Ga naar inhoud
  • 0

Achterklep opent niet altijd met CV.


dieselaar

Vraag

Als ik mijn Passat 3 BG Variant open met de afstandbediening gaat 9 van de 10 keer de achterklep niet open.

Als ik de knop waarmee je alles opent indruk moet toch ook gelijk de achterklep open gaan?

Meestal moet ik 4 a 5 keer drukken voordat de achterklep open gaat.

Er is deze week een nieuw slot in het bestuurdersportier gegaan omdat de achterklep weigerde en ook deed de binenverliching en de lichtzoemer het niet.

Alles werkt nu behalve de achterklep dus.

Ook is de raamschakelaar nu defekt want als ik de schakelaar helemaal omhoog trek moet het raam helemaal sluiten

als ik darna de schakelaar los laat maar nu stopt het raam en moet ik de schakelaar beet houden om het raam te sluiten.

Aan de bijrijderskant werkt dit wel. Het raam werkte helemaal goed voordat het slot vervangen werd.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dank je Fai,morgen ga ik het proberen.

Ik hoef alleen het raam aan de bestuurderskant te doen want de rest doet het goed of moet ik ze allemaal doen als ik er een doe.

Je kan ze het beste allemaal opnieuw doen, wat is nou 1 min. in een leven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik mijn Passat 3 BG Variant open met de afstandbediening gaat 9 van de 10 keer de achterklep niet open. Meestal moet ik 4 a 5 keer drukken voordat de achterklep open gaat.

?

 

probleem herken ik. De microswitch is toen in mijn achterklep vervangen . Tevens was de afgeschermde bekabeling (achter de interieurafdekking achterklep) van het meganisch gedeelte doorgesleten, waardoor ik ook nog een sluiting had.

(Zie foto) . misschien heb je hier iets aan. gr

post-10034-1423826170,7557_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ramen inleren is gelukt,dankjewel Fai.

En ik ga de auto dinsdag wegbrengen naar de garage en dan kijken ze de CV van de achterklep na en het voorportier want die sluit niet goed.

Ik zag dat de onderste bout van het onderste scharnier contact maakt met de a stijl van de auto dus das niet goed.

maar het is allemaal garantie dus zolang het niet goed is blijven we terug gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de garage snappen ze het ook niet meer.

Alles zou volgens de garage goed zijn maar ik moet altijd twee keer op de afstandsbediening drukken voordat alles

open gaat. Bij de eerste druk op de afstandbediening gaan alle deuren open en pas bij de tweede druk op de afstandbediening

gaat de achterklep open en dan blijft ook de binnenverlichting aan.

Bij de eerste druk op de AB gaat de binnenverlichting aan en gelijk weer uit en dan weet ik dat de achterklep niet ontgrendeld is.

Als ik voor de tweede keer op de AB druk gaat de binnenverlichting aan en blijft aan en dan is de achterklep ook ontgrendeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat je dit heb nu

 

Selectieve deuropening

 

Hiermee kun je, zowel met de sleutel als met de afstandsbediening selectief de portieren openen:

1 x openen: alleen bestuurdersdeur gaat open.

2 x openen: alle deuren gaan open.

 

 

met de vag-com kan je aanpassen voor de optie 1

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Fai ik denk ook niet dat ik selectieve deuropening heb want met 1 druk op de knop gaan alle deuren open en met twee keer ook de achterklep maar heel soms gaat met 1 druk op de knop ook de achterkle mee open en dit zie ik als de binnenverlichting blijft branden.

Als de binnen verlichting na 1 keer drukken aangaat en gelijk weer uit gaat is de achterklep dicht en als de binnenverlichting blijft branden is de achterklep open.

 

Hoi matthijs,waar vind ik de comfortmodule bij een 3 BG Variant?

Ik heb wel eens gelezen over oxidatie van stekkerverbindingen hier op het forum en als dat het niet is denk ik dat ik de aansturing van het achterklepslot maar ga vervangen.

Dit zal denk ik niet zo erg duur zijn vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zou idd ook even je achterklepslot(aan de onderkant/vergrendeling) kunnen vervangen, nmw zijn die niet zo heel erg duur, wel zitten er een aantal dipswitches in die wel eens willen/kunnen weigeren waardoor de auto denkt dat de klep al open is oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik morgen op tijd uit mijn werk ben ga ik kijken of er vocht bij de comfortmodule zit en als dat er is ook maar gelijk bij de accu kijken voor water in de accubak.

Ik weet namelijk niet of de accubak al aangepast is.

En als ik daar niks vind ga ik maar eens spitten in de achterklep.

in ieder geval bedankt voor de snelle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden