Ga naar inhoud
  • 0

zwart scherm RNS 510


richys

Vraag

Vorig jaar november (2009) RNS 510 aangeschaft. Hierbij is V5.0 West Europe geleverd, dus af dealer. Ca 2mnd later update fimware 2720 en update kaarten V6.1 incl POI's geinstalleerd.

 

Dit allen heeft ca 8 maanden perfect gewerkt. Opeens zwart beeld, echter alles functioneerde nog. RNS 510 aangeboden, immers nog garantie. RNS 510 ter beoordeling naar PON. Deze geeft aan dat er illegale software opstaat en door een virus de RNS 510 kapot zou zijn gegaan.

 

In mijn beleving kan dit niet. Wie weer hier wat over te melden? Inmiddels is RNS510 vervangen, echter voordat ik weer een 'aangepaste' versie ga plaatsen.

 

Alvast dank voor je reactie.

 

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het klinkt mij erg ongeloofwaardig in de oren wat Pon stelt, een virus waardoor je RNS510 stuk zou gaan. Ik moet de eerste hardware nog tegenkomen die stuk kan gaan door een software fout (motoren van auto's niet meegetelt).

Een virus in je firmware lijkt me ook niet logisch, hooguit een niet helemaal juist geschreven stukje code in de FW. Daardoor zou het dus kunnen dat het apparaat bijvoorbeeld (ik zeg maar wat), iets wil laten zien wat volgende week is (een agenda ofzo), en dan niet om kan gaan met het nieuwe jaar en op zwart gaat.. (allemaal hypothetisch dit he).

 

Maar goed.. als ze zeggen dat het aan de FW ligt, dan moeten ze de FW terugflashen naar een officlele versie en dan zou hij het weer moeten doen (als het klopt wat ze zeggen)...

Maar nogmaals, stukgaan van "onofficiele" firmware lijkt me errrrug stug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Virus! Die is leuk! Vraag eens hoe ze hebben kunnen aantonen dat er een virus op zit. Dat kunnen ze niet. Andere vraag is of er überhaupt virussen voor de RNS-510 bestaan.

Ze kunnen hooguit aantonen dat er geen originele firmware op staat, maar dat is heel wat anders dan beweren dat er een virus op staat.

 

Op basis van de 'virus' uitspraak zou je het vermogen van Pon om een goede diagnose te stellen in twijfel kunnen trekken. Er is immers geen bewijs voor een virus, wat is dan het bewijs dat er niet-OEM firmware op staat?

 

Gewoon van de domme houden en zeggen dat je een nieuwe wil, ze proberen het gewoon. Een brutaal mens heeft de halve wereld, en dat slaat in dit geval op Pon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Virus :shock: het enige Virus die er is is het Passatvirus :D

je had gewoon de FW moeten terug flashen, kans was groot dat deze weer werkte.

Dacht ergens gelezen te hebben dat de FW 27xx wel vaker vast en of problemen geven.

Had de FW 2760 op en had platte batterij ondanks de juiste Gateway en heb deze naar FW 1300 gezet met behoud van de specs. 2760 zonder spraakbesturing.

dus volgende keer terug flashen naar FW 1300 of 2660 voor je naar dealer ga.

 

Je kan ook een recovery cd insteken juist omdat de FW27xx vaak problemen hebben met niet opstarten van systeem en of error 202

Dat zal volgens mij bij jou het geval geweest zijn.

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden