Ga naar inhoud
  • 0

leds in mistlichten


Fopperr

Vraag

Krijg binnenkort een setje xenon 4300K ingebouwd en wil eigenlijk graag weten hoe het opgelost wordt met de mistlichten.. Deze zijn natuurlijk halogeen en wil deze vervangen door bijv. leds.

 

Welke leds moet ik hiervoor gebruiken? Kunnen die gedimd worden ivm bochtverlichting en krijg je geen canbus melding?

 

Ik neem aan dat dit topic al eens is bedacht maar kon hem niet vinden.

 

Misschien een verwijzing naar het andere topic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat dat lastig gaat worden. Zelfs bij stadslichten heb je bij een 3C al speciale leds nodig vanwege de can-bus, het verschil in stroomverbruik is bij je mistlampen nog veel groter. Dan is misschien xenon in je mistlampen een veel betere optie om dezelfde lichtkleur te krijgen. Misschien zijn er wel leds verkrijgbaar met een voorschakelweerstand, maar het is maar de vraag of die dan voldoende lichtopbrengst hebben om daadwerkelijk iets mee te kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij zijn de knippers al iets van 21watt... dan ga ik er vanuit dat de mistlichten nog meer zijn, of anders opgebouwd waardoor het lijkt alsof er meer licht in zit.

 

Heb bijv. bij mijn kentekenverlichting ook leds in gezet, dat stelde niks voor.

 

Weet wel dat je tegenwoordig bij stadslichten ook leds met canbus kunt krijgen. Deze zijn slechts 5watt ofzo...

 

Xenon in mistlichten is wel mooi, maar die kunnen natuurlijk niet gedimd worden. toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ha peter.... dus er moet gewoon een H4 led lamp in? ok, stuk duidelijker :lol:. Xenon is niet te dimmen las ik net dus... leds wel en dat scheelt...

 

Aan de ene kant vind ik DRL's echt helemaal te gek, aan de andere kant is het natuurlijk wel echt Audi.... en aan de hele andere kant... ook de jappen beginnen ermee dus wie is nou de gek. (ik dus)... Setje kost iets van €200,- toch ?(die jij hebt?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In het andere topic had Ton er een HB4 ofzo inzitten maar de lichtopbrengst was maar aan de flauwe kant schreef hij.

Met de APT module was het niet mogelijk die led vervanglampen te gaan dimmen. Omdat de S6 units waarschijnlijk intern de dim-elektronica hebben zitten.

De units die ik erin heb zitten zijn de originele ULO units, hier een linkje naar ebay maar dan zonder module.

De module kan je misschien overkopen van Ton, die was er niks meer mee, moet je hem misschien even PB'en hiervoor.

--> http://cgi.benl.ebay.be/Audi-A6-4F-S6-LED-Tagfahrleuchten-TFL-Tagfahrlicht-/120656365518?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item1c17ae07ce

 

maar indien je toch die ledvervangers in de mistlichten wil kan je deze bv gaan dimmen met een 12V leddimmer.

http://cgi.benl.ebay.be/LED-SMD-DIMMER-CONTROLLER-FUNK-FERNBEDIENUNG-12V-8A-/250736922316?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3a6115cecc

en als je dan met een relais werkt kan je omschakelen van volle sterkte naar gedimde sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok, dus je hebt wel originele audi A6 DRL/TFL? zie op het forum ook andere varianten voorbij komen, maar die zijn smaller... Deze zien er wel strak uit moet ik zeggen.

 

Is een projectje voor de zomer, eerst xenon maar eens fixen en dan zien we verder.

 

HB4, daar beginnen we mee.... zijn deze er btw ook te krijgen in 4300K? vind ze alleen in 6000k of hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok, dus je hebt wel originele audi A6 DRL/TFL? zie op het forum ook andere varianten voorbij komen, maar die zijn smaller... Deze zien er wel strak uit moet ik zeggen.

 

Is een projectje voor de zomer, eerst xenon maar eens fixen en dan zien we verder.

 

HB4, daar beginnen we mee.... zijn deze er btw ook te krijgen in 4300K? vind ze alleen in 6000k of hoger.

 

Ik heb er inderdaad de originele S6 in zitten.

 

Ivm HB4, zijn inderdaad niet zo snel in 4300K te vinden

misschien toch maar overschakelen naar 5000K Xenon dan :) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok, dus je hebt wel originele audi A6 DRL/TFL? zie op het forum ook andere varianten voorbij komen, maar die zijn smaller... Deze zien er wel strak uit moet ik zeggen.

 

Is een projectje voor de zomer, eerst xenon maar eens fixen en dan zien we verder.

 

HB4, daar beginnen we mee.... zijn deze er btw ook te krijgen in 4300K? vind ze alleen in 6000k of hoger.

 

Ik heb er inderdaad de originele S6 in zitten.

 

Ivm HB4, zijn inderdaad niet zo snel in 4300K te vinden

misschien toch maar overschakelen naar 5000K Xenon dan :) ?

 

@ fopperr ik heb de mistlampen bij mij via vag com aan laten zetten als dagrijlichten moet alleen nog mijn lampjes gaan kopen

hb 4 led's voor drl hier een fotopost-11918-1423825439,5165_thumb.jpg

weet niet of dat iets voor jou is ???? :idea:8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tis allemaal familie; die schoonmaakjongens.......

 

ok, heb bij mij dus de bochtenverlichting ingeschakeld. Is dit nog afhankelijk van eoa module?

 

Maar andere vraag; ken je toevallig mr musscle ook? Maakt errug goed schoon :wink:

 

Misschien wat te laat : Foppe, om je mistlampen als bochtverlichting te gebruiken heb je een 30 byte versie nodig... met een 21 of 23 byte gaat dat niet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden