Ga naar inhoud

Volgende probleem, auto slopen :censor:


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Nu heb ik sinds gister weer een ander probleem met de passat, de achterklep wil niet meer open. Ben gister gelijk naar VW gegaan en conclusie na een uur proberen: Wij krijgen hem ook niet open, we moeten gaan breken. Hun idee is om via de binnenkant het binnenpaneel er af te slopen en zo bij het slotmechanisme te kunnen komen.

Volgens VW is er iets dat het slot blokkeerd :evil:

 

Als er toch echt gesloopt moet worden kan ik het zelf ook wel.... wellicht is het een simpel probleem waardoor het slot niet meer open gaat!

Ik ga vanmiddag of morgen maar eens aan de breek :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

slopen valt wel mee hoor

 

je kan volgens mij van binnenuit de beklediing van kofferbak zonder al te veel moeite los krijgen. Is ook een how to van (wel ff 4 schroefjes uitschroeven voordat je het paneel los gaat trekken, deze zit vast met de welbekende VAG-clips

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net ff gekeken

 

en moet toch lukken

 

bovenste schroefjes kan je idd niet losmaken met gewone kruiskopschroevendraaier, maar wel met een los bitje en kleine baco (beetje creatief zijn).

 

schroefje in de handgrepen kan je makelijk bij

 

rollo krijg je ook opgerold van binnenuit

 

 

moet echt te doen zijn

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

slopen valt wel mee hoor

 

je kan volgens mij van binnenuit de beklediing van kofferbak zonder al te veel moeite los krijgen. Is ook een how to van (wel ff 4 schroefjes uitschroeven voordat je het paneel los gaat trekken, deze zit vast met de welbekende VAG-clips

 

gr Jee

Ja en nee, je kan hem wel open schroeven, maar de paneel die je los wil maken zit verzonken in de stijl van (c-stijl?)de koffer.

Wat je kan proberen:

eerst de schroeven losmaken (is niet makkelijk, maar is te doen) met een bitje en een baco proberen los temaken.

en daarna je paneel goed warm maken met een föhn, vervolgens voorzichtig lostrekken vanaf het handvat die aan de binnenkant zit.

Schroefjes met een bitje en een baco proberen los temaken.

 

Ik wens je suc6.

Edit: Jee13 je was me even voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo te lezen is dan het stangetje los geschten van je greep, je moet idd even de binnenplaat loshalen om bij het nechanisme te komen, ik heb het voor 3 wkn terug nog gedaan omdat een kennis zn kentekenplaatverl. niet meer wilde doen.. was een teruggeschoten vw constructie., het hele zaakje uitgebouwd, incl slot toen zagen we pas dat het kliksysteem ervan teuggedrukt was.

 

Bovenste afbeelding zie je nog een (rood) stangetje zitten, misschien is die los..

 

of in het grote grijze gedeelte aan de bovenkant(afbeelding) is iets afgebroken.

Image1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gister even geklooid aan het slot, achter plaat is met een beetje beleid te verwijderen. nu heb ik alles even bekeken en ik heb het idee dat het motortje kapot is, deze wijgert namelijk mee te werken. Daarom kan de sleutel niet draaien en klikt het motortje de aanslag aan voor de achterklep. In de stand zoals deze nu staat is de auto afgesloten op de cv.

 

Morgen om half 8 gaat het vrouwtje voor ze naar kantoor gaat even naar de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden