Ga naar inhoud

Xenon verlichting


bigfire

Aanbevolen berichten

bigfire,

Zou er wel 2 x over nadenken!!!!

Vanaf volgend jaar willen ze verplichten,dat auto's met xenon ook koplanpsproeiers moeten hebben voor de apk keuring.

 

succes met je besluit

 

gr marko

 

[edit] Dit is het regelement

Indien een Xenon conversie systeem achteraf word inbouwt bij een auto vanaf bouwjaar 2006, dient deze aan de zelfde eisen te voldoen als een affabriek systeem. Dat betekend dat deze dient te zijn voorzien van een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling.

Auto's voor 2006 waarbij al Xenon is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn nog vrij van deze wetswijziging.

 

Voertuigen met een kenteken voor 2006, vallen dus niet onder de nieuwe regelementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat wil zeggen dat elke auto van voor 2006 gewoon lekker xenon mag hebben zonder verdere ombouw ofzo.

 

Dus ik weet niet waar TDI tuning zich op basseert ... maar daar zou ik me niet erg druk om maken.

 

Deze wet is er pas net, en een wet veranderen duurt zoiezo ongeveer 2 jaar.

Niks om je zorgen te maken... ik heb het ook pas geleden laten doen.

 

Maar om even je antwoord te geven ....

Als je een echte freak bent en alles persé origineel wilt ... tja, dan koop je originele xenon koplampen en bouw je alles origineel om.

 

Ik heb zelf een Pilot 8000k ombouwsetje ... en ik ben er super tevreden mee.

Zo ingebouwd, niet echt duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten zit het zo:

 

Auto's van VOOR het bouwjaar 2007 mogen zonder enige problemen een Xenon ombouw kit in de auto installeren.

Voor auto's VANAF 1 Juli 2007 is de regelgeving van achteraf ingebouwde Xenon verlichting sets verscherpt!

Deze auto's moeten dan koplampsproeiers en automatisch in hoogte verstelbare koplampen hebben.

(Al begin ik aan de automatische hoogte regeling te twijfelen... komt op bijna geen enkele site naar voren iig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden