Ga naar inhoud
  • 0

Cruiscontrol stuurapparaat 5GA 004 397-16 Reparatie


hcaluwe

Vraag

post-15513-1423826465,9262_thumb.jpgHallo Forumleden,

 

Wie heeft er wel eens last van problemen met de cruisecontrol? ( een kwaaltje ) :angry:

 

Oplossing gevonden in het stuurapparaat nr 5GA 004 397-16

 

Deze bevindt zich achter het handschoenkastje ( is een vrij groot stuurapp zilver van kleur en een grote stekker erop!

 

Hier zit een printplaat in die slechte contacten heeft (soldeerpunten)

 

Deze bij mij zelf opnieuw gesoldeert en terug gebouwd , ff testen en voila hij werkt weer als vanouds :D

 

Ik zat het steeds te zoeken in de hendel en de remlichtschakelaar , dus niet!

 

Zie de foto's voor de werkwijze. ( wel op eigen risico!) Bij mij is het goed uitgepakt en heb weer € 100,- euro bespaard :mrgreen:

 

Kunnen jullie dit in de Howto zetten , Groet Han

Ps ff de koptext aangepast :D

post-15513-1423826466,4574_thumb.jpg

post-15513-1423826466,6605_thumb.jpg

post-15513-1423826466,723_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank je , FF een Update,

 

Stuurapparaat werk goed nu, vandaag ruim 500 km gereden naar Belgie en weer terug met afwisselende snelheden en de cruise (Nieuw model hendel) werk perfect zonder hapering , dus al met al goed geslaagt!!!!

 

Mooi dat je het in de KB zet , kan de rest zijn voordeel mee doen.

 

Groet Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond, sinds kort doet mijn cruise control het niet meer. Als ik de CC-knop op de stuurhandel omzet, gaat het groene lampje in het meterpaneel branden, maar er gebeurt niets als ik de snelheid instel. Ik heb het dashboardkastje er al uit gehaald, maar zie niets van een stuurapparaat zitten (zoals hierboven omschreven) anders dan de airbag-unit. Iemand een tip? Gaat hier om een VW Passat Variant TDI 100 pk (3B6) uit 2003. Alvast bedankt. Groeten, Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je het dashboord kastje eruit hebt zie je hem nog niet hoor :mrgreen:

Heb je al goed bovenin gekeken , le moet ff op je rug gaan liggen en dan eronder kijken( ja ik weet het , het is een onmogelijke houding) Als het goed is moet je een zilverkleurige rechthoekige module zien met een grote stekker erop.

Dit moet hem zijn.

 

Als je lampje wel brand zal je hendel wel oke zijn.

 

Wanneer je het app gevonden hebt doe dan zoals beschreven in de HowTo ( dus soldeer de aangegeven punten opnieuw door en hij zou het weer moeten doen.)

 

PS, dit is wel geheel op eigen risico , als het lukt heb je weer zomaar € 100,- bespaart , dit kosten ze gereviceert :mrgreen:

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenmorgen,

 

Dank voor de reacties! Ik heb als een aap onder mijn dashboard gehangen, maar kan inderdaad niets vinden dat lijkt op een zilverkleurig doosje (zie bijlage).

 

Ga vandaag (tussen alle andere bedrijven) weer verder met de speurtocht. De V-checker gaf van de week ook al een communicatie-fout op het motormanagement. Oei, hou mijn hart vast ...

 

Vraagje: motor managment, is dat niet die zwarte bak onder de motorkap, nabij de stuurkolom/remcilinder? Wat kan ik daar zelf aan controleren, buiten mijn foutcode-uitlezer (V-Checker, basis-model van 5 tientjes).

 

Tot later,

Mark

post-13090-1423826591,2939_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mark, het zou kunnen dat je een defecte remlichtschakelaar of koppelingsschakelaar hebt. In dat geval werkt je cruise control ook niet.

Motormanagement is idd die bak die je beschreef, zou het daar echter niet zoeken.

Vwb de foutmelding, die treedt al op bij lage accuspanning, accu los bv.

Met zo'n foutcode checker kom je er volgens mij niet achter of je een schakelaar defect hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is gisteren probleemloos door de APK-keuring gekomen (pfew!). Hoop niet dat men de remlichten over het hoofd heeft gezien ;-)

Klaarblijkelijk heeft de auto een te lage accuspaninng (zie onderstaande). @Upseel, hoe kan ik deze genoemde schakelaars controleren?

 

Ik heb al jaren last van een langzaam leeglopende accu (ook bij voorgaande auto: VW Golf IV TDI). Dat heeft deels te maken met de weinige km/jaar die ik rij en de korte (stad-)ritten. Daarom heb ik vorig jaar een nieuwe Varta Silver Line 85 Ah geinstalleerd. Met ieder kwartaal bijladen middels een CTEK 4003 ging dat, tot een paar weken geleden, goed. Maar toen begon mijn CTEK Comfort Indicator Panel wederom te knipperen (alsof het kerst was).

 

Dacht eerst dat het Ctek Panel kapot was. Mailen naar de importeur en vervolgens opgestuurd met hele verhaal erbij. Het panel bleek oke en kreeg een week later een nieuwe. Ondertussen ben ik verder gaan zoeken én meten en toen bleek dat mijn 13 jarige Grundig autoradio (4600) een lekstroom had van 0,2 A.

Omdat autoradio's tegenwoordig relatief weinig kosten en ik wel toe was aan iets nieuws, heb ik via het internet een nieuwe autoradio gekocht. De lekstroom bleef na installatie van de nieuwe radio steken op 0,02 A. Een stuk beter lijkt me. Problem solved (leek mij).

 

Maar vandaag heb ik dan eindelijk de splinternieuw ontvangen CTEK Comfort Indicator Panel her-ingebouwd (zie foto). De accu is daardoor ontkoppeld geweest voor 30 - 45 minuten. Na aansluiting bleek de accu spanning wederom onvoldoende te zijn (rode lampje van de CIP knipperde continue). De accu hangt momenteel aan de lader (CTEK MXS 7.0). Morgen weten we ... hopelijk meer.

post-13090-1423826601,7777_thumb.jpg

post-13090-1423826602,0433_thumb.jpg

post-13090-1423826602,1214_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schakelaars testen is het makkelijkst met Vagcom, je ziet dan namelijk of de uitgaande waarde van de schakelaar functioneerd. Remlichtschakelaar is dubbel uitgevoerd, dwz 2 signalen uit 1 schakelaar. 1 is voor de remlichten, de ander voor de auto-elektronica. (dus ook de cruisecontrol) Maar bedenk me net, dat je bij een defecte remlichtschakelaar ook een foutmelding moet krijgen en kerstboom in je klokkenwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden