Ga naar inhoud
  • 0

koplampen gaan steeds stuk


passat2010

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

lampjes gaan nooit zomaar stuk, je mag ten eerste niet met je vingers aan het glas komen, meestal gaan ze defect door een te hoge spanning, o.a. de skoda dealer heeft een speciale weerstand/stekker liggen die iets minder stroom doorlaat.

Mn Pa had dit nl ook bij zn Fabia.. die weerstandstekker ertussen en geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van wat voor materiaal zijn deze facelift lampen gemaakt? Kunststof buitenkant toevallig?

 

Aangezien je lampen eerst niet kapot gingen, ligt het aan de units zelf.

De originele bij 3B zijn van glas gemaakt, wat goed de warmte af kan voeren. Kunststof kan dat veel minder goed, waardoor het halogeenlampje te warm wordt. Vaak langdurig te warm lampje, resulteert in een hele korte levensduur.

 

Er zijn ook kunststof units waar dit probleem minder mee is, gewoon door ander ontwerp en rekening gehouden met de warmtehuishouding. Imitatie is dit minder het geval, maarja de meeste mensen zetten er dan toch meteen xenon in, dus die hebben er geen last van.

 

Voor de passat had ik een Golf type 3, ook glazen koplampen (H4 lampjes). Heb de auto twee jaar gehad, reed altijd met licht op en heb nooit een lamp hoeven te vervangen.

Mijn ouders hadden destijds een Citroën xsara picasso, met kunststof koplampen (H4 lampjes). Reed ook altijd met licht op en maakte net zoveel kilometers als ik. Maximaal 2 maanden ging een lamp mee, dan was die echt kapot.

 

Ben toen aan het zoeken gegaan en dus terecht gekomen op het hoofdstuk warmte probleem.

 

Veel diverse lampen toen geprobeerd. O.a. Philips heeft ze die tegen meer hitte kunnen, maar die zijn ook een stuk duurder.

Uiteindelijk bleek toen prijs / levensduur de lampjes van de Halfords eigen merk het voordeligste te zijn. Was uitvoering met zo'n blauwe coating erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opzich helemaal met je eens over glas en warmte afgifte, maar er is nog een factor in de 3BG lamp units

en dat is de constructie van de unit.

Alles zit meer op elkaar gepropt en zelfs de stel motor zit nu in de unit.

Ook heeft de 3B lamp een reflector/spiegel lamp die dus een grote ruimte heeft rond de lichtbron en de 3BG heeft een lens lamp waarbij de ruimte om de lichtbron veel kleiner is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van wat voor materiaal zijn deze facelift lampen gemaakt? Kunststof buitenkant toevallig?

 

Aangezien je lampen eerst niet kapot gingen, ligt het aan de units zelf.

De originele bij 3B zijn van glas gemaakt, wat goed de warmte af kan voeren. Kunststof kan dat veel minder goed, waardoor het halogeenlampje te warm wordt. Vaak langdurig te warm lampje, resulteert in een hele korte levensduur.

 

Er zijn ook kunststof units waar dit probleem minder mee is, gewoon door ander ontwerp en rekening gehouden met de warmtehuishouding. Imitatie is dit minder het geval, maarja de meeste mensen zetten er dan toch meteen xenon in, dus die hebben er geen last van.

 

Voor de passat had ik een Golf type 3, ook glazen koplampen (H4 lampjes). Heb de auto twee jaar gehad, reed altijd met licht op en heb nooit een lamp hoeven te vervangen.

Mijn ouders hadden destijds een Citroën xsara picasso, met kunststof koplampen (H4 lampjes). Reed ook altijd met licht op en maakte net zoveel kilometers als ik. Maximaal 2 maanden ging een lamp mee, dan was die echt kapot.

 

Ben toen aan het zoeken gegaan en dus terecht gekomen op het hoofdstuk warmte probleem.

 

Veel diverse lampen toen geprobeerd. O.a. Philips heeft ze die tegen meer hitte kunnen, maar die zijn ook een stuk duurder.

Uiteindelijk bleek toen prijs / levensduur de lampjes van de Halfords eigen merk het voordeligste te zijn. Was uitvoering met zo'n blauwe coating erop.

 

het was met de originele koplampen ook en deze zijn ook van kunststof by the way

 

gr roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden