Ga naar inhoud
  • 0

reservewiel passend ?


edwinm

Vraag

mijn nieuwe passat variant (2011) heeft geen reservewiel. (zelfdichtende banden) ik wil echter de komende vakantie zekerheidshalve een volwaardig reservewiel meenemen. de uitsparing hiervoor in de kofferbak is aanwezig. ik kan nog beschikken over de winterbanden van mijn vorige passat variant (2007). past deze velg ook op de nieuwe passat of is de velgmaat (et waarde ?) anders ? bij voorbaat dank voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kwestie van even het wiel erop monteren, waarschijnlijk zijn jouw "zomer" banden 17 inch en de winterbanden 16 inch, met zo'n kleiner wiel kun je prima een garage of bandenservice-station bereiken, altijd beter dan zo'n onbetrouwbare spuitbus.

Heb zelf ook een winterwiel in de reservebak en in de winter omgekeerd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Spuitbus :roll: Ga je voor de highline, dan vervalt zelfs de spuitbus :(

 

Je krijgt dan wel zelfdichtende banden. Echter ik ben geen fan van Continentals, dus heb ik de nieuwe Passat besteld met Dunlop SP MAXX TT banden in highline uitvoering, maar gelukkig blijft de VW mobiliteitsgarantie van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor de snelle reacties. het betreft een highline waarop continental zelfdichtende banden zijn gemonteerd. een spuitbus zie ik niet zo zitten. mobiliteitsgarantie zit er op, maar het gaat me met name om snel door te kunnen rijden na een eventuele lekke band in de nacht of op een drukke plaats. het reservewiel dient dan ook alleen om naar de dichtsbijzijnde parkeerplaats te rijden.

de zomerbanden zijn inderdaad 17 inch en de winterbanden 16 inch. mijn belangrijkste vraag is of de wielen erop passen wat betreft afstand tussen de bouten, etc.

verschil in bandenmaat, etc. is minder relevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De winterwielen van je vorige Passat passen op de huidige Passat. Steek en naafgat zijn gelijk. De 3c heeft een ET-waarde 45, de 3AA heeft een ET-waarde 47. Dit betekent dat je reservewiel 2 mm verder naar binnen valt t.o.v. je overige wielen.

Daarbij komt dat de afrolomtrek van de 2 velgen nagenoeg hetzelfde zijn. De 16 inch heeft wat meer rubber om de velg als de 17 inch :wink: Heb trouwens hetzelfde 'probleem' met een 3C Highline, alleen zo'n spuitbus die over datum is :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden