Ga naar inhoud
  • 0

Adapters 5x112 naar 4x100?


Bassie

Vraag

Ik zit wel eens te googlen op Santana en kom dan Santana's tegen met Phoenix of Long beach wielen eronder.. Dat vind ik wel heel stoer staan!

Nou heb ik nog een setje Phoenix in t hok liggen en wil die graag onder de Santana zetten..Maar nu zit ik natuurlijk met de steek! Ik heb al ff geinformeerd om ze te laten omboren, maar dat zou eigenlijk zonde zijn..

 

Nu is mijn vraag dus: Zijn er adapters te verkrijgen van 5x112 naar 4x100 steek? en zo ja, waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad zoals Frank zegt heet dat dan van 4x100 naar 5x112 :wink:

Ik zou inderdaad Stroeve eens proberen, maar ik geef je niet zo heel veel kans, meestal is het van 5x100 naar 5x112 of zo...

Je zou ook eens kunnen kijken naar HR, dat is een fabrikant die spacers maakt, wellicht hebben die ook adapters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de phoenix wielen met 5x112 moeten op de santana met 4x100.. maakt mij niet uit hoe je t zegt, als t maar duidelijk is :D

 

ik zal morgen wel ff bellen met hun.. dank voor je info Frank! :thumb:

 

ja weet ik , dus je hebt nodig vanuit je bestaande situatie naar de phoenix, dus van 4x100 (op de bestaande auto) naar de te monteren velgen die erop moeten , dus 4x112. Dus van 4 x 100 naar 5 x 112.

zo moet je gaan kijken, leg het maar voor bij SKG/Stroeve.

 

 

http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Auto- ... x100+5x112

159 euro per 2 stuks, 60 mm of 80 mm breder per as.

Je ET waarde loopt dan natuurlijk wel terug en je velgen zullen meer naar buiten komen richting spatbordrand.

 

Merk SCC

http://www.spurverbreiterung.de/index.php?lan=de

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze gevonden..

 

http://cgi.ebay.de/Lochkreisadapter-Ope ... 335dcf578c

 

Deze zijn 20mm, dat zou betekenen dat ET 37 nu ET 17 word? Dat zou dan wel mooi staan op de Santana :D

 

En als ik t goed begrijp, krijg ik dan maar materiaal voor 1 as voor die prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja precies! dat vind ik ook.. word een beetje TE prijzig dan.. mss maar een keertje kijken voor andere naven dan ofzo.. en anders blijft t er maar bij :D Dan komen ze mooi s onder de Passat, als ik daar zin in heb :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan dus niet lees ik daar(in de links naar volksforum), niet in 1 keer.

De vraag was ook van 4x100 naar 5x112, dit was een antwoord.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Nee dat is niet mogelijk !

Kan wel met 2 adapters eerst van 4x100 naar 5x100 en dan van 5x100 naar 5x112 !

Of je moet je naven omlaten boren naar 5x100 en dan een adapter van 5x100 naar 5x112

 

In belgie gebruiken ze wel een een adapter van 4x100 naar 5x112 maar dan zetten ze de wielen vast met 4 bouten ipv 5 !

Lijkt mij geen hele goeie oplossing !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het kan dus niet lees ik daar(in de links naar volksforum), niet in 1 keer.

De vraag was ook van 4x100 naar 5x112, dit was een antwoord.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Nee dat is niet mogelijk !

Kan wel met 2 adapters eerst van 4x100 naar 5x100 en dan van 5x100 naar 5x112 !

Of je moet je naven omlaten boren naar 5x100 en dan een adapter van 5x100 naar 5x112

 

In belgie gebruiken ze wel een een adapter van 4x100 naar 5x112 maar dan zetten ze de wielen vast met 4 bouten ipv 5 !

Lijkt mij geen hele goeie oplossing !

 

Dit is de adapter van 4x 100 naar 5 x 112 zoals bassie die had aangegeven:

 

53_0.jpg

 

Hier zie je dus wel dat het eigenlijk niet op de normale manier kan omdat een van de boutgaten bijna op de zelfde plek zit als de onderliggende. Daar hebben ze nu een groot gat zitten en volgens mij kun je de 5 x 112 velg dan ook maar met 4 bouten vastzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vosn in belgie, die heeft het wel, maar word door volksforum en derlgijke wel afgeraqden om dat gasten idd mekaar overlappen, maar dat bomt mij niet, ik zoek er ook om.

Laatst net een setje misgelopen, kosten 200 voor de 4.

Asl ik het tegen kom en beurs laat het toe, wil ik ook, heb nog mercedes 1y6 inch liggen die onder de golf moeten, eigenlijk wil i kdat heel graag.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden