Ga naar inhoud
  • 0

remprobleem?


turbojong

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb dit probleem vorig jaar ook gehad, remschijven achter waren dermate ernstig versleten dat deze insleten op het metalen plaatje van de remblokken, ondanks dat er nog 2 à 3 mm voering opzat. Rondom alles vervangen en probleem was weg. Kan het ook misschien zijn dat je remvloeistof niveau wat aan de lage kant is?

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb dit probleem vorig jaar ook gehad, remschijven achter waren dermate ernstig versleten dat deze insleten op het metalen plaatje van de remblokken, ondanks dat er nog 2 à 3 mm voering opzat. Rondom alles vervangen en probleem was weg. Kan het ook misschien zijn dat je remvloeistof niveau wat aan de lage kant is?

 

Succes ermee.

 

Vanmorgen naar de Express-service van de Vw-dealer geweest. Onderweg weer 'STOP Bremsenfehler'. Dealer heeft remmen visueel gecontroleerd, schijven en blokken OK. Remvloeistofpeil gecontroleerd, ook OK. Auto uitgelezen, geen storingen. Verder zoeken was mogelijk tegen een uurtarief van € 104 incl. BTW. Was nu 'maar' € 48 kwijt, dus ik heb het maar zo gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb dit probleem vorig jaar ook gehad, remschijven achter waren dermate ernstig versleten dat deze insleten op het metalen plaatje van de remblokken, ondanks dat er nog 2 à 3 mm voering opzat. Rondom alles vervangen en probleem was weg. Kan het ook misschien zijn dat je remvloeistof niveau wat aan de lage kant is?

 

Succes ermee.

 

Vanmorgen naar de Express-service van de Vw-dealer geweest. Onderweg weer 'STOP Bremsenfehler'. Dealer heeft remmen visueel gecontroleerd, schijven en blokken OK. Remvloeistofpeil gecontroleerd, ook OK. Auto uitgelezen, geen storingen. Verder zoeken was mogelijk tegen een uurtarief van € 104 incl. BTW. Was nu 'maar' € 48 kwijt, dus ik heb het maar zo gelaten.

 

 

Wat je nog zou kunnen proberen is de stekker onder het remvloeistof reservoir loshalen en kijken of de melding verdwijnt. Als de melding verdwijnt is "waarschijnlijk" je sensor in het reservoir defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat kosten nieuw schijven achter eigenlijk?

Afhankelijk van het merk dat je neemt.. Neem GEEN schijven van HP, dat is rommel..

 

 

Ik heb voor originele VW schijven (achter) € 70,- betaald, en voor remschijven voorzijde € 104,-. Het is al weer een jaar terug dus precies weet ik het niet meer maar zal er niet ver vanaf zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb dit probleem vorig jaar ook gehad, remschijven achter waren dermate ernstig versleten dat deze insleten op het metalen plaatje van de remblokken, ondanks dat er nog 2 à 3 mm voering opzat. Rondom alles vervangen en probleem was weg. Kan het ook misschien zijn dat je remvloeistof niveau wat aan de lage kant is?

 

Succes ermee.

 

Vanmorgen naar de Express-service van de Vw-dealer geweest. Onderweg weer 'STOP Bremsenfehler'. Dealer heeft remmen visueel gecontroleerd, schijven en blokken OK. Remvloeistofpeil gecontroleerd, ook OK. Auto uitgelezen, geen storingen. Verder zoeken was mogelijk tegen een uurtarief van € 104 incl. BTW. Was nu 'maar' € 48 kwijt, dus ik heb het maar zo gelaten.

 

 

Wat je nog zou kunnen proberen is de stekker onder het remvloeistof reservoir loshalen en kijken of de melding verdwijnt. Als de melding verdwijnt is "waarschijnlijk" je sensor in het reservoir defect.

 

Vandaag naar de wasstraat geweest, meteen na het uitrijden weer 'STOP bremsenfehler'. Zou het feit dat de remschijven/blokken nat zijn geworden er iets mee te maken kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achter zit iig geen sensor, alleen voor, wat kan is dat je sensorkabel slecht is maar dat geeft normaal geen STOP melding, alleen een bremsbelag prüfen.

Ik denk dat je hier toch te maken hebt met iets 'ergers' zoals iets in de sfeer van ABS/ESP sensor of(iets minder erg) een remvloeistofniveausensor.

 

Uitlezen MOET iets aan het licht brengen gezien de ernst van de melding.

 

Ik neem aan dat het een 3B of 3BG is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Achter zit iig geen sensor, alleen voor, wat kan is dat je sensorkabel slecht is maar dat geeft normaal geen STOP melding, alleen een bremsbelag prüfen.

Ik denk dat je hier toch te maken hebt met iets 'ergers' zoals iets in de sfeer van ABS/ESP sensor of(iets minder erg) een remvloeistofniveausensor.

 

Uitlezen MOET iets aan het licht brengen gezien de ernst van de melding.

 

Ik neem aan dat het een 3B of 3BG is...

 

Ik heb gisteren toch maar een klein scheutje remvloeistof erbij laten doen bij de 'dorpsgarage' en wat wil het geval...de melding is sindsdien weggebleven! :D

 

Als dit echt de oorzaak is van de melding, is het wel een erg gevoelige sensor. Het vloeistofniveau kan niet onder een kritische grens gestaan hebben, anders zou de dealer dat toch wel gezien hebben, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Achter zit iig geen sensor, alleen voor, wat kan is dat je sensorkabel slecht is maar dat geeft normaal geen STOP melding, alleen een bremsbelag prüfen.

Ik denk dat je hier toch te maken hebt met iets 'ergers' zoals iets in de sfeer van ABS/ESP sensor of(iets minder erg) een remvloeistofniveausensor.

 

Uitlezen MOET iets aan het licht brengen gezien de ernst van de melding.

 

Ik neem aan dat het een 3B of 3BG is...

 

Ik heb gisteren toch maar een klein scheutje remvloeistof erbij laten doen bij de 'dorpsgarage' en wat wil het geval...de melding is sindsdien weggebleven! :D

 

Als dit echt de oorzaak is van de melding, is het wel een erg gevoelige sensor. Het vloeistofniveau kan niet onder een kritische grens gestaan hebben, anders zou de dealer dat toch wel gezien hebben, toch?

 

Je raakt normaal geen vloeistof kwijt.. het niveau zakt normaal alleen als de blokken (voor en achter) op zijn of een keer met een nieuwe remslang ofzo niet goed bijgevuld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update voor dit probleem.

 

Vorige week bij Jos geweest in Dieverbrug en oorzaak vrijwel direct gevonden. Een remklauw achter was lek en de schijven en blokken rondom waren een drama. Alles moest vervangen worden. Jos is er 7 uur mee bezig geweest, wel inclusief beurt en APK. Gelukkig heeft hij een schappelijk uurtarief :)

 

Bleek de boardcomputer het toch bij het rechte eind te hebben gehad met 'Bremsenfehler'!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden