Ga naar inhoud
  • 0

Vreemd lichtbeeld Pilot xenon


wiseguy

Vraag

Sinds de meeting in Oss heb ik de Pilot Xenon ballasten van Anton in mijn 3C ingebouwd zitten. Wanneer je echter naar de lampen kijkt, dan zie je al dat er iets niet helemaal in orde is, aangezien de rechter koplamp voor de helft "onverlicht" lijkt.

 

Gisterenavond heb ik even een foto gemaakt van het lichtbeeld en het lijkt erop dat de rechter koplamp helemaal naar beneden afgesteld staat (zie foto hieronder). Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Zou het kunnen dat dit is gebeurd met het inzetten van de xenon lampen?

 

post-13808-1423826200,9414_thumb.jpg

 

 

*EDIT* Heb alleen de Pilot ballasten en weerstand van Anton overgenomen. Lampen heb ik via eBay aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dan toch dat de lamp niet lekker in de fitting zit. De lampen komen trouwens niet van mij he. Enkel de ballasten en weerstanden van pilot.

Wellicht de lamp eens draaien in de fitting en tegelijk naar het lichtbeeld kijken wat hij doet.

Edit: het lijkt ook dat je rechterlamp niet meer in hoogte verstelbaar is. Hoor je iets bij het in hoogte verstellen bij die lamp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verlengkabels voor xenon en voeding zijn overigens besteld.... wanneer ik die binnen heb, dan zal het ook wat makkelijker zijn om de lamp te verdraaien om te zien wat het lichtbeeld doet..... alleen zit je dan wel gevaarlijk dicht bij die weerstand aan de zijkant te klooien......

 

We kijken volgende week wel even als je het niet erg vind. Zal ook wel even vragen of ze er donderdag in de garage naar willen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ehm.... nee.... als ik de lampen verstel, dan hoor ik niets raars nee.... maar wat ik wel nog even kan doen vanavond is in het donker met de lampen aan kijken of de rechterkoplamp mee beweegt wanneer ik de lampen in hoogte verstel. Gewoon even checken met tape op de grond te plakken in de twee uiterste standen.

 

Als de lamp niet versteld wordt, dan is het een gevalletje garantie en moeten ze het gewoon maken.

Dan is het wel zo makkelijk als dat ook gewoon donderdag direct mee kan worden genomen.

 

Is inderdaad wel een goede tip om even naar te kijken.... to be continued... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan toch maar even wachten tot de verlengkabels binnen zijn. Dan kan het lampje gewoon los in de fitting worden gemonteerd, verlengkabels eraan worden gemaakt en dan de rubber dop er pas overheen worden gezet.

 

Ik vermoed dat dat wel het een en ander scheelt.

 

Het is echter wel een crime om de lamp vast te klikken in de rechter koplamp.... misschien toch makkelijker om de bumper te demonteren, zodat we de koplamp er gewoon uit kunnen halen? Dan kan je tenminste zien of de lamp goed in de fitting geklikt zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ahp78: Verstelling van de koplamp werkt gewoon, gisterenavond nog gecheckt.

 

@Robbertje: Volgens mij zit het lampje er ook op die manier in, met het rechte voetje naar de buitenkant en schuin naar beneden erin geplaatst.

 

Mogelijk de lampvoet niet helemaal goed vast geklikt of zo en zit de lamp er dus een beetje schuin in......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lichtbeeld is in ieder geval een heel stuk verbeterd ja.... ik twijfel alleen nog steeds een beetje of het 100% goed zit nu....

Als ik voor een raam parkeer en beide lampen aan doe, dan zie ik toch nog steeds twee verschillende scherptes... de linker is een mooi vol licht, terwijl de rechter afgezwakt lijkt...... Dit beeld blijft hetzelfde als ik gewoon tussen de koplampen in voor de auto ga staan en het licht vergelijk.

 

Overigens zie ik hetzelfde als ik achter een auto rijd..... de reflectie van de linker koplamp in de bumper/achterklep is dan voller dan van de rechter koplamp.

Het is in ieder geval al niet meer zo dat de linker koplamp bijna geen licht geeft omdat die helemaal naar beneden schijnt..... :mrgreen:

 

Je hebt alleen zo verrekte weinig ruimte om die lamp er makkelijk in te zetten en om dan nog te controleren of hij er ook goed in zit is helemaal niet te doen.

Enige manier om het 100% goed te zien is de bumper eraf en de koplamp-unit demonteren vrees ik... :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koplampen zijn altijd naar rechts gericht dus vanuit de bestuurdersplek ziet het lichtbeeld er altijd vreemd uit in een weerspiegeling.

 

Maar pak een klein spiegeltje en zo kun je via het spiegeltje in je koplamp kijken. Zo wissel ik ook altijd de lampjes en werkt het best.

Desnoods nog een zaklantaarn erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ditmaal goed gevoeld of de lamp correct in de fitting zit. Ik weet nagenoeg zeker dat dit niet verkeerd kan zijn nu. Dat er verschil is in de beide lampen klopt altijd. Zoals hiervoor al aangegeven schijnen beide lampen naar de rechterkant van de weg waarbij een van de lampen de borden langs de weg ook reflecteert. Je kunt de lamp er wel uit halen maar ik vermoed niet dat de lamp verkeerd in de fitting zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En juist dat reflecteren van de borden langs de kant van de weg is iets dat opvalt...... juist doordat ze niet volledig worden verlicht.... er is duidelijk te zien dat de borden tot op een bepaalde hoogte worden verlicht. In mijn vorige auto, waar ik ook aftermarket Xenon heb geplaatst, werden de borden altijd wel 100% verlicht. Ik vermoed dan ook dat de borden worden verlicht door de rechter koplamp (ook wel het meest logisch lijkt me).

 

Ik zal toch nog eens goed naar de fitting proberen te kijken, maar dan met een spiegeltje zoals hierboven ook al wordt aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En juist dat reflecteren van de borden langs de kant van de weg is iets dat opvalt...... juist doordat ze niet volledig worden verlicht.... er is duidelijk te zien dat de borden tot op een bepaalde hoogte worden verlicht. In mijn vorige auto, waar ik ook aftermarket Xenon heb geplaatst, werden de borden altijd wel 100% verlicht. Ik vermoed dan ook dat de borden worden verlicht door de rechter koplamp (ook wel het meest logisch lijkt me).

 

Ik zal toch nog eens goed naar de fitting proberen te kijken, maar dan met een spiegeltje zoals hierboven ook al wordt aangegeven.

 

Wat voor auto had je hiervoor?

Vergeet niet dat de lichtlijn bij de 3C zeer scherp is omdat er lenzen inzitten.

Daardoor is er minder strooilicht en komt er dus ook minder licht op de verkeersborden.

Daar kan het ook aan liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden