Ga naar inhoud
  • 0

Alternatief gezocht voor Continental Sportcontact 3


Arnout Mobiel

Vraag

Bij het plaatsen van de zomerwielen viel het me op dat ik binnen een paar maanden aan een paar nieuwe voorbanden toe ben.

De huidige Continental SportContact 3 zitten er nu 30.000km onder. Op zich is het een goede band, goede grip en goed in verschillende testen, maar wel wat slijtgevoelig en daarnaast vind ik ze niet heel stil.

 

Dus gezocht een alternatief voor mijn Continental Sportcontact 3 225/45 ZR 17

 

Wie heeft er net als ik eerst SC3 gehad en is toen overgeschakeld naar een ander merk of type? Wat zijn je ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

SC3 is juist waar ik naar toe wil. :wink:

Rij nu op vredestein sensatrack (dacht ik), ben daar redelijk positief over.

Voor prijs kwaliteit een goede keus naar mijn mening.

Maar net niet een top 3 band.

 

De SC3 zitten op de Eos, bevalt me wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

meerder jaren op michelin gereden = het slijtfast, laag geluid helaas een van de duurste banden

Ook veel minder last van cuppen achter wielen die Continental SportContact 3 waren snel erg luidruchtig, de bandenboer zeg, ze zijn niet versleten maar schuin af gesleten dus als het lawaai je irriteert vervangen dus voor mij next time michelin weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
meerder jaren op michelin gereden = het slijtfast, laag geluid helaas een van de duurste banden

Ook veel minder last van cuppen achter wielen die Continental SportContact 3 waren snel erg luidruchtig, de bandenboer zeg, ze zijn niet versleten maar schuin af gesleten dus als het lawaai je irriteert vervangen dus voor mij next time michelin weer

 

De Michelin's zijn stiller en minder snel versleten?

Welk type waren dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja die SportContact banden slijten inderdaad snel, net als de sport type banden van bv Michelin Pilot Sport.

Weet niet hoe veeleisend je bent maar ik heb PremiumContact's van Continental en die gaan wel wat langer mee, zijn ook van een minder zacht rubber als de sport uitvoeringen denk ik. Maar misschien dat die niet bestaan in die maatvoering, dat je dan al gauw de sportievere banden krijgt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja die SportContact banden slijten inderdaad snel, net als de sport type banden van bv Michelin Pilot Sport.

Weet niet hoe veeleisend je bent maar ik heb PremiumContact's van Continental en die gaan wel wat langer mee, zijn ook van een minder zacht rubber als de sport uitvoeringen denk ik. Maar misschien dat die niet bestaan in die maatvoering, dat je dan al gauw de sportievere banden krijgt..

 

Hoe is het met het geluid van de Premium Contacts?

Hoeveel km zitten ze er bij jou al onder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb nu de SC3 op de 18 inch RS6, vind het echt een hele fijne band en ik ben veel A merken gewend. Ieder zijn voorkeur natuurlijk

 

Wat vind je van het rolgeluid en wat is je ervaring mbt slijtage?

 

Is natuurlijk moeilijk te zeggen zonder het exact te meten, maar ik vind het zeer acceptabel, slijtage kan ik nog niks over zeggen, zitten er pas 500 km onder. Banden is wel heel persoonlijk want iedereen heeft er een andere mening over. Deze band werd mij door meerdere mensen aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden