Ga naar inhoud

  • 0

1.8T en longlifebeurt


Bink2006

Vraag

Hoi,

Ik was 2 weken geleden bij de dealer voor een APK toen ik erachter kwam dat ze mijn auto uit de longlife interval hebben gehaald ivm de 'sludge' problematiek (waren ze vergeten te vertellen bij de aanschaf). Moest ik ipv een apk'tje dus een beurtje aftikken.

Nu heb ik op dit forum gelezen dat het sowieso verstandig is om 1 keer in het jaar de olie te verwisselen, maar ik ben benieuwd of meer mensen met een 1.8T het advies hebben gekregen om de auto uit het longlife interval te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe lager het eerste getal( voor de W) hoe dunner de olie blijft bijlage temperatuuren ( goede start en smering in koude omstadigheden).

Hoe hoger het 2e getal ( dus na de W) hoe dikker de olie blijft bij hoge temperaturen ( goede smering in warme omstandigheden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bardahl en Mobil hebben de 502.00 spec dus OK. Ik stap (wellicht) over op 5W40 ipv 0W40 omdat de winters niet meer zo koud zijn, maar ik moet me er nog wat meer in verdiepen. Misschien neem ik wel een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou in jou geval gewoon een goede olie nemen en Mobil 0W40 heeft zich al wel bewezen, Bardahl is een veel kleiner merk maar dat hoeft niks te zeggen alhoewel je natuurlijk wel sludge heb gehad in het verleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gebruik zelf Duckhams 10W40 Half synthetisch Diesel, dit omdat mijn motor geen dure/dunne 0W40 nodig heeft, ik heb nl een 'oude' VP motor. Omdat mijn auto ook nog iets olie verbruikt heb ik er die 10W40 in zitten, zou ik er een nog dunnere olie in doen, bijv de 0 of 5W40 dan kan ik er beter een tankwagentje achter hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

thnx. Hij staat vandaag bij de garage, kan hem vanmiddag wel weer ophalen. Ben benieuwd. Nog tips om voortaan die kl$%^& meldingen te vermijden naast natuurijk op tijd (elke 8000 KM of anders elk jaar) de olie te verversen?

 

- Olie bijvullen moet toch geen kwaad kunnen? Toevallig had ik dat vorige week voor de problemen wel weer gedaan en vorige jaar met de problemen ook... echter had ik in tegenstelling tot voirg jaar (dom) nu wel dezelfde, Bardahl's) olie gebruikt...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden