Ga naar inhoud
  • 0

ESP lamp brand na hevig schokken en krachtverlies


Roliestone

Vraag

Na 2 dagen waarin bij een constante snelheid van ongeveer 90 en 110 km/u een heel licht schokkend gevoel merkbaar was, is mij vanavond het volgende overkomen.

Ik reed met een snelheid rond de 110 km/u en bij het accelereren sprong ineens het ESP lampje aan en gelijk verloor ik alle trekkracht. Ik kon nog wel met de zelfde snelheid doorrijden maar tijdens het gas bij geven begon de auto te horten en te bokken. Liet ik het gas los dan was het over. Ik kon dus niet goed op snelheid komen, alsof de auto op drie poten liep.

Na gestopt te zijn en de motor afgezet te hebben heb ik de auto opnieuw op contact gezet en wat blijkt! Alle lampjes waren weer uit en de auto reed weer als vanouds.

Heeft iemand misschien enig idee, waaraan dit aan gelegen kan hebben? Ik ben zeer benieuwd.

 

Ik heb al die jaren eigenlijk probleemloos gereden, zonder noemenswaardige problemen en hij staat nu bijna op de 3 ton.

 

Alvast bedankt voor de reacties, Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb onlangs ook last van deze problemen. Ze worden steeds erger en erger. Heb mijn passat binnen gedaan en laten uitlezen. Ze vonden deze foutcodes.

18074 P1666

Klep pompverstuiver, cilinder1 n240

Elektr. Storing in stroomcircuit

Sporadisch

 

16685 P0301

Cil. 1

Cilinderoverslag herkend

Statisch

 

Best de kabelboom laten vervangen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Best,

vandaag de kabelboom laten vervangen (249 euro). Ze hebben echter nog andere problemen tegen gekomen tijdens het vervangen.

1) Tandempomp heeft speling op onderdruk leiding.

2) EGR klep lekt en intercoolertube lekt.

 

Kan hier iemand meer uitleg over geven?

Alvast bedankt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden