Ga naar inhoud

waar chiptunen lees heel vaak JD


serow

Aanbevolen berichten

2.0tdi massavliegwiel incl koppeling.... Schrik niet... €1200,-...

 

Vanaf het moment dat ik in de auto stapte merkte ik het al. Bij wegrijden pakt hij beter, tussensprints is ie veel directer. Gisteren even op de autobaan gas gegeven. Bij 160 kakte hij eerst in, nu trekt hij eigenlijk gewoon nog door. T is geen race auto maar t verschil is duidelijk merkbaar!

 

Ik weet niet hoe een CR hierop zal reageren maar vast goed :wink:!

 

Echt een aanrader voor iedere TDI!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

heb geen tijd gehad ben nog steeds aan het wachten :(( kennen jullie de chiptuner tunex enig ervaring mee?

Tunex is rommel. Heb hier zelf ervaring mee... kost je uiteindelijk meer en je raakt het complete comfort van je auto kwijt en je hebt allerlei "kwaaltjes" die niet te achterhalen zijn. Daar kom ik achter nu ik bij JD geweest ben.

 

Kost je ruim het dubbele, maar vermogen is veel meer (op papier gelijk, maar in praktijk echt een groot verschil), motor is veel soepeler en rijdt daarom veel rustiger en stiller. Lager toerental, minder schakelen, betere vermogens verdeling laag en hoog toerental... en en en en en en en...

 

Echt jonge, je krijgt geen spijt!

 

Of je nou naar JD, VAG of VVT gaat, dat maakt volgens mij verder niet veel uit en daar is iedereen hier over t forum over te spreken... K zou de adviezen van dit forum behoorlijk serieus nemen, aangezien de meesten uit eigen ervaring spreken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. yha krijg toch steeds meer het idee bij om 1 van die 3 te chiptunen, heb met mijn vorige passat bij een goedkoop tuner gedaan altans 350 euro.

was niet echt goedkoop, maar mijn aandrijfassen waren naar de klote en mijn hele versnellingsbak moest veranderd worden, :-D dus gelijk een nieuwe passat gekocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me ook afvraag, heb links en rechts erover gelezen maar word je auto er ook zuiniger van?

want met mijn vorige passat 3c reed ik met een 70l tank 800km en voorgeen haalden we iet wat boven de 1000?

 

als ik hem laat chiptunen en met een normaal rijgedrag wordt hij er ook zuiniger van of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja in principe wordt auto zuiniger, maar dat ga je niet merken als je regelmatig je vermogen aanspreekt

 

ervaring leert dat je het vermogen ook wilt gebruiken als je het hebt, dus het excuus dat auto er zuiniger van wordt is leuk om het op die manier naar de vrouw te brengen dat je auto gaat laten chippen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet makkelijk kunnen. 1:14 is bij veel snelweg en 140kmh... Anders rijdt de passat 2.0tdi gemiddeld 1:16. Bij ritten van 40km rij ik gemiddeld 1:18, zonder snelweg!

 

De 1.9 is volgens mij zuiniger.... Dus wat je er mee doet weet ik niet, maar iets klopt er iig niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet makkelijk kunnen. 1:14 is bij veel snelweg en 140kmh... Anders rijdt de passat 2.0tdi gemiddeld 1:16. Bij ritten van 40km rij ik gemiddeld 1:18, zonder snelweg!

 

De 1.9 is volgens mij zuiniger.... Dus wat je er mee doet weet ik niet, maar iets klopt er iig niet!

 

Red met mijne ook zulke waarde's niet gechipt en dsg tussen de 1 op 14 en 1 op 18.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Ik rij ruim 1000km bij normaal gebruik... Wel veel langere niet snelweg km's... 2.0tdi

 

Fopper, Sinds mijn roetfilter er tussen uit is en hij een JD behandeling heeft gehad, zie ik de tankstations pas om de 1080 á 1130km. bij de laatste stand moet ik echt wel tanken hoor :mrgreen: (voorheen 900/950km)

Ik rijd het meest de 80 en de 100km wegen, hebben ze uitgevonden hier in NH...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wou vandaag al wat terug schrijven de dealer lachte me helemaal uit kzat helemaal verkeerd te kijken :D

mijn bc stond ingesteld op km/l dus b.v 15 km per liter maar ik deelde het zelf constant door 100 (100/15) daarom was hij heel erg hoog :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden