Ga naar inhoud
  • 0

Ratelend geluid motor?


JoVos

Vraag

Wanneer ik wagen start en ook bij het rijden is er een ratelend/tikkend geluid hoorbaar. Dit is niet altijd maar vooral bij snelheden tot 80 km/uur (dat ik al gehoord heb).

Heb mijn wagen nu ongeveer een 1,5 maand (is 2dehands van 10/2005) en dit probleem is pas sinds een 3-tal weken.

 

In bijlage voorbeeld.

Memo 1.mp3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

klinkt wel heel vreemd zo'n opname...

 

Het ratelende geluid lijkt hetzelfde te blijven in de zin van dat het niet sneller of langzamer gaat... Je reed tijdens de opname?

 

Ik zou toch wel snel naar iemand gaan die hier verstand van heeft voordat je nog meer schade hebt....

 

In de buurt van Hasselt (belgisch Limburg met een mooi woord, geloof ik)? Guy wil je vast helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geluid is zowel bij stilstand als bij rijden.

Heb het eigenlijk vrij sporadisch en vrijwel altijd na dat ik tijd heb gereden, hem even heb stilgezet en nadien terug gestart heb.

Ben naar garage geweest (onder garantie) en zou stuurvergrendelslot kunnen zijn (volgens hen veel voorkomend probleem zijn bij wagens van 2005-2006??) dat niet meer deftig sluit en vervolgens altijd opent en sluit.

Geluid is vooral aan stuurkolom te horen

Dus binnen 2 weken naar garage en hopen dat het opgelost geraakt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat geluid lijkt me sterk op de kleppen van de airco

zet de airco eens uit , als dan het geluid weg gaat dan heb je de boosdoener gevonden , heb gelezen dat je de airco dan trug moet inleren ( de kleppen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat geluid lijkt me sterk op de kleppen van de airco

zet de airco eens uit , als dan het geluid weg gaat dan heb je de boosdoener gevonden , heb gelezen dat je de airco dan trug moet inleren ( de kleppen )

 

Lijkt mij ook, stuurslot vraag ik me af, dat zou betekenen dat ie onder het rijden zomaar ineens in het slot kan schieten..

Dit geluid(van die kachelkleppen) kun je als het goed is ook horen als je even in de auto zit met de auto op contact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat geluid lijkt me sterk op de kleppen van de airco

zet de airco eens uit , als dan het geluid weg gaat dan heb je de boosdoener gevonden , heb gelezen dat je de airco dan trug moet inleren ( de kleppen )

 

Lijkt mij ook, stuurslot vraag ik me af, dat zou betekenen dat ie onder het rijden zomaar ineens in het slot kan schieten..

Dit geluid(van die kachelkleppen) kun je als het goed is ook horen als je even in de auto zit met de auto op contact.

Ook een bekend probleem toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarschijnlijk omdat deze kleppen niet altijd moeten werken , daarom doen ze het niet altijd

laat de kleppen eens afstellen naar de basisstanden dat kan helpen

als dan het lawaai er nog steeds is dan is of het regelaparaat stuk of een van de kleppen zelf stuk

het laatste wil je echter niet meemaken want in veel gevallen moet het dachboard er voor uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag bij mij de basisafstelling een 4 tal maal laten uitvoeren , helaas het tikken is er nog steeds

hij doet het ergens aan de voeten onder het dashboard , ga het boeltje eens demonteren en zien als ik er niet zo aan kan ,

daar gaat mijne rug weer :cry:

heb ook nog 2 komplete blazer units los liggen , daar kan ik ook eens op kijken wat er dan in deze omgeving aan kleppen zit en hoe die te demonteren

het is vrij irritant ma je leert er mee leven ; ma nu ga ik ze toch eens aanpakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat inleren helpt niet, ik heb het nu bij een stuk of 5 geprobeerd..

 

Dashboard moet eruit om alle kleppenmotortjes te kunnen vervangen.. ik ruik hier een terugroepactie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat inleren helpt niet, ik heb het nu bij een stuk of 5 geprobeerd..

 

Dashboard moet eruit om alle kleppenmotortjes te kunnen vervangen.. ik ruik hier een terugroepactie..

yeah right... pon hiervoor terugroepen, terwijl het dashbord moet worden uitgebouwd????

 

geloof nooit dat dat gaat gebeuren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ook een nieuwe homokineet rechtsvoor buitenzijde, nieuwe brandstofpomp in de tank, draagarmrubbers weer.

Verder nieuw diesel filter en wat kleine dingen. Ooh ja ook een nieuwe band.

En de long life olie etc

€€€€€€€€€€ weer dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee volgens hun zat er bij de wissel van het brandstoffilter te weinig diesel in de behuizing. Dus de pomp in de tank pompt te weinig diesel naar voren.

 

Rijdende log bij een dealer??? volgens mij kunnen ze dat niet eens.

 

LMM meter vervangen?? moet er niet aan denken wat dat weer kost.

 

4100euro in 7 maanden en 30.000km vind ik wel genoeg aan reparaties......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat kan ik begrijpen....

 

wel schade voor vw hoor, echt onbegrijpelijk!!

 

Maar begrijp dat je die kosten wel lekker kan gebruiken zo met een nieuw huis...

Persoonlijk heb ik weinig tot geen problemen met m'n passat... Heb hiervoor een aantal andere auto's gehad die wel problemen hadden en dat waren geen VAG auto's. Je moet er altijd een beetje geluk mee hebben, of een nieuwe kopen en binnen de garantie weer verkopen.... naja, dat kan ik iig niet betalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden