Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 3bg TDI,96kw,variant,gemiddeld 7,5L??


roby44

Vraag

vinden jullie dit normaal:

gemiddelde verbruik 7,5l(boordcomp.7,9l(0,5l afwijking))-dat is 1 op 13!!!!!!

gemiddelde snelheid 140km/h (1h constant gereden 140km/h)(ook tijdens andere ritten en metingen kom ik op tzelfde verbruik)

vlakke,rechte snelweg

auto leeg(ik alleen)

winterbanden 205/50/17 (96kw,gechipt bij Jos,cat leeg,egr dicht,6versn.)

-op provinciale wegen(80km/h)geeft ie gemiddeld 6,5l(normale rijstijl)

In de zomer wordt t nog ''erger''want dan zitten 18'' velgen onder

Ik hoor vaak verhalen over een gebruik van 1op16 of meer maar dat heb ik nog niet met passat meegemaakt

Auto is bij Jos in onderhoud geweest,geen vreemde dingen of wat dan ook,

zit er wel 330.000km op de teller,er is nog nooit iets aan de auto vervangen behalve ''normale''onderdelen,

auto wordt netjes onderhouden,elke 15.000km olie en alle filters

 

zou toch wat aan moeten gebeuren of is dit een normale waarde?

 

alvast bedankt voor jullie meningen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
ik heb veel moeite om het verbruik onder de 8.5 liter op 100 km te krijgen waar kan dat aan liggen ?

 

heb een 96kw 1.9 diesel. automaat en banden 235/40/18 3.5 bar er in

 

ben wel benieuwd .. de temp meter gaat trouwens niet hoger als 70 a 80 graden kan het daar van komen ?

 

G62 als eens nagekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb veel moeite om het verbruik onder de 8.5 liter op 100 km te krijgen waar kan dat aan liggen ?

 

heb een 96kw 1.9 diesel. automaat en banden 235/40/18 3.5 bar er in

 

ben wel benieuwd .. de temp meter gaat trouwens niet hoger als 70 a 80 graden kan het daar van komen ?

 

G62 als eens nagekeken?

 

 

wat is g62 dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Originele 16 inch 205 breed branden. 2,5 tot 2,7 bar.

 

AVF 130 pk met chip JD, en jos behandeling. Kom ik op korte stukjes naar het werk <10km op tank gemiddelde 1 op 14 maar dan wel op de snelweg even onder de 130 km/h blijven. Doe ik het zelfe stukje met max 110 op de snelweg en goed anticiperen kom ik al snel op 1 op 16,0 uit!

 

Lange stukken in nederland bv op en neer naar delft in de spits 155 km enkel, kom ik over 310 km met retour op 1 op 17,0 makkelijk. ivm de drukt op de weg rijdt je dan vaak maar ongeveer rond de 100.

 

Lange stukken op en neer naar zwitserland (wintersport) via duitsland met snelheden van tussen 100 en 160 km/h kwam ik toch op 1 op 17,5 uit. (winterbanden 195 breed 15 inch). Op de terug weg 200km door zwitserland voordat we bij de grens waren zat ik nog op 1 op 20!!! ivm de strenge snelheidscontroles in zwitserland wel keurig overal aan de snelheid gehouden.

 

Kort door de bocht genomen, bij lange afstanden is de AVF wel zuinig, op korte stukjes moet je je heel netjes aan de max snelheid houden en dan is hij ook redelijk zuinig en niet te veel de 130+ pk's willen gebruiken bij het accelereren. En vooral niet te ver doortrekken in de versnellingen dan schiet het verbruik omhoog.

 

gr.iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een oud topic omhoog schoppen. Wat definiëren jullie als korte stukjes? de meeste km die ik met de auto zal rijden is woon werk. Dit is 25km enkele reis waarbij het het 23km provinciaal 80/100 km/u en snelweg 120 km/u is. Ik overweeg een 130pk variant met 6bak aan te schaffen van 2003 en nieuwer. Ik ben geen toeren jager de volvo op lpg ziet zelden de 3000rpm omdat deze al meer voldoende koppel heeft onderin. Ik begrijp best dat een grote passat geen polo bluemotion cijfers haalt maar het moet ook geen bmw 3 serie TDS praktijken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
even een oud topic omhoog schoppen. Wat definiëren jullie als korte stukjes? de meeste km die ik met de auto zal rijden is woon werk. Dit is 25km enkele reis waarbij het het 23km provinciaal 80/100 km/u en snelweg 120 km/u is. Ik overweeg een 130pk variant met 6bak aan te schaffen van 2003 en nieuwer. Ik ben geen toeren jager de volvo op lpg ziet zelden de 3000rpm omdat deze al meer voldoende koppel heeft onderin. Ik begrijp best dat een grote passat geen polo bluemotion cijfers haalt maar het moet ook geen bmw 3 serie TDS praktijken worden.

 

Met de 6 bak moet je knap je best doen om die hoog in de toeren te krijgen als je normaal rijdt. Chippie erop en hij wordt ook nog erg zuinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3bg TDI,96kw,variant, standaard 16" 205

woonwerk enkele reis 67 km waarvan 60 op de snelweg (nagenoeg geen file).

- 130 km/h gas geven nergens aan denken: 1: 14

- 100 km/h anticiperen etc 1:18

- combinatie van die twee 1:16

 

- 90 km/h anticiperen en de climatronic uit 1:20 ... maar dat gaan we niet standaard doen natuurlijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden