Ga naar inhoud
  • 0

Trilling in stuur na beurt


Raphael

Vraag

Na het laten uitvoeren van een beurtje bij de dealer (remvloeistof, olie + bak olie + alle filters) merk ik opeens een lichte trilling bij het linkervoorwiel vandaan komen. Ook te voelen in het stuur.

 

Ik denk dat het puur toeval is dat dit na een beurtje is gekomen maar vraag me toch af wat het kan zijn.

Wielen zitten allemaal netjes vast.

 

Draagarmen wellicht?

 

Binnenkort moeten de winterbanden eronder en wilde dit zelf gaan doen maar nu met die trilling wellicht een idee ze te laten wisselen en bij het wisselen direct de boel te laten uitlijnen?

 

Auto lijkt ook ietsje meer naar rechts te trekken, maar veel is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou even terug gaan naar de garage en de klacht kenbaar maken, je hebt kans dat ze hem dan gratis balanceren. Misschien is er een loodje van je velg gegaan tijdens de werkzaamheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Morgenmiddag even langs dan kan hij er even mee rijden om te voelen wat het kan zijn. Hoop dat het meteen opgelost zal worden.

 

Zou zeker terug gaan, wellicht zo'n onbehouwen monteur die ff een proefritje maakt met de auto en leuk een stoeprand meeneemt en zie daar ,, hij trekt naar 1 kant en trilt :angry: , maar ja zoals altijd zullen ze dat ontkennen.

 

Ik heb ooit wel eens met eigen ogen gezien hoe sommige om gaan met auto's van klanten :(

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Zou zeker terug gaan, wellicht zo'n onbehouwen monteur die ff een proefritje maakt met de auto en leuk een stoeprand meeneemt en zie daar ,, hij trekt naar 1 kant en trilt :angry: , maar ja zoals altijd zullen ze dat ontkennen.

 

 

 

Lekkere opmerking zo :roll:

 

Hopen dat het een kleinigheidje is Raphael.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Zou zeker terug gaan, wellicht zo'n onbehouwen monteur die ff een proefritje maakt met de auto en leuk een stoeprand meeneemt en zie daar ,, hij trekt naar 1 kant en trilt :angry: , maar ja zoals altijd zullen ze dat ontkennen.

 

 

 

Lekkere opmerking zo :roll:

 

Hopen dat het een kleinigheidje is Raphael.

 

Zeker zelf nog nooit meegemaakt?

Je zou eens voor de aardigheid moeten kijken bij een garage hoe ze met jullie auto omgaan. ( de goede uitgezonderd dan) :!:

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft erin gereden en kan niet echt iets voelen, het is dan ook maar een kleine trilling. Zei dat het goed aan balancering van de wielen kan liggen (stoeprandje pakken en het zit al fout kennelijk) dus volgend jaar bij monteren die maar laten balanceren.

De winterbanden gaan er binnenkort toch op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee ? Zou kunnen dat jouw velgen ze niet nodig hebben maar sommige hebben zo`n kunststof ring er tussen/in zitten.

 

Ze hebben niet toevallig de velgen op een andere plek gemonteerd? (dus links achter naar rechtsvoor etc.)

Komt wel eens voor dat je dan ook trillingen krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch grappig dat dat daardoor zou kunnen komen terwijl er ondertussen wel wordt gezegd dat je altijd je banden moet "rouleren". :lol:

 

't Rubber moet zich wel zetten. Weet niet hoe lang je die trilling al met al gehad hebt, maar is normaliter wel een keer weg

De WB onder die van mij ook op een andere plek gezet en een paar dagen een trilling gehad, da's nu al weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap ik. Maar dat zal het niet geweest zijn aangezien het rubber er al opzat vanaf de zomer en pas na die beurt voelde ik een trilling.

Bij de garage zeggen ze overigens dat de wielen er niet af zijn geweest.

 

Dus wellicht gewoon een loodje van een van de wielen geschoten waardoor het wiel uit balans is. In het voorjaar allemaal laten balanceren en dan zullen we zien of de trilling dan terug komt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Snap ik. Maar dat zal het niet geweest zijn aangezien het rubber er al opzat vanaf de zomer en pas na die beurt voelde ik een trilling.

Bij de garage zeggen ze overigens dat de wielen er niet af zijn geweest.

 

Dus wellicht gewoon een loodje van een van de wielen geschoten waardoor het wiel uit balans is. In het voorjaar allemaal laten balanceren en dan zullen we zien of de trilling dan terug komt of niet.

 

Als de wielen er niet af zijn geweest valt of schuift het lood er écht niet spontaan uit zichzelf van of op de velg, vermits je het niet over lood hebt wat er al tig jaren op zit. Dat lood moet je er met een hamer op vast meppen.

 

Ik had het balanceren van de zomerwielen echt al gedaan vóór het wisselen naar winterbanden. Waarom? om er zeker van te zijn dat het de banden zijn en niet wat anders aan de auto. Als de WB het niet doen zou ik het zoeken in onbalans en dus misplaatst lood. Balanceren is echt een klusje van niks en kost maar een paar minuten. "t Stelt geen ruk voor (heb dit zelf jarenlang gedaan bij een Euromaster vestiging)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, ik kan het balanceren niet zelf (al is het alleen al omdat ik de spullen er niet voor heb) dus dan wordt een klusje van een paar minuten opeens toch vrij prijzig om het te laten doen. Vandaar de afweging om het maar in het voorjaar te laten doen bij het monteren.

 

En aangezien het met de winterbanden weg lijkt te zijn zal het toch in de zomerbanden zitten (goedkope manier om te testen of het in de banden zit! Opkrikken, wielen wisselen en rijden maar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden