Ga naar inhoud

kentekenplaat


carakovac79

Aanbevolen berichten

Op deze foto zit hij lager dan waar hij hier in NL zit...

Maar volgens mij...*geen zekerheid* mag dit wel!

 

Bron: http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... =17&t=7209

 

Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen, met uitzondering van bromfietsen, moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats. 

De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben: 
indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt, 
indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt. 

Het kenteken dat aan de voorzijde is aangebracht moet van voren, het kenteken dat aan de achterzijde is aangebracht, moet van achteren zichtbaar zijn en mag niet hoger dan 2 m boven het wegdek zijn aangebracht. 

De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen bevestigd, dat: 
de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt, 
de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, enc. de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt. 
Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken. 
Het bepaalde in het achtste lid, onderdeel c, geldt niet voor voertuigen die voor 1 januari 1972 in gebruik zijn genomen, tenzij het kenteken op een retroflecterende plaat is aangebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

hallo jongens

ik kom even niet uit

 

wat staat er mooier

versie 1. kentekenplaat in het midden

 

http://cgi.benl.ebay.be/Kuhlergrill-SCHWARZ-VW-Passat-3C-05-Sport-Grill-PDC-/230631851557?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35b2bac625

 

of

versie 2. kenteken plaat onder in plaatsen

 

http://cgi.benl.ebay.be/Grill-ohne-Emblem-Kuhlergrill-Sportgrill-VW-Passat-3C-/250630467461?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a5abd6f85

 

al vast bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind onderin ook mooier, maar gaat dat niet ten koste van je koelcapaciteit?

 

dat weet ik niet :embarassed:

er zijn mensen op forum die ook zo hebben maar dan met US chrome grill

 

hoe is de stand bij jullie met koelcapaciteit :?::?::?:

 

hoe ziet het met mijn parkeersensoren :?: moet ik die zelf na boren

en

zijn er bepaalde maten en hoogte"s er voor of maakt het niet uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guyke heeft zijn onderin geplaats net zoals ikzelf.

Sven (Blastaway) had deze op de normale plaats maar een verkleinf NL plaat zoals de afmeteing van een BE nrplaat.

 

Koeling geen probleem temp is nog steeds normaal.

 

Bij vw kan je een OEM USA Grill bestellen met PDC kosten z'n 180 euro sluit mooier aan.

Namaak sluit niet volledig soms aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de plaat hier ook al tijden zitten op mijn 3B TDI. Dus voor het onderste rooster.

Zolang je niet hele dagen met een dikke caravan de alpen op hoeft is er m.b.t. de koeling 'niets aan het handje' hoor, je kunt het ook op je temp. meter goed zien mocht ie warmer worden dan normaal.

 

Grt. Audiman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guyke heeft zijn onderin geplaats net zoals ikzelf.

Sven (Blastaway) had deze op de normale plaats maar een verkleinf NL plaat zoals de afmeteing van een BE nrplaat.

 

Koeling geen probleem temp is nog steeds normaal.

 

Bij vw kan je een OEM USA Grill bestellen met PDC kosten z'n 180 euro sluit mooier aan.

Namaak sluit niet volledig soms aan.

 

maar bij mijn licht blauwe passat past beter een zwarte grill

ik denk dat het een zwarte grill meer opvallend is

 

en hoe ziet het met kleur van PDC :?::?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden