Ga naar inhoud
  • 0

welke banden maat op mijn 18 inch velg


Fect

Vraag

Hallo

 

Vorige jaar heb ik een setje velgen overgenomen op dit forum, nu waren er al 225/40/18 banden gemonteerd en heb ik deze maat er ook weer opgelegd vorig jaar.

 

Alleen nu ben ik niet helemaal tevreden met hoe de wielen in de wielkast vallen (precies op de rand wielkast)

en heb dus al flinke aanloop schade op de banden.

Nu wil ik dit jaar 215/35/18 bandjes monteren kan iemand mij vertellen of dit beter uitkomt liefst met foto's

 

wielen zijn 8j breed met een et van 35

 

owjah hoger schroeven is geen optie en bumpstops zitten er al tussen.

 

Gr pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Hey pascal,

 

Ik moet volgende week vrijdag (31ste) mijn auto uit laten lijnen en dan komen er

alleen voor 215/35/18 banden op.. alleen heb ik 7,5J

Hou je er rekening mee dat jouw kilometertellerafwijking 4,6% naar beneden gaat?

Als je 100 op je teller hebt dan rij je eigenlijk 95,4 km/h.

Wel handig voor bij flitsers maar als je dan "echt" 100 wilt rijden moet je iets hoger in de toeren zitten wat iets meer brandstofverbruik tot gevolg heeft ;)

 

 

@ Fect: Weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt om aan te lopen eigenlijk. Voordat ik 20" monteerde reed ik ook op 18" 8J ET 35 met 225/40/18 met 40/40 verlaging en er liep niks aan :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk eerlijk gezegd dat een andere bandenmaat het probleem niet oplost, een smallere en lagere band zal waarschijnlijk ook aanlopen. misschien wel heel iets minder.

Het probleem zit veel meer in je velgen. 8j en ET35 is simpelweg te breed voor een verlaagde 3B, de enige oplossing als je die velgen wilt houden is om 'm iets omhoog te gooien en hele stugge voordempers te monteren in combinatie met zachte demping achter. Maar daarmee wordt je wegligging weer totaal anders dus of dat nou wel zo verstandig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt om aan te lopen eigenlijk. Voordat ik 20" monteerde reed ik ook op 18" 8J ET 35 met 225/40/18 met 40/40 verlaging en er liep niks aan :?

Net op dit punt is de 3BG anders dan de 3B van Pascal. Kun je dus niet helemaal vergelijken. Bij een 3B valt een velg net iets verder naar buiten dan bij een 3BG. Hoe groot het verschil is weet ik niet (logischerwijze zou het 8mm kunnen schelen) maar dat verschil kan precies genoeg zijn om dit soort problemen te verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het verschil tussen 225/40 en 215/35 is best veel.. Ik heb vandaag 215/35 laten monteren en heb een zee van ruimte in vergelijking met de vorige maat.. En ik heb exact dezelfde maat als Pascal, in 'mijn verhaal' kun je het verschil zien in ruimte met het spatbord en dan ben ik ook nog eens smaller gegaan! Dus wat dat betreft bied de banden wissel zeker uitkomst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omhoog zetten is geen optie dan rijd ik liever ieder seizoen een setje banden aan gort.

 

Nou ik het resultaat van jeffrey gezien heb denk ik dat het 215/35/18 gaat worden.

 

Voor de stugheid van schroefset gooi ik er nog paar extra bumpstops onder.

verwacht toch nog een 2cm extra naar beneden te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden