Ga naar inhoud

  • 0

Coming home leaving home [Pagina 4 voor schema!]


roelh

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ga deze binnenkort inbouwen (heb eindelijk relais...)

Maar nu moeten er 2 draden naar cpv controle unit in de deur getrokken worden. Nu zie ik nergens waar ze moeten worden aangesloten en waar die naar toe leiden...

Wie kan me helpen?

 

Groet,

 

Edit:

Op pagina 4 staat een scehma gemaakt door vw_phille

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Haha voordat ik begin moet ik even goed duidelijkheid. De voor en achterlichten kunnen beide gebruikt worden, door ze samen te verbinden via CHLH?

En relais is NIET nodig, alleen voor dimlicht ook niet?

 

Ik vraag misschien veel, maar het moet even duidelijk zijn, geen zin auto half open te hebben en hij doet niet haha.

 

Roelh, wanneer je alles hebt aangesloten en alles is correct, kan je dan hier de kleurcodes van de bekabeling posten?

(die van de passat lichtschakelaar).

 

grtn,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
phillipe twijfelt ge aan mijn electronica kunnen

 

helemaal niet, ben benieuwd naar woensdag ... :lol::lol: , vind het gewoon nuttig om hiervan nog een goed KB te maken, want zie hier veel keren dezelfde vragen terugkomen op het forum :mrgreen:

 

 

Er is al een KB van CHLH

zie link :arrow:KB Hou te doe :mrgreen:

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het probleem is dat ge die dingen op verschillende manieren kunt aansluiten , en iedereen steeds wat anders wilt aansturen

ge moet gewoon uitmaken wat ge wilt aansturen , en bij aansturen bedoel ik wat de modulle moet schakelen

en die relais dienen niet meer als inter medieum , gelijk ge een stel verstalers bij plaats , die kunt ge ook niet rechtstreeks op ne knop schakelen anders brand ge uwen knop op

en die coming home modulle is gewoon ne knop die alles aanstuurd via die relais , want anders verbrand ge die modulle

zo zie ik het

en het signaal voor de modulle aan te sturen word afgetapt vanuit de deur , net zoals ge een centraal vergrendeling bij plaats die stuurt die zelfde kabel aan in de deur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi,

 

Ik heb ondertussen na overleg met Guy enkele tests gedaan met de module.

Moet volgende draden aansluiten:

* +12V (via relais: zodoende dat de module enkel onder spanning staat wanneer het contact af staat)

* massa

* deursignalen (2x bruine draad)

* 2 uitgangen:

1x alle standlichten zowel voor als achter

1x mistlampen vooraan (ook via relais ivm xenon)

 

(Zo hoef ik de originele bedrading niet doorknippen, en blijft alles werken, zelfs wanneer de module stuk zou gaan)

 

De module schakelt ook in wanneer er in de uitgangen een spanningsval is, dus moet en diode plaatsen, zonder diode heb ik het volgende probleem: "lichten staan aan, en wanneer je deze uitschakelt schakelt de module al in omdat deze een spanningsval krijgt)

 

Ik heb een schets gemaakt hiervan.

chaansluitenfinal.jpg

 

Iemand ervaring met diodes en welke ik het beste zou kunnen gebruiken?

 

Eens aangesloten zorg ik voor een schema met kleurcodes van de auto enzo.

 

Groeten,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi,

 

Ik heb ondertussen na overleg met Guy enkele tests gedaan met de module.

Moet volgende draden aansluiten:

* +12V (via relais: zodoende dat de module enkel onder spanning staat wanneer het contact af staat)

* massa

* deursignalen (2x bruine draad)

* 2 uitgangen:

1x alle standlichten zowel voor als achter

1x mistlampen vooraan (ook via relais ivm xenon)

 

(Zo hoef ik de originele bedrading niet doorknippen, en blijft alles werken, zelfs wanneer de module stuk zou gaan)

 

De module schakelt ook in wanneer er in de uitgangen een spanningsval is, dus moet en diode plaatsen, zonder diode heb ik het volgende probleem: "lichten staan aan, en wanneer je deze uitschakelt schakelt de module al in omdat deze een spanningsval krijgt)

 

Ik heb een schets gemaakt hiervan.

chaansluitenfinal.jpg

 

Iemand ervaring met diodes en welke ik het beste zou kunnen gebruiken?

 

Eens aangesloten zorg ik voor een schema met kleurcodes van de auto enzo.

 

Groeten,

Philippe

 

Dit ziet er zeer fijn uit! Dus als het zo aangesloten wordt moet het perfect werken? Super mooi schematje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er komt nog geen 2A over die diodes per kant voor de achterlichten. Dus met een diode van minimaal 3A( ik hou van wat marge :lol: ) moet voldoende zijn per kant voor de achterlichten.

 

Hi Eric,

 

Ik ga toch voor 5A diodes per zijde, dit ivm:

- standlicht voor 5W

- SML voor+achter 2x3W= 6W

- achterlicht 4x 5W=20W

- nummerplaat 5W

- mogelijk rekeninghouden met aanhanger: 4x5W=20W

Totaal: 56W

 

Stroom= Vermogen/Spanning

Ampere= Watt/Volt

56W/12V= 4,7A

 

Wat denk je van deze berekening Eric, hier is over nagedacht en ruim gemeten geef ik eerlijk toe.

 

Enkel op de aansluiting van de mistlampen hoeft niet perse een diode, omdat ik met een relais ga werken.

Werk je zonder relais, dan zeker en vast diodes ertussen (te berekenen ivm wattage van mistlampen.

 

grtn,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Phillipe

ik had alleen rekening gehouden met 4x een achterlicht, maar als je ook de stadslichten en sml's erbij doet dan is 5A prima. Hou wel rekening met warmte afgifte van die diodes, kunnen best warm worden.

 

 

En wanneer worden deze warm?

op het moment dat er stroom door gaat? of op het moment dat de stroom vanuit 1 zijde wordt tegengehouden?

 

kan ze misschien gebruiken als voetverwarming ook, extra mod :mrgreen::lol:

 

grtn,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet hem nog steeds inbouwen, maar had nog niet eerder het idee hoe ik dat het beste kon doen.

Het schema van phille ga ik wsslijk wel gebruiken hiervoor. Prachtig gemaakt en ga diodes van minimaal 5A gebruiken, misschien wel 10A, wil alle zekerheid hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En Philippe heb je nu alles in gebouwt in je auto nog de CHLH :?:

 

Ik mee aan van wel toch als ik de schema van jou zie. :?:

ik benieuwd naar dat nu gelukt is. :mrgreen:

Groetjes Fai

 

 

Zoals guy al vertelde, het wordt normaal aanstaande zaterdag ingebouwd (met zijn hulp)

Heb wel al de testen gedaan door gewoon tegen de batterij te houden.

 

grtn,

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voila alles zit er in en alles werkt super goed

het aangepaste schema komt nog op het net , met de kleurcodes waar je alles moet gaan op aansluiten

dus nu gaat de leaving home al aan op het moment dat je de sleutel uit het contact trekt , en nogmaals als je de auto sluit en als je de auto trug open doet

de module werkt helemaal onafhankelijk dus als deze ooit kapot moet gaan werkt alles nog netjes via de licht knop

we hebben 1 diode weg gelaten die was niet nodig

wat ik wel de volgende aanraad is , ga naar volkswagen en ga daar 1 originele 5 polige relais halen met stekker die mooi in de houder past en 1 originele 4 polige relais met stekker , das zoveel mooier afgewerkt

post-3679-1423826520,5168_thumb.jpg

post-3679-1423826520,7199_thumb.jpg

post-3679-1423826520,923_thumb.jpg

post-3679-1423826521,1105_thumb.jpg

post-3679-1423826521,2823_thumb.jpg

post-3679-1423826521,4698_thumb.jpg

post-3679-1423826521,6261_thumb.jpg

post-3679-1423826521,8136_thumb.jpg

post-3679-1423826522,0011_thumb.jpg

post-3679-1423826522,1729_thumb.jpg

post-3679-1423826522,376_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
voila alles zit er in en alles werkt super goed

het aangepaste schema komt nog op het net , met de kleurcodes waar je alles moet gaan op aansluiten

dus nu gaat de leaving home al aan op het moment dat je de sleutel uit het contact trekt , en nogmaals als je de auto sluit en als je de auto trug open doet

de module werkt helemaal onafhankelijk dus als deze ooit kapot moet gaan werkt alles nog netjes via de licht knop

we hebben 1 diode weg gelaten die was niet nodig

wat ik wel de volgende aanraad is , ga naar volkswagen en ga daar 1 originele 5 polige relais halen met stekker die mooi in de houder past en 1 originele 4 polige relais met stekker , das zoveel mooier afgewerkt

 

Thanks Guyke.

 

Na heel wat bestuderen, brainstormen, testen en meten is het inderdaad gelukt.

het moeilijkste is eigenlijk de juiste kabels zoeken, en weten waar te vinden. vooral de kabel uit het stuurslot

 

Ik zal morgen het aangepaste schema update en hier ook posten.

 

 

Aan al degene die de module nog hebben liggen, doe het, heb gisteren avond wel 15 keer opnieuw mijn deuren open en dicht gedaan :mrgreen::idea::idea:

 

grtz,

Phille

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden