Ga naar inhoud

  • 0

Keuze Subwoofer + versterker


RogerPassat

Vraag

Hoi aan alle audio experts,

 

Ik wil in mijn Passat Variant een subwoofer installeren, als aanvulling op de reeds aanwezige installatie (in mijn ogen goed, ondanks dat er altijd baas boven baas is).

Het enigste probleem van deze set is dat de achterdeuren niet goed genoeg bestand zijn tegen de basklanken op hoger volume (trillen).

 

Nu wil ik dit probleem verhelpen en het geluid optimaliseren door een subwoofer bij te plaatsen

Het "probleem" is echter dat ik geen ruimte wil verliezen in mijn kofferbak, dus zal het een woofer zijn, die ingebouwd gaat worden in het reservewiel.

Uiteraard zal deze aangestuurd moeten worden door een aparte versterker.

 

Nu zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer, zoveel woofers en versterkers zijn er te krijgen. Ik ben dus op zoek naar een woofer + versterker combinatie die geen grote volumekast nodig hebben.

(Ik heb nog een Alpine versterker, maar deze is alleen 2/3/4- kanaals (Alpine MRP-F240, 4 x 90Watt)

 

Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag. :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Ja, check inderdaad even of je de achterspeakers niet uit fase hebt aangesloten. Dat kan voor veel frustraties zorgen.

 

Zo had ik laatst ook een probleempje, na veel denken en zoeken, bleek op de DSP de subwoofer uit fase ingesteld te zijn. (geen idee hoe opeens, maar toch..) :angry:

 

Is toch wel eens goed voor je om na te denken (of in de "leer" te gaan) :bash:

Als ze uit fase staan, doen ze het volgens mij wel, maar niet optimaal.

Hoop het , dan hoef ik waarschijnlijk alleen nog een versterker, als de woofer in de reservewielruimte voldoet.

 

Klopt, werkt gewoon, maar gaat elkaar tegen werken dan. Dat hoor je het snelst aan de bassen eigenlijk. Probeer maar eens het geluid volledig naar achetren te zetten op je radio, en dan van links naar rechts bewegen. Als de boel uit fase staat, heb je bij middenstand geen (strakke) bass, en volledig links of olledig rechts wel een strakke bass.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ha je bent al gesteld zie ik,daarstraks bij mijn dealer even over gehad

je hebt van caliber een pasklare subwooferbehuizing voor de passat kost 209 euro

 

moest je wa power te kort komen,heb nog een mono-amp liggen met basregelaar voor aan het stuur maar die kost wel wa meer, hehe zet dan maar een nul achter die prijs van die caliber

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus zondag kunnen we het ff checken? 8)

 

Nee, kunnen we niet. Om 2 redenen:

 

- Geen tijd om het op zo'n korte tijd in te bouwen. Moet nog alle bevestigingsmateriaal halen (hout, doek ed)

 

EN DE BELANGRIJKSTE REDEN:

Ik ben er niet; voordat ik wist de deze meeting er was (voordat ik zelfs lid was), ben ik met een lid van de TDI-club bezig geweest om een mini-meeting in Limburg te organiseren en deze is op dezelfde datum. :bash::bash:

Als je zelf iets organiseerd, moet jer ook zijn.

 

Maar de volgende keer ben ik er. :angel::angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hey Roger passat waar is jou mini meeting dan in limburg ?

En zou ik dan ook langs mogen komen met men passat?

Hope voor jou dat het weer en beetje opklaart

 

Gr Bas

 

Hei bas, iedereen is welkom (jij hebt toch ook een TDI), er komt zelfs iemand met een Clio Williams.

Het is bij tuningsbedrijf Tuning-Factory vanaf ong. 11 uur

Zie: www.tuning-factory.nl

 

See you.

 

Morgen schijnt de zon in Limburg..... IK ben buiten :lol::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Den,

Hoezo een versterker erbij als het geluid al PARIMA (jouw woorden) is ? :blink:

 

Ik bedoelde alleen te zeggen, dat ik niet zo'n "enorme" audiofiel ben dat ik er m'n hele auto voor wil verbouwen

(zoals onder andere Antonio)

Ik vind het mooi om de projecten van anderen te zien hoor, maar ik heb er zelf niet de kennis en middelen voor, en ook het "grove" geld heeft andere bestemmingen ( meestal door mijn vrouw bepaald :( )

Inderdaad ben ik eigenlijk wel tevreden over mijn standaard setje van VW maar ik wilde net iets meer

Deze versterker is "plug-and-play" en dat bood mij een oplossing die ik

zocht tegen een redelijke prijs.

Jammer genoeg zit hij d'r nog niet in, dus is hij morgen nog niet te beluisteren (word volgende week pas bij de dealer aangeleverd en kort daarna ingebouwd)

Verder ben ik er pas achter gekomen dat de grote speaker in mijn linker portier niet werkt. De hoge tonen speaker in dezelfde deur wel, dus hij is waarschijnlijk overleden.

M'n auto is gisteren bij de dealer geweest voor een garantiebeurt, maar de speaker moest besteld worden, daar moet hij dus nog een keer voor terug. :?

Dus mijn geluid is op dit moment, jammer genoeg, nog lang niet optimaal.

Maar een "schrale troost"...die V5 met dat open luchtfilter maakt een hoop goed ! (radio zacht, raam open, en als'tie op temperatuur is, lekker op het gas ! Dan ben ik weer vrolijk :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Den, kun je mij uitleggen wat een plug-and-play versterker is. Alle versterkers moeten toch minstens aan je radio en speakers gekoppeld worden.

Ik ben trouwens ook niet bereid om grof geld uit te geven, maar ik heb de laatste dagen marktplaats afgestruind en er zijn toch wel leuke dingenm uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat het exact is kan ik je waarschijlijk volgende week uitleggen, maar hoe de verkoper het aan mij uitlag is als volgt:

De versterker word op de originele stekkers aangesloten, dus worden er geen "fabrieks-draden" doorgeknipt en/of vervangen.

De stekkers worden dus als het ware uit je radio gehaald in in de versterker geplugged, daarna worden de draden vanaf de versterker op je radio aangesloten.

Dit systeem is volgens hem speciaal ontwikkeld voor de mensen die bij voorbeeld een lease auto rijden, net iets meer (of beter) geluid willen, maar niet de luxe hebben om hun hele auto te mogen verbouwen.

Een lease auto moet na verloop van tijd weer ingeleverd worden, en dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden als er te veel modificaties aan de auto gedaan zijn.

In dit geval is het stekkers weer ompluggen en klaar !

De eerste vraag die bij mij rees was, hoe word de versterker dan gevoed ?

Meestal kan dit niet vanaf een standaard powerline omdat dit een stroom tekort geeft. Maar hier heb ik het antwoord nog niet op, dat zie ik pas als het apparaat bij mijn auto ingebouwd word.

Ik hou je op de hoogte.

 

Gr. Den.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

 

Gisteren de Magnat woofer aangesloten op de Caliber (buitenlangs).

Op zich klinkt het vrij aardig, maar ik vind dat ik de versterker vrij ver moet opendraaien om een redelijk volume te halen.

 

Nu vermoed ik dat de woofer (+/- 100RMS/300W max.) niet zwaar genoeg is voor de versterker (190WRMS/570W max. bij 4ohm).

 

Klopt mijn beredenering of niet ?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Precies ja!

Had ik gezien.

 

Als ie erin zit kom ik eens luisteren.

 

Heb zojuist een nieuwe woofer gehaald, trekt je verdorie de schouder uit de kom....zo zwaar.

 

Donderdag wordt alles definitief ingebouwd en geisoleerd. Het mooie is dat ik de sub vanaf de radio kan regelen qua volume.

Mail je wel om te luisteren, maar verwacht niet te veel volume ............liever kwaliteit, dan kwantiteit.

 

P.s. zegt mijn vrouw ook altijd. :lol::lol::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

KLAAR:

De inbouwproject is zo goed als klaar. Ik moet alleen nog de orginele vloerbedekking vervangen door losse. Ik wil deze niet versnijden en zoals ie nu is, houdt ie volume tegen. Alleen nog even zoeken hoe de orginele te verwijderen is.

 

Geen extra isolatie en ook het reservewiel zit er in. Toch een prima aanvulling van zeer lage diepe bas, niet overheersend en geen trillingen (in de achterdeuren door lager instelling van de bassen ook niet meer). :cool2:

 

 

 

Foto%3DXHYJGNCQ.jpg

Foto%3DTQUOESJD.jpg

Foto%3DODGTGP37.jpg

Foto%3DW6BKQYLB.jpg

 

DIT IS HET VOORLOPIGE EINDRESULTAAT:

Foto%3DSB6COKOT.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nog geen boodschappen gedaan, maar ik denk niet dat het problemen geeft. Woofer knalt nu niet echt (ook niet de bedoeling). Er ligt nu ook de org. vloerbedekking op met de rubber onderlaag, deze houdt veel tegen. Ook heb ik op het moment een handdoek over de woofer liggen, omdat anders de vloerbedekking trilt op het rooster en dat hoor je wel.

 

Nee, geen last van trillingen (behalve een beetje in de achterklep, heel weinig bevestigingspinnen erin), ondanks dat de "plank" los ligt. Hij is wel 4 keer met stof bekleed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden