Ga naar inhoud
  • 0

LPG inbouwen 1.8DS


PsstPeet

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn hier in NL twee grote spelers op de markt. Prins en Vialle. Andere optie is GasFX.

Aangezien jouw auto geen elektronische injectie heeft, zou ik even bij een gas inbouwcentrum informeren.

De moderne systemen maken gebruik van de signalen van je motormanagement computer.

 

Grote verschil tussen de twee Nederlandse merken zijn als volgt:

Prins maakt gebruik van een verdamper, gas gaat daar gasvormig de motor in.

Vialle spuit het gas vloeibaar in de motor in. Voordeel is dat je dan geen verlies aan vermogen hebt.

 

Persoonlijk vind ik dat een Vialle installatie nog een voordeel heeft, je kunt hier een extra tankje met smering laten installeren. Dit wordt dan bij de motor ingespoten om de 'schrale' werking van het gas te verminderen. Hierdoor hoef je minder snel aan een koprevisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb goede ervaring met ACA-LPG uit Arkel. Niet om de hoek voor jou, maar evenzo van harte aanbevolen.

In m'n V5 zit een G3 systeem van Landi geleverd via Vogels ( http://www.vogelsautogas.nl/ ) uit Son, maar dat is één van de weinige mogelijkheden voor de V5 motor.

Voor een 4 cylinder 1.8 is de keus veel ruimer. Laat je adviseren door het inbouwbedrijf. Ik weet niet of injectie van vloeibaar gas mogelijk is voor een motor uit 1986.

 

By the way: hoeveel kms heeft je blok gelopen? Een goede inbouwer zal je adviseren om er niet aan te beginnen als je meer dan 130.000 km hebt gereden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

blok heeft 145 000 gelopen. Wordt nu onder handen genomen door een revisiebedrijf. Zij zetten er ook geharde klepzittingen in. Volgens de specificaties moet ik super benzine tanken. Ik heb er een keer 91 octaan in gehad en toen merkbaar pingelen. Volgens de monteur kan hij ook op euro 95 rijden met de geharde zittingen.

De kop wordt geviseerd (klepsteelgeleiders uitlaat, klepseals, zittingen) Aan het onderblok zuigerveren en lagerschalen. Verder distribitie en aandrukrol. Daarnaast een nieuwe pakking tussen carb en spruitstuk, was kapot waardoor erg slecht lopende motor. Denk je dat dit blok op lpg kan lopen of is de km stand zowiezo te hoog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, je kunt een gereviseerde motor beschouwen als nieuw. Dat zit wel goed dus.

 

Ik zat mij later af te vragen: G3 op een motor uit 1986 - gaat dat überhaupt wel lukken?

 

Citaatje: G3-installaties kunnen ingebouwd worden in auto’s van 1997 en jonger. Ook auto’s, waarin vanaf eind 1994 tot eind 1996 een autogasinstallatie is ingebouwd, kunnen met enige technische aanpassingen aan de milieu-eisen voldoen en zo dus ook profiteren van de korting op de wegenbelasting. Auto’s ouder dan bouwjaar 1994 zijn in technisch opzicht niet geschikt voor de inbouw van een G3-installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderwerp even gesplitst, ging over twee verschillende auto's.

 

Een G3 installatie is inderdaad pas van toepassing vanaf ongeveer half jaren 90. Voor jouw 86-er passat zal het dus een gewone LPG installatie heten.

Nadelig is wel je motorrijtuigenbelasting, deze is met normale LPG duurder dan met G3, vooral omdat een 86-er niet belastingvrij is en ook nooit zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden