Ga naar inhoud
  • 0

Deursloten RV en LA werken niet


Koemi

Vraag

Heren,

 

het forum al wat doorgespeurd en ik zie dat de deursloten een populair item zijn, althans; de niet werkende deursloten. Bij mij ook zo: rechtsvoor én linksachter.

 

Even stapsgewijs:

 

1. Een paar weken geleden stopte LA ermee.

2. Iets later begon RV te haperen.

3. Via internet een slot RV kunnen scoren.

4. Er in gesleuteld en nu werkt RV helemaal niet meer... :angry: (ook niet met het oude slot er op).

5. Aan LA nog niet toe gekomen omdat het vervangen van de thermostaat nogal wat meer tijd opslokte dan begroot.

 

Ik meende ergens gelezen te hebben dat RV en LA een en ander met elkaar te maken hebben, maar ik kan het niet meer vinden, helaas. Wie weet meer, of is het duidelijk dat de comfortmodule aan vervanging toe is?

 

Tevens gisteren ook iets aparts meegemaakt en ik ben benieuwd wat de reden daarvan is en of iemand anders het al eens heeft meegemaakt: ik sloot de auto af met de afstandbediening en portier RV met de sleutel. Ik denk dat ik het slot opende (terwijl het nog open was). Op dat moment gingen alle vier de portierramen naar beneden. :shock:

 

eh? :|:blink:

 

Ik ben er inmiddels wel achter dat de Passat 3B tegen de 200.000 km best storingsgevoelig is als het om elektronica gaat. Het rijdt geweldig, maar voorlopig blijf ik nog wel een tijdje sleutelen. Jammer en niet verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat de ramen open gaan bij de sleutel is normaal

als je dan de sleutel in gesloten positie houd dan sluiten de ramen ook weer

dit kun je ook met de afstandsbediening hou de knop openen maar eens in dan gaan alle ramen open en andersom ook

dat je deuren moeilijk beginnen doen kan aan je comfortmodulle liggen of aan de doorvoeren van de kabels in je deur

kijk eens als het niet vochtig is in je wagen onder de zetel of vanachter

en ik had overlaatst een advertentie gelezen dat er iemand op mp die sloten maakt aan een zeer gunstg tarief inclusief uitbouwen en weer monteren

kan iemand die link trug vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als het nieuwe/andere slot helemaal niet meer reageert kunnen het meerder oorzaken zijn..

 

Het andere slot is ook defect...

Stekker niet aangesloten

Kabelbreuk in doorvoerslurf.

 

Comfortmodule zou ik even controleren op zn zwemcapaciteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmz.

 

Nog altijd mee aan het klooien.

 

Inmiddels heb ik de afstandbediening weer werkend gekregen door in de software aanpassingen te maken.

 

Vandaag voor de 3e keer de boel losgesleuteld.

 

- Comfort module zwemt niet

- Bedrading doorgemeten --> ok.

- Het openen van de portieren LA en RV geven reactie op het alarm.

 

Spanning gemeten RV

 

Bij sloten geopend een gemeten accuspanning van 12,4V:

1 - Zwart/Wit - 0V

2 - Zwart/Blauw - 0V

3 - Bruin/Groen - 11,5V

4 - Rood/Groen - 11,5V

5 - Bruin/Blauw - 11,5V

6 - Rood/Blauw - 11,5V

7 - Bruin (massa??) - 0V

8 - Bruin/Zwart - 11,5V

 

Bij sloten gesloten een gemeten accuspanning van 12,4V:

1 - Zwart/Wit - 0V (onveranderd)

2 - Zwart/Blauw - 0V (onveranderd)

3 - Bruin/Groen - 0V (naar 0V gegaan)

4 - Rood/Groen - 11,7V

5 - Bruin/Blauw - 0V (naar 0V gegaan)

6 - Rood/Blauw - 11,7V

7 - Bruin (massa??) - 0V (onveranderd)

8 - Bruin/Zwart - 11,7V

 

Zou ik dan toch een nieuw en kapot slot gekocht hebben of kloppen de bovengenoemde waarden niet????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:angry:

 

Sloten werken door ze direct aan te sturen.

 

Comfortmodule gewisseld. Geen oplossing. Maakt geen enkel verschil. :|

 

Bedrading gecheckt. Ook ok.

 

LA is hoogst waarschijnlijk het slot zelf stuk (vermoedelijk microswitch, maar dat weet ik nog niet 100% zeker), ik heb nog geen vervangend slot / microswitch.

 

RV blijft een enorm raadsel. Het slot is al vernieuwd, maar het resultaat blijft hetzelfde: nul koma nul. Ik zit te denken aan de aansturing vanuit de raammodule (ik noem het maar even zo). Klopt het dat hierin een computer zit die CANBUS om zet naar normale elektronische aansturing? Ik heb rechts ook al met links gewisseld, maar dat levert niets op.

 

Ik denk dat ik de raammodule aan rechterzijde moet vervangen, maar dit wordt de zoveelste inverstering...

 

Weet iemand of het probleem hier in kan zitten? De aansturing vanuit deze module naar het slot lijkt niet goed door te komen namelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden