Ga naar inhoud
  • 0

Schokken Passat TDI 2006 74kw


hoekema26

Vraag

Hallo allemaal,

 

Sinds 2 maanden hebben we een VW Passat TDI uit 2006 met 74 kw.

 

Deze auto blijft echter schokken rond de 2200 toeren tot en met 2800 toeren, wordt er niet vrolijk van! Zodra je boven de 3000 toeren komt is het goed....

 

Het probleem is niet structureel, de ene keer is het veel erger dan de andere keer! Zowel bij koude motor als bij warme motor!

 

- uitlezen geeft geen enkele melding

- kabelboom bij de verstuivers is vervangen

 

Wat kan dit zijn? Ik hoop dat iemand een tip kan geven, de kosten blijven zo maar stijgen terwijl het probleem niet wordt gevonden!

 

Graag hoor ik van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Geef even wat meer info over kilometerstand en historie vzv je dat weet.

Rookt hij? en zijn de turboslangen gecontroleerd? wat je beschrijft kan al bij een klein scheurtje in de turboslangen voorkomen.

Daarnaast: is er al naar brandstoffilter gekeken etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oeps, sorry.......inderdaad 77kw.

 

Hier de gegevens voor zover ik ze weet:

 

1. kilometerstand 177.000

2. hij rookt niet

3. turboslangen zijn vluchtig gecontroleerd, maar niet echt uitvoerig

4. brandstoffilter is nog niet naar gekeken.

5. bij aanschaf door ons is de auto gechipt naar ca. 140 pk, afgelopen week is de tuning eraf gehaald en er opnieuw opgezet, klachten blijven hetzelfde.

 

Zou het niet de EGR klep kunnen zijn? En kunnen jullie me vertellen welke turboslangen gecontroleerd moeten worden, ik heb net onder de motorkap gekeken maar word er niet wijs van (helaas), kan zelfs de EGR klep niet vinden!

 

Alvast bedankt!

 

Groet Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is lastig om iets van te zeggen als je zelf de turboslangen en de EGR niet kunt vinden.

Als je bij aanschaf geen problemen had maar na het chiptunen wel dan zou ik toch daar de oorzaak in zoeken, vraag is ook of degene die gechipt heeft voldoende kennis heeft van de 1.9 TDI.

Anders inderdaad eerst rijdend laten uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het gevoel dat het na het vervangen van de brandstoffilter is gestopt. Dit was ruim 70.000 km geleden voor het laatst gedaan. Kan de factuur nog even bekijken of daar op staat welke software versie is geïnstalleerd, dat zou ik zo niet weten.

 

Helaas de chiptuning wel weg.....maar die wordt onder garantie komende week weer geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het opgelost is, gewoon met 20.000 km de filters en motorolie vervangen,

al dat long life gedoe leidt er niet echt toe dat de onderdelen langer leven.....

En vwb tunen? Ik ben toch wel voorstander van niet "knoeien" aan fabrieks instellingen maar goed dat is persoonlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Ricardo: ik weet niet wat de huidige versie is....ik heb de auto weggebracht en opgehaald, ben er niet bij geweest. Kan de factuur nog even bekijken.

 

@Willem: ook om de 20.000 het brandstoffilter? Dan worden het dure beurten! Maar goed, zal er wel rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden