Ga naar inhoud

de voor en na delen , tinten van ramen?


Mr Passat

Aanbevolen berichten

Ramen af-fabriek gecoat is inderdaad lekker OEM, maar bij een beschadiging moet de hele ruit vervangen worden en da's weer lekker duur.

 

Folie geen nagenoeg dezelfde looks, afhankelijk welk percentage lichtdoorlatendheid je kiest. De hele auto vanaf de B-stijl is zeer waarschijnlijk goedkoper als één OEM ruit die gecoat is.

Bij beschadiging van de folie is het makkelijk en goedkoper om de folie te vervangen.

 

Het bedrijf ken ik niet, maar Roberto hier op het forum is zeker niet duur en werkt met een goede folie.

Ikzelf en Fopperr hebben bij hem de folie laten plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ramen af-fabriek gecoat is inderdaad lekker OEM, maar bij een beschadiging moet de hele ruit vervangen worden en da's weer lekker duur.

 

Folie geen nagenoeg dezelfde looks, afhankelijk welk percentage lichtdoorlatendheid je kiest. De hele auto vanaf de B-stijl is zeer waarschijnlijk goedkoper als één OEM ruit die gecoat is.

Bij beschadiging van de folie is het makkelijk en goedkoper om de folie te vervangen.

 

Het bedrijf ken ik niet, maar Roberto hier op het forum is zeker niet duur en werkt met een goede folie.

Ikzelf en Fopperr hebben bij hem de folie laten plakken.

 

Ok waar zit die Roberto dan?

Gebruikt hij ook folie die UV beschermd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Procarstyling http://www.procarstyling.nl/

die heb ik ook gebeld en mijn ramen werden voor 280 euro beplakt.

behalve de voorraam.

 

maar ik heb nu een adres in veenendaal en die doet het voor 275 euro alle ramen.

en de draaiende ramen worden eruit gehaald bij die van almere volgens mij niet want ze deden er 2 a 3 uur over.

maar volgens mij zijn ze wel goed.

dit is de adres van veenendaal http://www.om-carstyling.nl

 

misschien is dit ook wel iets voor je.

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Procarstyling http://www.procarstyling.nl/

die heb ik ook gebeld en mijn ramen werden voor 280 euro beplakt.

behalve de voorraam.

 

maar ik heb nu een adres in veenendaal en die doet het voor 275 euro alle ramen.

en de draaiende ramen worden eruit gehaald bij die van almere volgens mij niet want ze deden er 2 a 3 uur over.

maar volgens mij zijn ze wel goed.

dit is de adres van veenendaal http://www.om-carstyling.nl/autoglas

 

misschien is dit ook wel iets voor je.

gr dennis

 

Ok thanks doen ze het wel goed bij procarstyling ?

Die 2e link doet het niet ff chekke op google

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er toevallig ook een bedrijf in de buurt van Groningen die folie plakt?

de folie op mijn achterraam begint ineens behoorlijk te bobbelen en dit wil ik toch wel graag weer goed hebben.

Geen idee waarom het ineens zo gaat bobbelen (misschien door hitte) maar dit is wel een nadeel vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Folie heeft verschillende voordelen:

 

- als een ruit barst dan houdt de folie de glas splinters bij elkaar

- de lichten van achterop komend verkeer is minder fel

- het naar buiten kijken blijft helder

- het ingooien van een ruit is veel lastiger, zo niet onmogelijk, en daarmee inbraakwerend

 

Als folie door warmte loslaat, dan heb je waarschijnlijk een niet goede kwaliteit folie of het is niet goed aangebracht.

 

Sunnyboy is een alternatief, maar dan heb je een donkere kijk naar buiten (in het donker achteruit rijden is minder eenvoudig en mijn kinderen mogen graag naar buiten kijken en vinden de sunnyboys minder fijn) en heb je een scherm die de doorgang verhindert wanneer je een raam open hebt staan. Daarnaast is de kans op beschadiging aanwezig, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, ook al heb ik ze alweer een paar jaar in mijn golf. In de wintermaanden haal ik de sunnyboys aan de zijkanten eruit. De achterraam behoud ik wel ivm de verlichting van achterop komend verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf destijds nagenoeg niet getwijfeld tussen Sunnyboys en tinten, ik heb voor Sunnyboys gekozen om meerdere redenen:

- ik vind tinten persoonlijk niet mooi (OEM kan er dan nog mee door, maar achteraf geplakt zie je m.i. altijd, ik weet het, de meningen hierover kunnen verdeeld zijn)

- tinten is voor altijd, sunnyboys haal ik er in de winter helemaal uit

- sunnyboys is goedkoper, als ik straks m'n auto verpats haal ik ze eruit en verkoop ik ze apart, probeer dat maar eens met getinte ramen te doen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

- sunnyboys is goedkoper, als ik straks m'n auto verpats haal ik ze eruit en verkoop ik ze apart, probeer dat maar eens met getinte ramen te doen ;-)

Een föhn en 't is gebeurd met folie :wink: , gecoat is een ander verhaal...

Had ook sunnyboys in m'n 3-deurs Golf 4, da's ideaal inderdaad. Nu met de kids willen ze de ramen ook wel eens naar beneden doen en een hand naar buiten steken (na toestemming :angel: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds ook gekozen voor sunnyboys op advies van een folieplakker :)

Hij gaf aan dat folie met kinderen snel kan beschadigen als er iets tussen het rubber en je raam komt zit er zo een kras op je folie.

Het voordeel met de sunnyboy is dat je het raam kan open doen tot 180 km :mrgreen:

en er nog steeds zon en insecten bescherming is.

Ik ervaar het niet donkerder dan folie in de avond het is tenslotte altijd lichter buiten dan binnen

Ook een voordeel vond ik dat er geen boederij dieren op de ruiten geplakt kan worden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook nu sonniboys (van Fopperrrrrrr overgekocht) en ben er erg blij mee.. het zijn schermen die exact passen in de raamstijlen.

 

Ze zitten dus feitelijk voor het raam, en blijven daar ook wanneer het raam wordt geopend.

 

Zelf denk ik wel dat tinten met folie mooier kan zijn (mits goed gedaan). Mijn keus voor de sonniboys was omdat ik dan kan kiezen of ik wel of niet met getinte ruiten wilde rijden.

 

meer info

 

http://www.sonniboy.nl/index.php/Produc ... niboy.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zoals Jip al aangaf sonniboys gehad.

 

Hebben hun werk uitstekend gedaan en is een goed alternatief voor het blinderen van ruiten.

 

Nadeel van sonniboys tov blindering dmv folie is dat het zicht van binnen naar buiten veel beperkter is dan als je goede folie hebt.

 

Het ziet er nog net een tandje strakker uit omdat de ruiten donkerder lijken.

 

Wat jip zegt, een perfecte oplossing als je ook zonder zou willen rijden!

 

Ik heb mijn ruiten laten blinderen bij Roberto (bekende op het forum) in Nijverdal! Goede vakman en goede service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ramen heb ik laten folieen bij Tint-a-car.

Kan het eventueel ook op lokatie doen.

 

was het de prijs goed bij hun en de kwaliteit?

 

Hij is niet echt goedkoop maar het zit er wel strak op de ramen.

Kost vanaf de b-stijl ( bij mijn variant ) €350

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden