Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiting Parrot CK3100


Gast PPL

Vraag

Eerst even voorstellen: ik ben sinds 1 week trotse berijder van een Passat Limousine Comfortline en heb van mijn vorige auto de Parrot CK3100 overgehouden.

Aan de bij VW gekochte kabelset zit een blauwe draad, die - zo heb ik proefondervindelijk vastgesteld - aangesloten zou moeten worden "achter het contactslot".

Mijn vragen: waar sluit ik die blauwe draad aan?

En, wat is de meest geschikte plaats om de blauwe doos van Parrot te verstoppen?

Voor het schermpje van de Parrot heb ik een plekje achter de richtingaanwijzer uitgezocht: niet al te nadrukkelijk in het zicht en toch redelijk goed te bedienen. Andere / betere suggesties?

Bij voorbaat dank voor een reactie / advies !

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Jorrin76

Heb het Parrot schermpje geprobeerd achter het klepje van de asbak te verstoppen, maar dat gaat bij mij niet passen. (andere) suggestie? Foto misschien hoe het wel zou kunnen?

Eigenlijk ben ik nu dus weer terug bij af: alternatieve plaats en aansluiting blauwe draad ....??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed dat het direct werkt!!

Blijkbaar is de Passat geen Beetle ...

Ik zit nog met een blauw draadje, dat ergens aan een stroombron bevestigd moet worden. Maar welke?

Het draadje samenvoegen met de rode draad die (ook) al stroom heeft, is geen oplossing want dan reageert de Parrot niet op het contactslot omdat die draad (blijkbaar) permanent stroom krijgt.

Ik wacht graag nog suggesties af ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik had ook een blauwe en gele waar een doorlus stekker aan kunnen. maar is niet nodig.

Normaal gesproken is blauw voor de antenne.

probeer eens aan te sluiten zonder de blauwe draad aan te sluiten. Dan ff testen.

is volgens mij allemaal plug&play

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal gesproken is het plug & play. Soms moeten de draden waar een zekering bij hoort even gewisseld worden.

 

De parrot zat bij mij met klittenband vast op zo'n metalen houder (waar normaal gesproken de houder van een telefoon opzit) die je tussen radio en middenconsole kunt vastzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo ik heb hier een ook een parrot in gebouwd de rode draad is voor de continue stroom voor het geheugen van de parrot de blauwe is geschakelde stroo

Die bij een 3G niet meer achter de auto radio te vinden is maar inderdaad bij het Contact slot of gewoon rechtstreeks uit de zekeringe kastje kan halen. Ik heb mijn display op een dashmount naast de radio zie foto.Klik hier

Hoop dat je hier wat mee kan... Gr. Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank! Keurig plaatje van het interieur van uw auto.

Was intussen bij de dealer geweest en die vertelde mij hetzelfde: "de blauwe draad naar de zekeringkast; moet u zelf even uitzoeken welke zekering".

Wordt een weekend-klusje. Resultaat zal ik melden. Met vriendelijke groet, Gosse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een update: heb gisteren heerlijk in het zonnetje in m'n auto gezeten. Op zoek naar een aansluitpunt voor de blauwe stroomdraad die "mee doet met het contact". Nog niet gevonden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

20 A voor een parrot is niet nog al wat, is een 0,25 mm2 draadje volgens mij :?: draadjes onder zekering klemmen is een not-done oplossing

 

geschakelde 12V zit ook op iso blok, aangezien je daar ook de rest inplugd een prima optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja hoor! De Parrot is helemaal keurig weggewerkt - in de asbak !

Het resultaat zie je op de foto.

Kostte wat tijd en creativiteit, maar ik denk dat het resultaat er mag zijn.

post-14065-1423825858,3049_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zekeringdoos links van het stuur... bovenste 2 rijen (kleine) zekeringen (= zekering 1 t/m 11) staan allen na contact. Zoek even een vrij plaatsje, zekeringetje erin en klaar. Kabeltje dat je erin kan prikken met passende stekker : 000 979 133 E , ong 3 euro bij de dealer.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden