Ga naar inhoud

  • 0

Accu Leeg? Of wat anders?


peedeepee

Vraag

Wilden we vanochtend weggaan naar Blijdorp, auto helemaal ingeladen met kinderwagen en alles: wil de auto niet starten. Sinds we hem hebben vind ik de radiocd al vreemd doen. Is namelijk zo dat al is de radio uit, je hem toch het cd-tje af en toe een 'spin' hoort geven... mmmm... ik heb het frontje vergeten eraf te halen, ik denk dat ie op de een of andere manier leeggelopen is...

 

Nu hebben we in het verleden nooit zo'n wagen als de huidige passat gereden (jong/luxe) en nu vroeg ik me het volgende af:

 

alles werkt verder wel zoals de radio, airco en binnenverlichting etc. Maar hij het lampje van de accu blijft branden en hij wil dus niet starten. Is het zo dat de Passat een 'extra batterij' heeft om o.a. je centrale vergrendeling te laten blijven werken?

 

Want in mijn oude Nissan uit '87 was het ook echt over met alles tot het klokje aan toe als de accu leeg was...

 

Kan iemand dit bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben geintersseerd of het euvel is opgelost en wat de oorzaak nu was. Ik heb zelf een vergelijkbaar probleem. Mijn accu is na drie dagen (als ik niet gereden heb) leeg en dat hoofdzakelijk als het geregend heeft.

 

Heb de accubak schoongemaakt en een afdekplaat gemonteerd (standaard op modellen vanaf 2001).

 

Er is ook al een nieuwe accu ingegaan, maar dat was het euvel niet.

Heb gelezen op een Amerikaans site dat het wel eens een slechte deurschakelaar (binnenverlichting) kan zijn. Die moet eigenlijk de CCM (Centrale Controle Module) uitschakelen (sleep mode).

 

Ben al aan het meten geweest . Het zit in het cicuit waar ook de radio opzit, maar het is niet de radio, want die heb ik ook vervangen, maar daarna was het probleem er nog steeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een garage hebt zou je een keer de deuren van het slot kunnen laten, kijken of het beter is.. meet dan na de oplaadrit het voltage mbv een multimeter en doe dit de volgende dag weer..

 

Oh ja, laat anders de radio er eens een week uit.. soms ligt het aan de speakers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben geintersseerd of het euvel is opgelost en wat de oorzaak nu was. Ik heb zelf een vergelijkbaar probleem. Mijn accu is na drie dagen (als ik niet gereden heb) leeg en dat hoofdzakelijk als het geregend heeft.

 

Heb de accubak schoongemaakt en een afdekplaat gemonteerd (standaard op modellen vanaf 2001).

 

Er is ook al een nieuwe accu ingegaan, maar dat was het euvel niet.

Heb gelezen op een Amerikaans site dat het wel eens een slechte deurschakelaar (binnenverlichting) kan zijn. Die moet eigenlijk de CCM (Centrale Controle Module) uitschakelen (sleep mode).

 

Ben al aan het meten geweest . Het zit in het cicuit waar ook de radio opzit, maar het is niet de radio, want die heb ik ook vervangen.

 

Gebruik de lekstroom meet methode eens, en koppel je radio af dmv de stekkers eruit te trekken.

 

Heb je dan nogsteeds een ''grote'' lekstroom dan zit het dus niet in je radio, is je lekstroom weg dan zit het wel in de radio. De radio mag overgens een beetje stroom trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijk m'n sharan wel steeds accu leeg na 6 dagen en inderdaad dan doet de binnen verlichting het nog + sloten maar als je wil starten hoor je al een piepje dit is al een waarschuwing voor lage spanning en start hij niet bij dag 7 doet niets het meer bij mij konden ze steeds niet vinden wat het probleem was van daar nu een passat gekocht deze rijdt ook iets vlotter maar moet nog wel even ge chipt worden hoop dat je het probleem snel kan vinden sucses

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lijk m'n sharan wel steeds accu leeg na 6 dagen en inderdaad dan doet de binnen verlichting het nog + sloten maar als je wil starten hoor je al een piepje dit is al een waarschuwing voor lage spanning en start hij niet bij dag 7 doet niets het meer bij mij konden ze steeds niet vinden wat het probleem was van daar nu een passat gekocht deze rijdt ook iets vlotter maar moet nog wel even ge chipt worden hoop dat je het probleem snel kan vinden sucses

:dots:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee ook niet..

En dan zullen startkabels ook niet werken.

 

Is dit trouwens echt zo? Want dat moet het wel mijn radio zijn... ik heb er nu weer last van, hij staat weer zonder accu. Overigens doet mijn binneverlichting en klok etc het nog wel...

 

wat kan ik het beste doen om het te checken? Radio ontkoppelen --> startkabels starten --> en dan een stuk rijden, kijken of ie oplaadt?

Hoe lang rijden is genoeg om hem opgeladen te krijgen, zodat ie morgen gewoon start?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon heel simpel, zoek de meet methode eens op. ;

 

Motorkap open, auto op slot. Accu klem eraf, en meten.

 

Dan weet je precies hoeveel stroom er lekt. Is dit heel erg weinig dan is de accu gewoon kapot. Is dit veel dan moet je gaan zoeken naar de lekstroom. Dit is in de meeste gevallen idd je radio. Daarom is het misschien verstandig om de radio af te koppelen en nog maals te meten. (deuren op slot!)

 

Denk erom dat je de sleutels buiten de auto houd wanneer je de accu klem weer monteerd. De CV treed dan nl in werking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, het volgende vanavond gedaan:

 

Radio eruit gehaald. 2de auro erbij gehaald en met startkabels gestart. Ik dacht: ik moet toch nog bij iemand langs, ik maak er lekker een ruim tochtje van om die accu goed op te laden. 45 / 60 min gereden... ik kom thuis, parkeer de auto en doe hem uit. Gelijk erna wil ik weer starten: niks... alleen maar de lampjes en 'geklik'...

 

Is mijn radio dus ook niet.

 

Wat me wel nog opviel:

 

* Het 'gespin' dat ik dacht te horen van mijn cd in de autoradio was er nog steeds. Het komt ergens uit de middenconsole. Maar ik denk dat het niet met de accu te maken heeft...

 

* De CV gaat overal af, behalve de deur rechtsachter. Dat pinnetje zit muurvast. Iemand enig idee om de vergrendeling te resetten of iets dergelijks?

 

* Zou die cv met de accu te maken kunnen hebben? Nee toch?

 

* Het is dus of de accu of de dynamo, alleen als het echt zo is dat met een kapotte dynamo ook niet met startkabel en een accu van een 2de auto gestart kan worden dan zou nu toch echt alleen de accu overblijven.

 

* Alleen de binnenverlichting, CV, klokjes, dashboardlampjes doen het nog wel...

 

 

HELP!! Ajuto!! Ik ben ten einde raad... heel toevallig heeft de Passat een date met de garage de 16de april, voor een onderhoudsbeurtje en APK. Gaat hopelijk niet al te duur worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wilden we vanochtend weggaan naar Blijdorp, auto helemaal ingeladen met kinderwagen en alles: wil de auto niet starten. Sinds we hem hebben vind ik de radiocd al vreemd doen. Is namelijk zo dat al is de radio uit, je hem toch het cd-tje af en toe een 'spin' hoort geven... mmmm... ik heb het frontje vergeten eraf te halen, ik denk dat ie op de een of andere manier leeggelopen is...

 

Nu hebben we in het verleden nooit zo'n wagen als de huidige passat gereden (jong/luxe) en nu vroeg ik me het volgende af:

 

alles werkt verder wel zoals de radio, airco en binnenverlichting etc. Maar hij het lampje van de accu blijft branden en hij wil dus niet starten. Is het zo dat de Passat een 'extra batterij' heeft om o.a. je centrale vergrendeling te laten blijven werken?

 

Want in mijn oude Nissan uit '87 was het ook echt over met alles tot het klokje aan toe als de accu leeg was...

 

Kan iemand dit bevestigen?

 

Hoi peedeepee

Als je accu lampje blijft branden ook tijdens het rijden, dan duit dat erop dat je dynamo het heeft begeven, :( alle stroom die je dan nog in de accu hebt is alles wat je nog maar hebt en dat is zo op houd daar rekening mee als je ergens heen wilt gaan :!::!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@passatvw: Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Wel verbaas ik mij erover dat de andere apparatuur gewoon schijnt te werken. Bij mij ging ook meteen de radio e.d. haperen en het licht minder fel branden.

 

Zeker een hele taaie :lol::lol::lol::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja jongens, dan is waarschijnlijk de accu hartstikke dood!

 

Vanmorgen ook, we zouden onze DAF 55 wegbrengen.. Passat van de oprit, toyota van de oprit. Hee, nee:S HUH doet niks... Accu leeg.

 

Lekker dan!

 

Overstarten en ja hoor! Daar was hij weer. Nieuwe accu erin en hij werkt weer prima.

 

Deze was dus in 1.5 dag helemaal schoonleeg zonder voorteken oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@passatvw: Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Wel verbaas ik mij erover dat de andere apparatuur gewoon schijnt te werken. Bij mij ging ook meteen de radio e.d. haperen en het licht minder fel branden.

 

Zeker een hele taaie :lol::lol::lol::lol::lol:

Ja zou ook wel kunnen, ik heb ook niet gezegt dat die al dood is?

Maar wat gebruikt nou een radio en een paar lampjes van de binnen verlichting?

laat we het ongeveer 50 wat rekenen.

Als die accu 11 a 12,5 volt leverd á 20 amperé nou, is misschien net te weinig voor een startmotor om rond te gaan.

Maar voor de rest kan alles gewoon lopen.

De accu zou dus, wanneer hij geholpen doordat de motor loopt, fugeren als weerstand en dan kan de dynamo wel gewoon laadspanning leveren.

Hij kan hem niet verder laden omdat de accu aangeeft (das dus die weerstand) dat ie vol is en dan loopt voor de rest alles op de dynamo.

Wie heeft er niet eens van die oplaad batterijen gehad, al een tijdje oud, dat die de hele nacht hebben geladen, acculader geeft aan dat die vol is en dan toch, wanneer je de batterijen in de walkman deed, dat je maar 2 liedjes kon horen en dan begon ineens het bandje te slepen?

Precies het zelde gebeurt er ook met de auto als de accu bijna dood is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden