Ga naar inhoud

mdesteur

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over mdesteur

Profile Information

  • Plaats
    Rotterdam

mdesteur's Achievements

0

Community reputatie

  1. Zojuist de klemmen van de accu losgemaakt. 30 Seconden gewacht en toen 10 seconden tegen elkaar gehouden. Vervolgens weer op de accu aangesloten en de auto zonder problemen gestart. Stukje rijden en cruise control aangezet. De CC weigert nog steeds alle diensten. Misschien toch tijd voor een nieuwe handel met CC-schakelaar op het stuur? /M.
  2. Dank voor het meedenken. Nee, ik heb de schakelaars vooraf niet ingdrukt (dat had ik reeds uit anders posts begrepen). Oude eruit. Nieuwe erin. Kwart slag draaien (tot klik) en stekker aansluiten. Piece of cake. Kan mij ook niet voorstellen dat het iets te maken heeft met de kwaliteit van de schakkelaars (non-VAG). En dan nog: de auto start en remlichten doen het. NB. De stuurhendel is april 2009 vervangen n.a.v. problemen met de richtingaanwijzer. Dat resetten middels de accu-klemmen, kan dat geen kwaad voor de ECU en haar instellingen? De auto is in het verleden gechipped (+20PK). Ben ik dan deze waarden kwijt? 'k Wil het vanmiddag wel eens proberen hoor. Ben nu voor alles in Later.
  3. Vanmiddag 2 nieuwe schakelaars gekocht (zie foto, bij elkaar slechts euro 20,00). Geen originele VAG, maar gelijkwaardige vervangers. Zojuist gemonteerd en het storingsgeheugen uitgelezen; "No trouble code!" En jawel, zelfs de remlichten doen het! Boel weer in elkaar gezet en direct een proefritje gemaakt. Wat denk je? Weer GEEN cruise controle!!. Werkelijk om gek van te worden. Bedenk mij juist het volgende: een maand of wat geleden heb ik een aanrijding gehad, rechtsvoor (met 30 km/hr op de voorganger in de bocht). Dat is gemaakt door een professioneel schadehersteller in Rotterdam Noord (met dat kreukelbord op de zijkant van de leenauto's). Mag ik er vanuit gaan dat hierbij alles is hersteld?!? Of is er misschien toch nog ergens een sensor die een beetje gek doet, en daardoor de CC blokkeert. Wie het weet mag het zeggen. PS. De spanning op klem "30" en "87F/Diesel" is ook weer keurig 12+ Volt. En het "stoplicht" in het dashboard doet het prima.
  4. Ben hier verder gegaan met de speurtocht: viewtopic.php?f=188&t=43063 /M.
  5. Goedenavond, Zojuist de "min" van het Comfort ding maar op de A-stijl vastgezet (bedankt diesel986) en de "plus" op een van de "30-ers" van de spanningsrail laten zitten. Et Voila! Een rustig knipperend "rood' lichtje. Weleenswaar een indicatie van een te lage accuspanning, maar toch. Als ik de motor start, knipperd deze nagenoeg direct groen! Dat is dus verholpen. Dan de cruise control: deze doet het nog steeds niet. Ik begin, na een fikse speurtocht op internet, toch te geloven dat het mogelijk te maken zou kunnen hebben (ik druk mij heel voorzichtig uit) met de rem en/of koppelingsschakelaars, nabij de pedalen. Deze hebben immers direct verband met het resetten van de cruise control... Een plaatje (op z'n kop genomen en middels tekenprogramma omgedraaid) met daarop de blauwe koppelingsshakelaar (rechts) en de zwarte remschakelaar (links). Deze hebben de volgende opdrukken: Rem (4-aderig): 3B0 945 511A (19322007) Koppeling (2-aderig): 1J0 927 189E (19322002) Denk dat ik deze jongens maar eens ga vervangen... Groeten, Mark
  6. Geloof dat e.e.a niet helemaal goed is gegaan (in het verleden), als ik dit zo lees ... http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?p=104183 -------------------- also Klemme 75X ist Zündungsplus. Da kannste Sachen dran machen, die mit Zündung an gehen sollen. Und Klemme 87F ist für die Motorsteuerung, Spannungsversorgung für Motorsteuergerät, Glühkerzen...!!! Falls du gesehen hast, steht noch "Diesel" daneben. Ich würde aber davon abraten, da was dranzuhängen...könnte Beschädigungen der Motorsteuerung verursachen. Nimm die 30èr und die 75X Klemmen für Deine Lichter... , oder was Du auch immer dranhängen willst. ------------------- De (google) vertaling: En terminal 87F is voor de motor controle, voeding voor de motor controle-eenheid, stekkers ...!!! Als je hebt gezien, is nog steeds "Diesel" ernaast. Maar ik zou afraden, want wat dranzuhängen ... kan schade aan de motor controller veroorzaken. Ai...
  7. Da's een goeie. Dat had ik in eerste instantie aangenomen na het zien van het "zwarte" dopje en bestudering van de situatie. Daarnaast: meten = weten. Met de multimeter op Ohm-stand en dan het de ene pennetje op 87F/diesel aansluiting en het andere pennetje op een willekeurig massapunt (bijv. de stuurstang of ander blank stuk metaal). Deze gaf een duidelijk 0 Ohm = geleiding. Beetje googlen geeft je dit daarnaast dit: http://www.digitalradiocentral.com/siri ... -pics.html NB. deze aansluiten had ik al een jaar in deze opstelling in gebruik (dus zonder problemen). Het gekke is dat toen ik zonet de pennetjes van de multimeter in de CTEK Comfort Indiator stak (met draaiende motor), ik nul Volt mat. Ik kan je zeggen, dat dit mij aardig bezig houdt. Groeten, Mark.
  8. Zojuist nog maar eens de accu en aansluitpunten nader onderzocht. Een slechte massa kan immers ook de oorzaak zijn van een (te) lage spanning. En wat scherts mijn verbazing!? Het boutje van de massa komt, na amper kracht erop te zetten, spontaan los (zie foto). Wat een flut constructie. Het massa boutje zit door het chassie plaatstaal van amper 2 a 3 mm. Enfin. Dan maar onder het beugeltje waarmee de accu wordt vastgezet. Krijg inmiddels een beetje hoop dat dit hem zomaar zou kunnen zijn .... Alle metalen delen goed blank geschuurd en een beetje ingevet. Vervolgens alles weer inelkaar gezet. En wat denk je? 10,2 Volt op de spanningsrail onder het stuur. Om gek van te worden. Ook het CTEK controle lampje knipperd weer keurig knalrood (dwz. te lage spanning). Jammer... game over. Probeer opnieuw. NB. Op de accu klemmen meet ik inmiddels 12,4 Volt. Nog even over die tien-komma-twee-volt. Wat meet ik hier nu eigenlijk? Vanaf de accu ("+") gaat er een dikke rode kabel rechtsreeks naar deze spanningsrail (links, met 3x punt 30, onder het dashboard). Hier zit de zekeringenkast en een boel relais'. Ik neem aan dat de min (87F/diesel) ergens aan het chassie vastzit. Hierop zit dus mijn CTEK Comfort Indicator Panel aangesloten. Hoe komt het dat ik op dat punt dan 10,2 Volt meet?!? Waar blijven die 2 en een beetje Volt?
  9. Goedendag, Onlangs is mijn Cruise Controle er mee opgehouden (Passat Variant 74kW TDI uit 2003). Dacht eerst dat dit te maken had met kapot stuurapparaat icm. te lage accuspanning (Zie voorgaande topic: viewtopic.php?f=188&t=42602) Er lijkt nu meer aan de hand te zijn en ben daarom maar dit nieuwe topic begonnen. De CTEK indicator gaf aan dat er een te lage accu spanning was. Dus eerst de boel maar eens goed opladen! Na een nacht opladen aan de CTEK MXS 7.0 bleek vanochtend de lader zelf op storing te staan. Hmm, vreemd. Toen maar de lader rechtstreeks op de ontkoppelde accu (Varta Silverline 85 Ah) aangesloten. En toen was de accu in amper een uurtje laden op niveau (100%, aldus de indicator op de acculader zelf). Nadat ik alles weer had aangesloten, bleek de CTEK Comfort Indicator Panel (ingebouwd in het dashboard en aangesloten op de spanningsrail van de relaiskast) wederom rood te knippern = <60% van de accuspanning! D'r is blijkbaar meer aan de hand. Heb toen maar eens de spanning op de spanningsrail gemeten en deze blijkt: 10,2 Volt te zijn(!) Niet gek dus dat het "stoplichtje" van de indicator continue rood knipperd... Maar wat is er aan de hand?!? Ten aanzien van de spanning kan ik nu (denk ik) de volgende foutveroorzakers wegstrepen: - de accu (12,72 Volt, na volledig opladen) - de acculader (geeft geen storing, indien rechtstreeks aangesloten op de accuklemmen) - het comfort indicator panel (nieuw exemplaar en doet z'n werk naar behoren) - de accu is ontkoppeld geweest voor meer dan een half uur (dwz. reset van Motor Management Systeem?) Vervolgens heb alle zekering gecontroleerd door ze eruit en erin te steken. En een pogin ondernomen om het deksel van het motor management open te krijgen. Maar tevergeefs. Het laatste schroefje kan niet verwijderd worden, zonder de ruitenwissers en de zwarte onderliggende plaat te demonteren... (dat gaat mij nu te ver). Hoe komt het dat er een spanningsverschil is van 2,5 Volt tussen accu en spanningsrail? Toch Motor Managment? Wie-o-wie heeft een idee, waar ik het moet zoeken?!? Alvast bedankt! Met groet, Mark
  10. De auto is gisteren probleemloos door de APK-keuring gekomen (pfew!). Hoop niet dat men de remlichten over het hoofd heeft gezien Klaarblijkelijk heeft de auto een te lage accuspaninng (zie onderstaande). @Upseel, hoe kan ik deze genoemde schakelaars controleren? Ik heb al jaren last van een langzaam leeglopende accu (ook bij voorgaande auto: VW Golf IV TDI). Dat heeft deels te maken met de weinige km/jaar die ik rij en de korte (stad-)ritten. Daarom heb ik vorig jaar een nieuwe Varta Silver Line 85 Ah geinstalleerd. Met ieder kwartaal bijladen middels een CTEK 4003 ging dat, tot een paar weken geleden, goed. Maar toen begon mijn CTEK Comfort Indicator Panel wederom te knipperen (alsof het kerst was). Dacht eerst dat het Ctek Panel kapot was. Mailen naar de importeur en vervolgens opgestuurd met hele verhaal erbij. Het panel bleek oke en kreeg een week later een nieuwe. Ondertussen ben ik verder gaan zoeken én meten en toen bleek dat mijn 13 jarige Grundig autoradio (4600) een lekstroom had van 0,2 A. Omdat autoradio's tegenwoordig relatief weinig kosten en ik wel toe was aan iets nieuws, heb ik via het internet een nieuwe autoradio gekocht. De lekstroom bleef na installatie van de nieuwe radio steken op 0,02 A. Een stuk beter lijkt me. Problem solved (leek mij). Maar vandaag heb ik dan eindelijk de splinternieuw ontvangen CTEK Comfort Indicator Panel her-ingebouwd (zie foto). De accu is daardoor ontkoppeld geweest voor 30 - 45 minuten. Na aansluiting bleek de accu spanning wederom onvoldoende te zijn (rode lampje van de CIP knipperde continue). De accu hangt momenteel aan de lader (CTEK MXS 7.0). Morgen weten we ... hopelijk meer.
  11. Goedenmorgen, Dank voor de reacties! Ik heb als een aap onder mijn dashboard gehangen, maar kan inderdaad niets vinden dat lijkt op een zilverkleurig doosje (zie bijlage). Ga vandaag (tussen alle andere bedrijven) weer verder met de speurtocht. De V-checker gaf van de week ook al een communicatie-fout op het motormanagement. Oei, hou mijn hart vast ... Vraagje: motor managment, is dat niet die zwarte bak onder de motorkap, nabij de stuurkolom/remcilinder? Wat kan ik daar zelf aan controleren, buiten mijn foutcode-uitlezer (V-Checker, basis-model van 5 tientjes). Tot later, Mark
  12. Goedenavond, sinds kort doet mijn cruise control het niet meer. Als ik de CC-knop op de stuurhandel omzet, gaat het groene lampje in het meterpaneel branden, maar er gebeurt niets als ik de snelheid instel. Ik heb het dashboardkastje er al uit gehaald, maar zie niets van een stuurapparaat zitten (zoals hierboven omschreven) anders dan de airbag-unit. Iemand een tip? Gaat hier om een VW Passat Variant TDI 100 pk (3B6) uit 2003. Alvast bedankt. Groeten, Mark
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden