Ga naar inhoud
  • 0

Zeer weinig licht voor de auto???


ibibi

Vraag

Ik word er hopeloos van, wat een miezerig lichtstraaltje komt er uit mijn koplampen. :x

Bij vorige auto's nooit zo opgevallen.

 

Bij aanschaf van de passat (in het vorjaar)gelijk een setje pilot xenon 6000k erin gezet, dit kwam uit mijn vorige auto.

Af laten stellen bij de garage en toen eigenlijk nooit opgevallen dat er weinig licht in zat (ook weinig in het donker gereden) :mrgreen:

 

Nadat een week of 7 geleden een pit gesneuvelt was er een nieuw setje pilot in gezet, weer aflaten stellen.

Maar de vrouw klaagde ineens over te weinig licht, en nu dat het vroeg donker is begin je je steeds meer te ergeren in het donker. :angry:

 

Nadat eergister weer een pit was overleden, de hele xenon zooi eruit getrokken en in de kliko gedondert. :twisted:

Nu weer normale H7 pitten erin, maar dit is eigenlijk levensgevaarlijk zo weinig licht komt er nu nog uit.

 

Hoe zou dit nu kunnen, lensen die ontzettend smerig zijn, of iets dergelijks??

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

We blijven het iedere keer weer vragen, maar is het een 3B of 3BG ?

;)

 

De standaard koplampen van de 3B (de versie waar geen lenzen in zitten) zijn inderdaad zeer slecht.

Ik heb in mijn 3B toen der tijd lenskoplampen in gebouwd en dat scheelt al een heel stuk.

Als je er dan later ook nog eens xenon in doet dat is het helemaal fijn rijden.

 

De meeste sets geven trouwens 1 jaar garantie op de onderdelen.

Dus als er een pit sneuvelt binnen 1 jaar kun je vaak een nieuwe krijgen.

Zelfs bij een moekiefoekie merk van 40,- heb ik al een pit onder garantie vervangen gekregen.

(ik had nog 1 week in garantie.... lucky me :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Xenon monteren, beste oplossing.

Als je eenmaal met xenon gereden hebt wil je nooit meer anders!!!

`

Al 2 sets gehad, en nadat eergister er weer een xenonpit kapot was gegaan dit setje in de kliko gekiepert. :blink:

 

Nu weer H7 erin..

 

Hoe kun je de lens schoonmaken?

Moet dan de hele koplamp gedemonteerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan ook zijn dat je reflector aan de binnenkant op is.

Heeft zelfs mijn OEM Xenon set. Ga dus binnenkort compleet nieuwe units bestellen voor Xenon.

Is mij opgevallen dat zelfs nieuwe wagens met normale Halogeen verlichting meer lichtopbrengst hebben dan mijn originele Xenon units. Heb er zelfs Philips xenon lampen in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelijk OEM xenon units kopen.

 

Je oude lampen hebben zeer waarschijnlijk een waas aan buitenzijde (is te polijsten met wat goede wil) en lenzen zullen aan binnenzijde ook aanslag hebben (deze is bij een niet xenonunit niet schoon te maken zonder lamp compleet te demonteren)

 

uit betrouwbare bronnen weet ik dat de units van Jan te koop zijn (heb ze gisteren nog in mijn handen gehad)

Als je daar dan tevens 5000K lampen inzet heb je maximale lichtbrengst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je oude lampen hebben zeer waarschijnlijk een waas aan buitenzijde (is te polijsten met wat goede wil) en lenzen zullen aan binnenzijde ook aanslag hebben (deze is bij een niet xenonunit niet schoon te maken zonder lamp compleet te demonteren).

Bedoel je dat je het glas(plastic) kan demonteren, ik heb OEM xenon en aan de binnenkant van mijn glas(plastic) zit een waas/aanslag.

Ik had al gehoord dat je met een antennespriet en een zachte doek de binnenkant kan schoonmaken via de lamp opening, maar dan moet je de hele unit verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden