden, voorruit stand ingeschakeld samen met die stand dat het ook uit de dashbord roosters komt. Aanjager voluit, middelste 2 dashbordroosters dicht zodat de lucht stroom uit de 2 buitenste komt (voor de zijramen).

 

Uit de auto, ramen (met ijskrabber......ja ik weet het) schoongemaakt......

 

Auto van binnen volledig beslagen, daarna duurde het nog zeker 4 minuten voordat er iets van de beslagen ramen begon weg te trekken.

En toen kon de reis beginnen.......En als ik alles bij elkaar optel, zeker een kwartier later op het werk dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik snel moet ontwasemen dan zet ik de temp op HI en idd op de ruiten gericht...(knopje 1)

Je zou zelfs de zonne kleppen naar beneden kunnen doen maar dat hoef ik zelf nooit...

Verder zorg ik ervoor dat de lucht recirculatie uit is...

Het symbooltje 5 is dan dus NIET zichtbaar

(aan en uit te zetten door knopje 18 )

Bij mij zie je binnen 10 sec. de condens weg trekken.

Aangezien de voorste 2 zij ruiten en de voorruit heel snel vrij zijn maar de achterste wat minder snel zet ik daar de achterruit verwarming voor aan.

 

2nbydmo.jpg

 

Als mijn ruiten bevroren zijn hoef ik meestal alleen de zij ruiten te krabben.... de voor en achter ruit zijn dan meestal al ver vrij of voren al zover vrij dat de ruitenwisser de rest wel doet.

 

btw om verwarring te voorkomen....

In de ECO stand is ALLEEN de compressor uit geschakeld.

Letterlijk uit het VW climatronic handboek bijbel ding:

"ECON" button

In ECON mode only the compressor is switched off.

Heating and A/C operation continues to be

controlled automatically.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee volgens mij niet. Vanmorgen was het weer raak.

Ingestapt, auto gestart, achterruit verwarming aan. Stand verwarming 23 graden, voorruit stand ingeschakeld samen met die stand dat het ook uit de dashbord roosters komt. Aanjager voluit, middelste 2 dashbordroosters dicht zodat de lucht stroom uit de 2 buitenste komt (voor de zijramen).

 

Uit de auto, ramen (met ijskrabber......ja ik weet het) schoongemaakt......

 

Auto van binnen volledig beslagen, daarna duurde het nog zeker 4 minuten voordat er iets van de beslagen ramen begon weg te trekken.

En toen kon de reis beginnen.......En als ik alles bij elkaar optel, zeker een kwartier later op het werk dan normaal.

 

Ken dit probleem, dit heb ik ook altijd voor, echt vervelend...

OOk al van allerlei producten geprobeerd op de ruiten, maar niets helpt echt. Nu een van dees ga ik eens proberen met scheerschuim :twisted: Heb ik overtijd in een boekje gelezen dat dit zou helpen, op spiegels toch. Dus in de auto moet dat dan ook wel lukken.

maar zou dat plekken maken in het dashboard?

 

Mvg bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden