Ga naar inhoud
  • 0

Olieverbruik van een 2.0 TDI


Marco456

Vraag

Ja daar ben ik weer, ik vroeg mij is af wat jullie 2.0 TDI's verbruiken.

 

Ik heb een heel mooi verbuik van 1l (max - min = 1L?) op 2.500 km :angry:

Mij lijkt dat veel te veel, ik heb ook het idee dat die tussen 3-4000 toeren haast geen power heeft.

En in dat gebied wil die ook nog wel eens een paar keer inhouden. Hij rookt niet dat ik kan zien.

 

Ga morgen maar weer even terug hemt hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn BMP 207.000 kilometer verbruikt weinig. Ik rij 15.000 kilometer per jaar en hoef niets bij te vullen, wel daalt het peil van max naar 1/4. De gebruikte olie is de dunne longlife. Dus ongeveer 1 liter per 20.000 kilometer.

 

Mijn BSS 48.000 kilometer verbruikt nog minder. Hiermee rij ik 25.000 kilomter per jaar. 20.000 kilometer geleden is ie geserviced en sindsdien is het peil naar ongeveer 1/2 peilstok gezakt. Ook hier is het de dunne longlife. Wel gaat het onderste deel van de peilstok sneller dan het bovenste deel. Ik denk dat ik het net kan redden tot de 30.000 kilometer, dus dat is dan 1 liter op 30.000 kilometer.

 

Dat inhouden en geen power zou ik even naar laten kijken. Kun je zelf een rijdende log maken en deze plaatsen ik heb inmiddels wel wat vergelijkingsmateriaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn BMP 207.000 kilometer verbruikt weinig. Ik rij 15.000 kilometer per jaar en hoef niets bij te vullen, wel daalt het peil van max naar 1/4. De gebruikte olie is de dunne longlife. Dus ongeveer 1 liter per 20.000 kilometer.

 

Mijn BSS 48.000 kilometer verbruikt nog minder. Hiermee rij ik 25.000 kilomter per jaar. 20.000 kilometer geleden is ie geserviced en sindsdien is het peil naar ongeveer 1/2 peilstok gezakt. Ook hier is het de dunne longlife. Wel gaat het onderste deel van de peilstok sneller dan het bovenste deel. Ik denk dat ik het net kan redden tot de 30.000 kilometer, dus dat is dan 1 liter op 30.000 kilometer.

 

Dat inhouden en geen power zou ik even naar laten kijken. Kun je zelf een rijdende log maken en deze plaatsen ik heb inmiddels wel wat vergelijkingsmateriaal.

 

Staat hier± viewtopic.php?f=185&t=42754&p=491956#p491956

 

Okee dat is dus allemaal heel laag! Garage is gemailt wacht even hun reactie af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden