Ga naar inhoud
  • 0

Rammelend geluid bij auto starten of uitzetten


nuhic

Vraag

Goedenavond

Mijn passat uit 2002 geeft zo raar geluid ,alleen als ik auto start of uitzet daarna niets meer

Niet bij stationair draaien of als ik rij ook niet als ik optrek of rem of schakel (schakelt goed)

Dus alleen bij motor te starten of uitzetten bij auto te starten hor ik maar een keer

Zo kort gerammel zoals ergens ijzer op ijzer allen wat doffer geluid.

Bij auto uitzetten hoor ik 2 of 3 keer kort gerammel

 

 

Vanavond tot 19:00 uur onder auto gezeten

Daarna bij kennis op de hangbrug allee bescherm platen onder auto weggehaald want

Geluid komt voornamelijk onder auto ,bij elke keer auto aan en uit te zetten

Zijn we onder de versnellingbak gekomen .of in de (versnellingbak zelf )

Daar komt ergens vandaag ,verder alles nagekeken alles ziet vast

Heeft iemand ervaring mee of suggesties

 

bedankt

 

ps:sorry voor niet goed Nederlands te schrijven maar..ik doe mijn best 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb dat probleem ook, en ook rond de 1250 t/pm. Echt een ronk, ook vooraan aan de motor ergens...

Heb al nieuwe rubberst gestoken aan de motorafdekking, het is al beter maar nog niet zoals het moet zijn.

Ik heb wel een alu bodemplaat, maar wil deze ook vv door een w8 exemplaar. Misschien is het dan opgelost. Kent iemand partnummer van het ijzer, waar de 3 schroeven komen, waar de motorbodemplaat en de beschermingsplaat van de versnellingsbak samenkomen.

is zo een plat ijzer, waar je het achterste van de motorbeschermplaat vast schroeft.

 

Excuses "nuhic" voor uw topic hier voor te gebruiken :embarassed:

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ook een raar geluid altijd bij lage toeren? :-s

Eerst dacht ik dat het de metalen bodemplaat was,maar niet dus.Als ik tegen de uitlaanlijn klop, hoor ik precies van alles in de katalysator rammelen. het is geen hitteschild wat ramelt; maar kan dat kwaad?! Kan ik deze laten leeg maken?

het is nummer 9 op tekening:

katbt4.jpg

Of wat kost een nieuwe?

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan het zijn dat het bij koude motor bijna niet hoorbaar is, een lichte ronk enkel op lage toeren, en als hij tegen de 90c° zo hard rammelt als hij stationair draait. Donderdagavond ga ik even langs iemand die bij vw werkt, en zaterdag naar garagist van wie ik de wagen gekocht heb? Is normaal toch garantie he?è

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden