Ga naar inhoud
  • 0

Ipod (converter) inbouwen


Groovejunk

Vraag

Omdat het vandaag lekker weer is besloot ik maar eens mijn ipod converter op een nette manier weg te gaan werken. Hij lag los in mijn dashboardkastje en dat beviel mij maar niks.

 

Situatie voor :

 

ipod1.jpg

 

Dat moest dus duidelijk anders! Dashboardkastje losschroeven en aan de gang dan maar!

 

ipod2.jpg

 

omdat ik geen zin had in allemaal geschroef en geboor heb ik het anders opgelost. Ik had nog een stukje foam liggen en dat heb ik op de converter geplakt met tape. (Tape is dubbelzijdig en als je het over elkaar plakt dan word het een soort rubberen massa. Superspul!)

 

ipod3.jpg

 

Even alles netjes opbinden met tiewraps (hoe schrijven we dat nou eigenlijk?) :

 

ipod4.jpg

 

ipod5.jpg

 

Vervolgens de kabel even netjes wegwerken in het middenconsole, want ik wilde de ipod uiteindelijk in mijn armsteun hebben.

 

ipod6.jpg

 

Nu alleen het bakje nog een inkeping geven en het kabeltje kan erdoor..

 

ipod7.jpg

 

ipod8.jpg

 

Voila! En zo is het een stuk netter en makkelijker om de ipod te pakken. Niet eerst meer helemaal voorover buigen en het kastje opendoen. Missie geslaagd zou ik zo zeggen.

 

Zonde van de niet zo heel scherpe foto's, maar de zon wilde niet helemaal meewerken en ik kreeg de cam niet helemaal netjes afgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank!

 

Ben maar meteen nieuwe muziek op de ipod aan het zetten om vervolgens morgenochtend met veel plezier in de auto te stappen. (Met NOG meer plezier moet ik eigenlijk zeggen)

 

Morgenavond zal ik, als ik tijd heb, een nightshot maken en die in het desbetreffende topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De draad komt aan de zijkant in de armsteun binnen (vlak achter de veer langs, langs 2 stalen 'beugels' ) En aan de draad zit een 2 cm brede stekker. Dus je kan niet netjes een gaatje boren en de draad erdoortrekken. Dan moet je dus een sleuf maken en heb je meteen een "heel" groot gat. Dat vond ik wat minder charmant als deze oplossing :)

 

Anders vraag ik bij de dealer wel om een nieuw bakje en probeer ik het gewoon een keertje. Zal vast de wereld niet kostten zo'n bakje? (Weet iemand dat toevallig?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zou inderdaad de draad onderin het doosje binnen laten komen, kun je ook een beetje draad eronder laten om 'm naar je toe te trekken voor het aansluiten.

 

Is er eigenlijk geen vastere cradle voor die dingen?

 

Jawel,

Ik heb hem zo zitten in het dashboardkastje, alleen weet ik niet of die zo in de passat armsteun past..

 

2nhfe3o.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lijkt wel een beetje op de ronding van een bekerhouder in de 3bg.... Alhoewel, dan kan je er makkelijk tegenaan knallen met je elleboog en dan is het waarschijnlijk einde cradle en of nano...

 

zit netjes in dat kastje, horizontaal zelfs. dattie er niet uit valt zeg.

 

Je zou het middenarmsteunbakje aan de zijkant kunnen voorzien van een snede en aan een einde ervan 1 gat, dan kun je de stekker erdoorheen duwen, kabel in het gat en de snede sluiten met wat lijm aan de buitenkant. Zie je niks meer van denk ik. Zeker als je het onderin doet.

 

Heb je nou volledige bedienning en songtitles op de headunit? Enig idee wat het verschil is tussen de twee versies van Pioneer ipod connectors? Op ebay zie ik ze beiden namelijk, maar op de pioneer site is het zo onhandig vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kom er vanochtend achter dat ik de Ipodconverter verkeerd heb aangesloten. Heb hem op de doorlus IP bus staan. HAHAHAAHAHAHA :lol:

 

Je kan je cd wisselaar ook op dat ding aansluiten en ik heb dus de verkeerde aansluiting genomen blijkbaar :P

 

De bediening gaat via de headunit ja.

Er is een oud model en een nieuw model van de connector. Een versie I en II dus. Versie I is grijs en versie II is zwart. En als ik mij niet vergis, dan zijn er wat verschillen in de software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben gisteravond nog even aan het stoeien geweest en de converter was WEL goed aangesloten, maar de instelling was veranderd van het kastje. Inmiddels gefixed!

 

Ook heb ik het bakje nogmaals onder handen genomen en er aan de zijkant (zoals PassatVW aangaf) een gat gemaakt. Ik moet zeggen : het staat een stuk netter. Even zien of ik een nieuw bakje kan scoren om het nu in 1 keer goed te doen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het mooiste kun je denk ik een snede maken over de hele kopse onderkant van het bakje.. en ergens bij de snede een rond gaatje van de dikte van de kabel., je buigt de onderkant en de voorkant bij de snede uit elkaar en steekt zo de breede stekker erdoor.. op de plaats van het gaatje komt uiteindelijk de kabel door... als die erdoor is lijkt het net of je de stekker er zelf aangeknipt hebt omdat er alleen maar een klein gaatje zichtbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden