Ga naar inhoud

3bg variant verlagen


johnp

Aanbevolen berichten

Hee lui,

Ben nieuw hier dus meteen maar even een vraagje voor de passattofielen.

 

Ik heb een standaard 3bg variant 2001 tdi 100 pkaatje (tot 3000 toeren trekt ie wel lekker !?! daarboven bagger..) en wil hem verlagen

Gaarne jullie ervaringen hiermee, meer dan 4 cm is kolder, weet ik en welke set is aan te bevelen. Ik wil alleende veren doen.

 

Thxx

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen veren wilt doen is H&R een goed merk... ik ben zelf niet zo'n fan van verlagen met alleen veren omdat je schokbrekers dan te zacht zijn.... dwz als je dan van een drempel gaat het gewicht van de motor teveel naar beneden duikt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok thx,

 

dus het is toch beter om net zoals de standaard verlaging in het sportonderstel van vw , een set te nemen met dempers.

 

Ik zoek net zoals zovelen denk ik een tussenweg. comfort wil je toch niet echt inleveren, en geklooi met drempels heb ik geen zin in.

De wagen moet toch geschikt blijven voor normaal gebruik, en je zult hem toch ook wel eens moeten kunnen beladen nietwaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok thx,

 

dus het is toch beter om net zoals de standaard verlaging in het sportonderstel van vw , een set te nemen met dempers.

 

Ik zoek net zoals zovelen denk ik een tussenweg. comfort wil je toch niet echt inleveren, en geklooi met drempels heb ik geen zin in.

De wagen moet toch geschikt blijven voor normaal gebruik, en je zult hem toch ook wel eens moeten kunnen beladen nietwaar!

 

Kwa duiken van de motor valt best mee vind ik.. als je een goeie veren gebruikt..

 

Maar ja tis altijd beter om een demperset te nemen.. maar dat is gewoon erg duur voor een Passat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja antonio ik zie het!

Je hebt hem zelfs nog 'onvoordelig' gefotografeerd zag ik gezien de setting.

 

Het staat net even wat dikker en dat is wat ik ook mis nu.

Je kunt het verschil bij standaard passats met en zonder sportonderstel af-fabriek toch wel zien, dat effect wil ook.

Ik heb onlangs de - road america- (205/55/16) vw velgen kunnen overnemen, en een verlaging lijkt mij wel op zijn plaats.

Overigens had ik er 'voordelige' bridgestone banden op laten zetten, maar dit stuurd toch niet lekker. NOOIT bezuinigen op banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja antonio ik zie het!

Je hebt hem zelfs nog 'onvoordelig' gefotografeerd zag ik gezien de setting.

 

Het staat net even wat dikker en dat is wat ik ook mis nu.

Je kunt het verschil bij standaard passats met en zonder sportonderstel af-fabriek toch wel zien, dat effect wil ook.

Ik heb onlangs de - road america- (205/55/16) vw velgen kunnen overnemen, en een verlaging lijkt mij wel op zijn plaats.

Overigens had ik er 'voordelige' bridgestone banden op laten zetten, maar dit stuurd toch niet lekker. NOOIT bezuinigen op banden

 

Met 16" kan je idd wel een stukje lager ;)

Maar het ligt ook aan de ET waarde en bandbreedte hoeveel lager je kan..

 

Maaruhh Bridgestone bevalt niet? Hmmz dacht dat ze toch wel goede banden hadden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt lui voor de reakties, het blijft toch een individuele keuze.

 

De een vind 4 cm acceptabel de ander 6 cm als je toch veel op de snelweg zit. Heb je pech en er liggen 235 drempels in je straatje dan is het gewoon niet praktisch.

Ik heb vroeger een golf gti gehad die 8cm lager zat, met 17.inch en 195/45/17 michelin pilots dat was gek genoeg prima te doen. Was wel een schroefset trouwens (H&R)

 

Ik ga denk ik de veren van 3,5- 4 cm proberen en ik laat jullie nog weten hoe het gaat.

 

Trouwens een erg mooie variant Antonio! bj? ziet er strak uit. Ik moet mijn passatje ook eens wat vaker gaan wassen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf FK veren gemonteerd, 35mm verlaagd. Ga je verder verlagen dan moet je andere/kortere schokbrekers monteren volgens FK. Setje kostte destijds iets van 110,- nieuw.

 

Let er wel even op dat je een merk veren uitzoekt waarbij de auto niet lichtjes achterover gaat hellen, ik heb eens iets gelezen over bepaalde H&R veren die dat doen. Lijkt nergens naar alsie voor iets hoger staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dit forum verspreid zijn veel verdeelde meningen te lezen. Ik heb een V6 4-motion TT en na lang beraad de gehele set dempers en veren vervangen door een originele VW sportset.

Lager? een heel klein beetje

Comfort? geweldig!

Beladen? top, met 4 man op wintersport, box erop en knallen!

Sturen? gewoon goed. Ik had eerst meer verwacht maar nadat de garage had voorgedaan hoe het moet (ze racen!) mijn keutel ingetrokken. Het lag aan mij! (vorige 4 auto's GTI-tjes)

Ik woon in Den-Haag en daar hebben ze de verkeersdrempel denk ik uitgevonden. Het is en blijft persoonlijk maar iedereen die zegt dat de auto EN verlaagd is EN het comfort gelijk is gebleven EN de auto beter stuurt heeft een roze bril. Is het mooier? ALTIJD!

Je beslist zelf waar je de prioriteit legt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik moet zeggen dat ik het meeste comfort heb in geleverd

door de plattere bandjes.........

Ik heb zelf een KW schroefset en hij is ongeveer 8cm lager

en het bevalt uitstekend....

Kan nog normaal over elke drempel want je hebt bodemvrijheid zat met een passat.....

Het verschil tussen band en spatbord is gewoon zo idioot groot....

Ik heb er een set onder gedaan voor de gewone 1.8 omdat die iets comfortabeler is dan voor de turbo.....

En mijn vrouw merkte niet eens dat ie stugger was geworden....

 

Mijn advies......... zo laag dat je overal nog kunt komen.

Want er is niet mooier dan een lage lange auto.. :D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden