Ga naar inhoud
  • 0

olie pomp bkp motor


gerdtdi

Vraag

Afgelopen week zijn mijn 2 de massa vliegwiel en zogenoemde oliepomp vervangen.

Bij het ontvangen van de rekening schrok ik best wel wat een olie pomp kost.

Nou lees ik op meerdere forums, dat er een terug roep actie is geweest om de pomp te vervangen.

Het zou omgebouwd worden van ketting aandrijving naar tandwiel aandrijving.

Is er iemand die dit onder garantie heeft laten vervangen, of iemand die het pas nog heeft laten vervangen onder garantie.

Mocht er iemand zijn die weet of dit nog verhaald kan worden bij de dealer.

 

 

Vond het eigenlijk wel een beetje sneu van mn vakantie geld, en ik lees er zoveel klachten over.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Naar mijn weten is hier een modificatie aktie voor geweest (13D8). Navragen bij de vw-dealer een optie?

Zelf is VW ergens vanaf 2006 in de fabriek al omgeschakeld van ketting naar tandwiel.

In Etka is de ketting versie ook niet meer verkrijgbaar en wordt automatisch vervangen door de tandwielversie.

Apparaatje (balansasmodule) kost volgens mij iets van 1000 euro excl. montage. de montage is redelijk bewerkelijk omdat er een omkeertandwiel gekrompen moet worden.

 

De oliepomp zit op het uitgaande asje van de balansassen. De oliepomp is dus niet vervangen maar de balansasmodule.

Dus als je balansasmodule is vervangen is dit volgens mij garantie.

Dus als je oliepomp is vervangen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie,

 

Bij mijn weten is dus die balansas module vervangen, de ketting liep al op de veren van de spanners en die lagen vervolgens onder in het carter.

Hij is bij JB autoservice gemaakt, en de eigenaar wou nog informeeren bij de Pouw in Meppel.

De modulle kost 1008 ex de btw en dat vindt ik wel erg veel geld. Helemaal als het probleem bekend is.

En omdat ik er meer over lees, heb ik zoiets mischien dat we de koppen bijelkaar moesten steken en en als groep onze stem bij de Pon laten horen.

Ik snap best dat dingen slijten, maar de problemen die de bkp motoren hebben, en wat de kosten zijn die er achterweg komen vindt ik enorm uit de klauwen lopen.

Het is geen tientjes werk, en nou moet ik zeggen dat Jos erg begripvol was en ik heb het gevoel dat hij me ook een beetje gematst heeft.

Maar als je dit bij de dealer moet doen, mag je wel een lening afsluiten om je auto te laten maken.

 

Vandaar een beetje deze oproep, heb je dit ook gehad laat het me ff weten, en als er mensen zijn die het vergoed hebben gekregen laat dat dan ook weten.

Jos was toch van mening dat het bij het 2de massa vliegwiel weg kwam.

Zijn daar ook andere meningen over, of is iemand die hier wat meer van weet.

 

alvast bedankt voor jullie reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oeps, dan denk ik dat je geen coulance krijgt.

VW heeft toegegeven dat de constructie van de ketting niet helemaal is zo als het zou moeten, vandaar de modificatie. Daar hoef je de koppen niet voor bij elkaar te steken.

Het is natuurlijk wel zo dat als er aan een product iets niet goed is, je de fabrikant in de gelegenheid moet stellen dit te fixen.

Het kan niet zo zijn dat je het zelf ergens laat maken en dat de fabrikant dat moet betalen.

Misschien krijgt Jos het nog voor elkaar om de kosten van de balansmodule vergoed te krijgen?

 

@ Matthijs: Ben je net wakker? Jos zit in Dieverbrug en Pouw is een VW dealer in Meppel.

(Pouw: waar mijn balansasunit overigens wel onder garantie is vervangen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Matthijs: Ben je net wakker? Jos zit in Dieverbrug en Pouw is een VW dealer in Meppel.

(Pouw: waar mijn balansasunit overigens wel onder garantie is vervangen)

 

 

er stond JD Autoservice, die bestaan ook en zitten ergens in Limburg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Allen,

 

Ik ben de berijder van een Passat 3C, 2.0 TDI Highline 2005.

 

Pas geleden is de ketting van mijn oliepomp geknapt en na aanschaf van de nieuwere type oliepomp met alle toebehoren 1300 Euro moeten aftikken bij VW.

na montage bleek ik mijn motor stukgereden te hebben. (BALEN) Al met al een hoop ellende met deze VW gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden