Ga naar inhoud
  • 0

reservesleutel 3c


AJV

Vraag

Hallo forumgenoten.

 

Heeft iemand ervaring met het bestellen van een reservesleutel? Wij zijn onze reservesleutel kwijt :( en nu krijg ik bij de dealer te horen dat dit grapje bijna € 200,- kost. :shock:

Zijn er andere, lees voordelliger, manieren om aan een reservesleutel te komen?

Alvast dank voor jullie info.

Groet,

 

Albert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb idd een sleutel op Ebay gevonden, incl verzenden € 70,-.

Volgens de dealer, die ik net gebeld heb, kunnen ze de sleutel inlezen, en daar zijn de kosten € 35,-

Ik ga dit maar eens in overweging nemen, scheelt toch weer € 85,-

Groet,

A-J

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, dank voor uw tips!!! Er is een sleutel onderweg, dankzij een forumlid, waarvoor veel dank!!!

Even langs de dealer om die sleutel te laten "inlezen" en als dat goed gaat, dan is het probleem weer opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas helaas, volgens de dealer is de sleutel, die ik van een forumlid toegestuurd had gekregen, kapot. Jaja het zal wel. Ik kan het alleen niet controleren.

Nu nog maar even verder zoeken. BM-Onderdelen nog maar eens benaderen.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via Ebay heb ik een nieuwe sleutel gekocht en vandaag ontvangen. Deze moet nog wel ingeleerd worden, dus volgende week maar weer eens langs de dealer..

De sleutel die BM-Onderdelen aanbied is zonder garantie dat hij het doet, dus die gok durfde ik niet te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervolg van het sleutelverhaal.

Vanmiddag was ik voor de 3e keer bij de dealer om nu de sleutel die ik via ebay heb gekocht te laten inlezen. Dit zou moeten lukken met een nieuwe sleutel. Helaas, weer niet gelukt. Volgens de dealer komt dit omdat de sleutel niet macht met het chassisnummer van mijn auto. De codes in de nieuwe sleutel staan niet toe dat ze deze sleutel inlezen. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien heeft de dealer gelijk, maar het lijkt mij sterk dat een nieuwe sleutel niet is in te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IK hou me aanbevolen om te komen testen, daar rijd ik graag voor naar Belgie!! :lol: Hou me op de hoogts svp!

 

Vanuit Duitsland, ik had een vraag gesteld over de frequentie die de sleutel gebruikt, kreeg ik onderstaand antwoord. Volgens de dealer zit er nl. verschil in de diverse frequentie's die in elk afzonderlijk land gebruikt voor de sleutel van de Passat.

 

-Hallo AJV,

-

-für Europa gibt es, soweit ich weiß, nur 434 Mhz. USA haben z.Bsp. 315 Mhz.

-

-Mit freundlichen Grüßen

-

- happyparts_de

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het precies werk met die sleutels. Ik kan me voorstellen dat de sleutel een signaal uitzendt voor de CV en een signaal als de sleutel in het contact zit. Maar of dit de werkwijze is dat weet ik echt niet. Maar er zijn vast wel mensen hier op het forum die deze kennis wel hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar mijn weten met de comfortmodule... daar zit de 'wegfahrsperre' in.

 

Probleem bij de dealer is dat zij een pincode krijgen als zij een nieuwe sleutel bestellen. Met deze pincode, datum en dealernummer kan de dealer de sleutels inleren. Dus als zij de pin niet hebben kunnen zij het vergeten.

Nu is het de truuk om de sleutelcode uit te lezen, en deze direct in de comfortmodule te coderen... dan moet je die hele omweg niet maken en zouden we sleutels moeten kunnen inleren.

En ik ben de installatie aan 't klaarmaken, alleen is Guy zijn kontaktslot vergeten mee te brengen vorige keer... - want daar zit dan weer de lezer in voor de sleutel...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Naar mijn weten met de comfortmodule... daar zit de 'wegfahrsperre' in.

 

Probleem bij de dealer is dat zij een pincode krijgen als zij een nieuwe sleutel bestellen. Met deze pincode, datum en dealernummer kan de dealer de sleutels inleren. Dus als zij de pin niet hebben kunnen zij het vergeten.

Nu is het de truuk om de sleutelcode uit te lezen, en deze direct in de comfortmodule te coderen... dan moet je die hele omweg niet maken en zouden we sleutels moeten kunnen inleren.

En ik ben de installatie aan 't klaarmaken, alleen is Guy zijn kontaktslot vergeten mee te brengen vorige keer... - want daar zit dan weer de lezer in voor de sleutel...

 

grtz, dre

Dre,is dat een beetje te doen?

Ik wil de comfortmodule wisslen ivm RDK en dan toch maar met sensoren ipv je ABS blok.

Gaat dat problemen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Naar mijn weten met de comfortmodule... daar zit de 'wegfahrsperre' in.

 

Probleem bij de dealer is dat zij een pincode krijgen als zij een nieuwe sleutel bestellen. Met deze pincode, datum en dealernummer kan de dealer de sleutels inleren. Dus als zij de pin niet hebben kunnen zij het vergeten.

Nu is het de truuk om de sleutelcode uit te lezen, en deze direct in de comfortmodule te coderen... dan moet je die hele omweg niet maken en zouden we sleutels moeten kunnen inleren.

En ik ben de installatie aan 't klaarmaken, alleen is Guy zijn kontaktslot vergeten mee te brengen vorige keer... - want daar zit dan weer de lezer in voor de sleutel...

grtz, dre

 

@ Oele

 

Nee, ze zijn een klaverjassysteem aan het ontwikkelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden