Ga naar inhoud

Raamrubbers


Recto

Aanbevolen berichten

Met de winter in aantocht vraag ik me af of het zin heeft om m'n raamrubbers te laten vervangen.

 

Ik heb nl. elke ochtend veel water op de buitenkant van m'n ramen (wat straks in de winter gaat aanvriezen). En normaal gesproken dan krijg je je ramen weer zichtbaar door ze effe open en dicht te doen.

Maar dat helpt bij mij niets want alle water blijft dan gewoon op de zijruiten zitten. Dus zijn de rubbers dan versleten of hoort dat zo?

 

Ik zie dan echt niets. Dan draai ik de oprit altijd maar af met beide ramen wijdopen. Is geen gezicht natuurlijk. Voorbijgangers stoppen dan omdat ze denken dat ik ze de weg wil vragen :embarassed:

 

:lol:

 

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas het raamrubber aan het bestuurdersportier laten vervangen omdat er een scheurtje in zat (en de metalen strip in het rubber was gaan roesten). Helaas maakt het nieuwe rubber het raam niet helemaal mooi schoon, dus of het een oplossing is... ik zou het niet doen.

Je kunt de strips er zo af pakken, mits je ff je spiegel los maakt, die zit vast met 1 torx-boutje. Het aanbrengen van een nieuwe strip is iets lastiger omdat je die echt heel stevig moet aanduwen om die netjes op de deur te krijgen zonder kiertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het raamrubber drukt zich pas vast bij het laatste stukje dat het raam dichtgaat.

 

heu...

 

als je het raam dicht doet, dan is er een flinke kier tot het laatste moment, dan opeens drukt de ruit een stukje naar buiten en is het netjes afgesloten.

 

Echt waterdicht is het niet, zie ook andere ervaringen met water in de auto die via de binnenplaat naar binnen komt, maar schoonvegen is er bijna niet bij want het rubber blijft niet de hele afstand tegen het raam drukken.

 

Volgens mij is dat nooit beter geweest, maar het kan natuurlijk wel dat het rubber wat minder flexibel is geworden in de loop der jaren en dat het daarom niet meer tegen het glas drukt bij het op/neer gaan van de ruit.

 

Gezien de kosten en het werk lijkt me het een prima alternatief om gewoon je ruiten en spiegels even af te nemen voor vertrek. Met een zeem of het sponsje dat je in de auto hebt om in de zomer de vliegen van je ruit af te schuren. De verwarming(en) houden de boel dan tijdens de rit wel doorzichtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem altijd even de moeite om mijn ramen 'droog' te maken met zo'n trekkertje. Heb je nergens meer last van. Kost je echt 3 tellen :)

 

Ja dat is erg handig als het gevroren heeft :roll:

 

:lol:

 

Ik heb een huis gekocht en volgend jaar juli zitten we daar.... en gelukkig heeft ie een carport. Dan heb ik dit probleem niet meer.

Desalnietteplus baal ik wel van deze raamrubbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem altijd even de moeite om mijn ramen 'droog' te maken met zo'n trekkertje. Heb je nergens meer last van. Kost je echt 3 tellen :)

 

Ja dat is erg handig als het gevroren heeft :roll:

 

:lol:

 

 

Oh ik vergat even dat het dan wel werkt als je de ramen open en dicht doet. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden