Ga naar inhoud
  • 0

Banden wisselen voor naar achter


Arnout Mobiel

Vraag

Zoals ik een ander topic aangegeven ben ik binnenkort aan twee nieuwe voorbanden toe. Ik vraag me alleen het volgende af. Mijn Continental SC3 baden zitten er 30.000km onder, maar zijn nooit gewisseld van voor naar achter. De achterbanden hebben nu nog veel profiel, maar aan de buitenkanten van het loopvlak zie je wel wat slijtage. Is dat 'cuppen' of niet??

Is het nou wel of niet verstandig om banden van voor naar achter te wisselen? Mijn vroegere bandenboer vond dat nooit verstandig, maar hier lees ik dat veel mensen het wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Omdat er verschil zit in slijtage doen ze dat meestal wel, zeker omdat er weinig af te stellen valt aan de achterzijde.

Als je dan elke 10K wisselt dan heb je als ze kaal zijn mooi gelijk gesleten banden en kun je vermoedelijk langer dan als je dat niet zou doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Regelmatig wisselen voorkomt cuppen van de achterbanden.

Je herkent cuppen als je met je hand over het loopvlak gaat.

Heel overdreven gezegd is het een zaagtand profiel, dus de ene kant op zal je niets voelen.

De andere kant op blijf je 'hangen' aan de hoge kant van het profiel, je voelt de hoge kanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Regelmatig wisselen voorkomt cuppen van de achterbanden.

Je herkent cuppen als je met je hand over het loopvlak gaat.

Heel overdreven gezegd is het een zaagtand profiel, dus de ene kant op zal je niets voelen.

De andere kant op blijf je 'hangen' aan de hoge kant van het profiel, je voelt de hoge kanten.

 

Heb je als aanvulling toevallig een link naar een foto van een duidelijk gecupte band?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Omdat er verschil zit in slijtage doen ze dat meestal wel, zeker omdat er weinig af te stellen valt aan de achterzijde.

Als je dan elke 10K wisselt dan heb je als ze kaal zijn mooi gelijk gesleten banden en kun je vermoedelijk langer dan als je dat niet zou doen.

ben ik niet mee eens

 

het 3c modell kun je mooi van achter alles stellen en nog veel hoor . camber en sporing is te stellen moet je alleen een goede uitlijngarage cq bandenboer vinden ervoor die dat ook willen stellen . wisselen is heel belangrijk en de tip van vdub moet je ook aanhouden .

 

grz stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

woon je ver van antwerpen weg ???? anders regel ik voor jou wel een afspraak bij mijn oude baas ???? zitten in ''wilrijk boomsesteenweg 609 '' tik dat maar in google in dan kun je de afstand bekijken kost daar iets van 58 euros voor een 3D 4 wieluitlijning met afstellen voor en achter .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden