passat2010 Geplaatst 6 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2011 ik heb een passat uit 2000 en ik heb er facelift lampen in zitten maar nu gaat om de 1,5/2 maanden het pitje steeds stuk of het nu duurdere of goedkopere zijn ik heb er gewoon halogeen in zitten.hoe komt dit en is r een oplossing voor gr roel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 6 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2011 Is aftermarket Xenon geen optie ? Deze setjes zijn er ook al tussen de 40 en de 60 euro, en volgens mij heb je dat nu ook al bijna aan lampjes uitgegeven. Dus misschien het proberen waard. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2011 lampjes gaan nooit zomaar stuk, je mag ten eerste niet met je vingers aan het glas komen, meestal gaan ze defect door een te hoge spanning, o.a. de skoda dealer heeft een speciale weerstand/stekker liggen die iets minder stroom doorlaat. Mn Pa had dit nl ook bij zn Fabia.. die weerstandstekker ertussen en geen problemen meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat2010 Geplaatst 6 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2011 ik heb op google wel gelezen dat het een vw kwaaltje is dat de koplampjes niet zo lang mee gaan en dat dit met een xenon set niet het geval is weet hier iemand wat van????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mausey Geplaatst 7 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2011 Mijn standaard H7 halogeen lampen gingen idd wel eens stuk (niet elke 2 mnd hoor). Nu ik al een hele tijd (ruim 1,5 jaar) met xenon rond rijdt heb ik hier nog nooit een kapotte lamp van gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 7 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2011 Van wat voor materiaal zijn deze facelift lampen gemaakt? Kunststof buitenkant toevallig? Aangezien je lampen eerst niet kapot gingen, ligt het aan de units zelf. De originele bij 3B zijn van glas gemaakt, wat goed de warmte af kan voeren. Kunststof kan dat veel minder goed, waardoor het halogeenlampje te warm wordt. Vaak langdurig te warm lampje, resulteert in een hele korte levensduur. Er zijn ook kunststof units waar dit probleem minder mee is, gewoon door ander ontwerp en rekening gehouden met de warmtehuishouding. Imitatie is dit minder het geval, maarja de meeste mensen zetten er dan toch meteen xenon in, dus die hebben er geen last van. Voor de passat had ik een Golf type 3, ook glazen koplampen (H4 lampjes). Heb de auto twee jaar gehad, reed altijd met licht op en heb nooit een lamp hoeven te vervangen. Mijn ouders hadden destijds een Citroën xsara picasso, met kunststof koplampen (H4 lampjes). Reed ook altijd met licht op en maakte net zoveel kilometers als ik. Maximaal 2 maanden ging een lamp mee, dan was die echt kapot. Ben toen aan het zoeken gegaan en dus terecht gekomen op het hoofdstuk warmte probleem. Veel diverse lampen toen geprobeerd. O.a. Philips heeft ze die tegen meer hitte kunnen, maar die zijn ook een stuk duurder. Uiteindelijk bleek toen prijs / levensduur de lampjes van de Halfords eigen merk het voordeligste te zijn. Was uitvoering met zo'n blauwe coating erop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 7 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2011 Opzich helemaal met je eens over glas en warmte afgifte, maar er is nog een factor in de 3BG lamp units en dat is de constructie van de unit. Alles zit meer op elkaar gepropt en zelfs de stel motor zit nu in de unit. Ook heeft de 3B lamp een reflector/spiegel lamp die dus een grote ruimte heeft rond de lichtbron en de 3BG heeft een lens lamp waarbij de ruimte om de lichtbron veel kleiner is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat2010 Geplaatst 8 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2011 Van wat voor materiaal zijn deze facelift lampen gemaakt? Kunststof buitenkant toevallig? Aangezien je lampen eerst niet kapot gingen, ligt het aan de units zelf. De originele bij 3B zijn van glas gemaakt, wat goed de warmte af kan voeren. Kunststof kan dat veel minder goed, waardoor het halogeenlampje te warm wordt. Vaak langdurig te warm lampje, resulteert in een hele korte levensduur. Er zijn ook kunststof units waar dit probleem minder mee is, gewoon door ander ontwerp en rekening gehouden met de warmtehuishouding. Imitatie is dit minder het geval, maarja de meeste mensen zetten er dan toch meteen xenon in, dus die hebben er geen last van. Voor de passat had ik een Golf type 3, ook glazen koplampen (H4 lampjes). Heb de auto twee jaar gehad, reed altijd met licht op en heb nooit een lamp hoeven te vervangen. Mijn ouders hadden destijds een Citroën xsara picasso, met kunststof koplampen (H4 lampjes). Reed ook altijd met licht op en maakte net zoveel kilometers als ik. Maximaal 2 maanden ging een lamp mee, dan was die echt kapot. Ben toen aan het zoeken gegaan en dus terecht gekomen op het hoofdstuk warmte probleem. Veel diverse lampen toen geprobeerd. O.a. Philips heeft ze die tegen meer hitte kunnen, maar die zijn ook een stuk duurder. Uiteindelijk bleek toen prijs / levensduur de lampjes van de Halfords eigen merk het voordeligste te zijn. Was uitvoering met zo'n blauwe coating erop. het was met de originele koplampen ook en deze zijn ook van kunststof by the way gr roel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AryX Geplaatst 9 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 Denk dat je gewoon ergens af en toe sluiting hebt.. Mijn pa heeft dat met zijn peugeot 206. Elke keer de linker koplamp. Dus elke keer komt hij bij mij nieuwe xenon-look lampjes halen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat2010 Geplaatst 11 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2011 ik heb gekeken niks aan de hand geen sluiting of wat dan ook ik ga er een set xenon in zetten binnenkort. gr roel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
passat2010
ik heb een passat uit 2000 en ik heb er facelift lampen in zitten maar nu gaat om de 1,5/2 maanden het pitje steeds stuk of het nu duurdere of goedkopere zijn ik heb er gewoon halogeen in zitten.hoe komt dit en is r een oplossing voor gr roel
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten