Ga naar inhoud
  • 0

HELP VW VELGENSLOT?!


quepassat?

Vraag

Hallo forumleden,

 

ik wil mijn wielen binnenkort omwisselen, maar kom tot de conclusie dat er originele vw velgensloten op de velgen zitten, en ik deze auto heb gekocht ZONDER de velgenslotsleutel!!!

het gaat hier om de velgenslot met de tandjes aan de binnenkant. (geen rare figuurtjes of dergelijke maar gewoon een soort tandwiel/zonnetje model.)

 

Weet iemand hoe ik hieraan kom en/of heeft iemand hem liggen voor een schappelijke prijs (mocht hij of zij hem zelf niet nodig hebben?)

Of heeft iemand in regio LIMBURG of Brabant hem en kan ik hem even gebruiken??(tegen betaling).

 

Foto volgt nog.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Check anders toch nog even je boordgereedschap. In de omslag zit een klein vakje, speciaal voor velgensloten. Meestal zit 'ie daarin.

(kwam ik zelf ook te laat achter) :embarassed:

Sleutels zijn overigens niet onderling uitwisselbaar, sloten moeten gesloopt worden als je ze los wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, heel zeker dat je hem zonder hebt gekocht?

Overigens geloof ik niet dat elke auto een aparte sleutel daarvoor heeft, dan zouden er veeeeel te veel verschillende sleutels zijn. Een hel voor dealers en bandenbedrijven.

 

Rechtsachterin in het vakje niet toevallig? Of links achterin? Of bij je reservewiel? Of zoals sommigen nog wel willen doen: in het handschoenenvakje?

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Check anders toch nog even je boordgereedschap. In de omslag zit een klein vakje, speciaal voor velgensloten. Meestal zit 'ie daarin.

(kwam ik zelf ook te laat achter) :embarassed:

Sleutels zijn overigens niet onderling uitwisselbaar, sloten moeten gesloopt worden als je ze los wilt hebben.

 

Heb net even gekeken, staan hier 2 3BG's op de inrit :mrgreen: Zit idd verschil in de velgsloten, het aantal tandjes is anders.

Zou eerst kijken of de sleutel toch niet ergens in de auto ligt, anders toch eens bij de dealer langsgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was die van mij ook kwijt en ben naar de dealer gegaan. Ze kijken welke type het is en de volgende dag had ik voor € 15,-- een nieuwe slot inclusief 1 velgbout.

Ik heb me ook laten vertellen dat ze tegenwoordig hele sets verkopen, die kosten € 50,--

Vond ik wel meevallen voor oem setje.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden