IHC966 Geplaatst 27 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2011 Heb het idee dat mijn 3BG 2.8 V6 olie verbruikt. Wat is normaal voor zo'n motor? Er zit nu Castrol 5W40 in. Kan dit ook een andere oorzaak hebben? Mvg Harry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 27 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2011 de castrol zuip veel. maar ik weet niet hoe je voet is op de gas?? zit link Verschillende rijstijlen - verschillende aanbevelingen ik gooi Elf EXCELLIUM NF 5W-40 erin in mijn auto . Groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 27 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2011 Kan me nog redelijk inhouden. Heb wel het idee dat Castrol een dunne olie is. Als ik het onderhoudsboekje bekijk heeft de auto in het verleden altij longlife onderhoud gehad. Rij zelf max. 7500 km op jaar basis. Ga maar eens kijken voor een andere olie. Mvg Harry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lohran Geplaatst 27 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2011 Ik heb ook Castrol 5W40, maar dan in een 4-cylinder TDI. In 15.000km heb ik er 1 liter bij moeten gooien totaal. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2011 Bij gaat er wel meer in. Heb ook op het forum gelezen over een modificatie mbt carterontluchting. Misschien is het dat wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m montforts Geplaatst 29 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2011 gewoon van de longlife olie afstappen. scheelt enorm in verbruik. ik zou overstappen op de castrol magnatex. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 31 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 Heb er nu Castrol Magnatec 5W-40 inzitten, VW502/50500. Volgens het boekje is dit dunloop olie. Kan er dan toch beter bijv. een Eurol olie ingooien met VW 50101 norm? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 bij die V6 gewoon 10W60 erin doen als je persee Castrol wil gebruiken, de olie is officieel BMW M-olie.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 31 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 Castrol hoeft niet van mij. Kan makkelijker aan Eurol komen. Rij niet veel. Ververs liever iets vaker dan een te dure olie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 Ik gebruik ook altijd Eurol.. ik wil in de V8 binnenkort de Eurol® Maxence RC 10w60 eens proberen.. http://www.eurol.com/custom/producten/p ... e%20RC.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 31 augustus, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 Dus kan er wel een Eurol 5W40 met de juiste VW norm indoen? Zal eens zoeken wat er het beste in kan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 31 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 10w60 heb je dan turbo er op dan v6 Vdub? Gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 geen turbo en geen V6.. maar die 10W60 is een olie die ook geschikt is voor race-auto's en -omstandigheden, de olie kan dus hoge temperaturen aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 31 augustus, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2011 geen turbo en geen V6.. maar die 10W60 is een olie die ook geschikt is voor race-auto's en -omstandigheden, de olie kan dus hoge temperaturen aan. ik dacht al 60??? 10W40 is optimaal tussen 95 en 110. Maar goed tussen 90 en 120 W50 kan je wat veiliger hoger, 5W is die koud wat dunner, dus beter smerend. Ik rijd meestal idd 95 tot 110 graden. Bij lang 200 zit ik tegen de 130 graden aan. Korte stukjes rijd ik niet. 10W60 is mijn inziens te dik voor de vr6... van daar 5W-30 is te dun nu heb ik 5w40 van elf NF voor de v6 en VR6 Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 3 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Dus kan ik er gewoon een synthetische 5W40 ingooien die aan de VW 501.01 norm voldoet? Mvg Harry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Ja, misschien zou ik er zelf 10w40 in doen.. is nog iets dikker bij de koude start. VW 501.01 kom ik bij de Eurol producten niet tegen, volgens een V6 kenteken zou er evt 5w40 Super Lite(502.00 505.00) in kunnen. 10W40 is 500.00 en 505.00 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 3 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2011 Probeer het eerst eens met een 5W40. Zal wel een winterklusje worden. Kan ik meteen de olie van de bak en de rest vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
IHC966
Heb het idee dat mijn 3BG 2.8 V6 olie verbruikt. Wat is normaal voor zo'n motor?
Er zit nu Castrol 5W40 in.
Kan dit ook een andere oorzaak hebben?
Mvg
Harry
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten